Τοπικά

Την άνοιξη η πρόταση για Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Βόλου 

Τον ερχόμενο Απρίλιο-Μάιο αναμένεται να κατατεθεί στην πρώην Γραμματεία ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) η πρόταση του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ), για τη δημιουργία Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην τρίτη προβλήτα του λιμανιού.
Ο Σταθμός (ΣΕΜΠΟ) θα είναι εξοπλισμένος με τα απαραίτητα μέσα και με τους κατάλληλους σε έκταση και διαμόρφωση χώρους. Η πρόταση θα κατατεθεί μέσω ΣΔΙΤ και του πακέτου Γιούνκερ, έχοντας ήδη εκδηλωμένο σχετικό ενδιαφέρον, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΒ Θρασύβουλο Σταυριδόπουλο, από δύο εταιρείες, μία ελληνική και μία από το εξωτερικό.
Επί του παρόντος βρίσκονται σε εξέλιξη τεχνικοοικονομικές διαδικασίες για τον προσδιορισμό του ύψους και των επιμέρους παραμέτρων της επένδυσης, την οποία οι πρώτες εκτιμήσεις τοποθετούν στο επίπεδο των 80-100 εκατ. ευρώ. Στόχος του ΟΛΒ, σημειώνει ο κ. Σταυριδόπουλος, είναι η δημιουργία ενός μικρού, αλλά πλήρους λειτουργικού ΣΕΜΠΟ.
Προτεραιότητα του ΟΛΒ για το 2017 επίσης, σύμφωνα πάντοτε με τον κ. Σταυριδόπουλο, είναι η υλοποίηση μιας σειράς έργων για τη βελτίωση της υπάρχουσας υποδομής, με αξιοποίηση του κονδυλίου των 500.000 ευρώ, που εγκρίθηκε πρόσφατα για το λιμάνι από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συγκεκριμένα για ασφαλτοστρώσεις, αποκατάσταση του ακρομωλίου στον προσήνεμο μώλο και υποσκαφές σε μώλους, για τα οποία θα προκηρυχθούν άμεσα τέσσερις διαγωνισμοί της τάξης των 100.000 ευρώ έκαστος.
Παράλληλα, προωθείται η αγορά ελαστιχοφόρου γερανού, άνω των 100 τόνων έλξης, έργο που μαζί με τη μεταφορά υπολογίζεται στα 800.000-900.000 ευρώ και προβλέπεται να χρηματοδοτηθεί από τα κέρδη του Οργανισμού.
Στο μεταξύ, το 2016 υπολογίζεται ότι έκλεισε με αύξηση εσόδων κερδών κατά 17%-18% και με αύξηση εξόδων κατά 9%, που αφορούσε στη βελτίωση υπηρεσιών και υποδομών και συνοδεύτηκε από μείωση εξόδων για ρεύμα, καύσιμα και εργολαβικές συμβάσεις, ενώ επίσης εκτιμάται ότι αυξήθηκαν κατά 15% οι αφίξεις ξένων πλοίων και το μέγεθος των φορτίων που εξυπηρετήθηκαν.
Στην κατεύθυνση αυτή ευνόησε το λιμάνι του Βόλου η αύξηση των εξαγωγών σιτηρών και χύδην φορτίων. Έμφαση δηλώνει επίσης ότι δίνει η διοίκηση του ΟΛΒ στην ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας, προοπτική που θα αποτελέσει το αντικείμενο ημερίδας που θα πραγματοποιηθεί στις 28 Ιανουαρίου, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και τον Σύλλογο Φίλων του Αρχαιολογικού Μουσείου Βόλου. Το λιμάνι του Βόλου, τονίζει ο κ. Σταυριδόπουλος, δεν είναι απλά ένα άθροισμα προβλητών, γερανών, αποθηκών και διοικητικών διαδικασιών, που εξυπηρετεί πλοία, επιβάτες και φορτία, αλλά ένα σημαντικό μέσο και εργαλείο ανάπτυξης, απασχόλησης, προώθησης του εμπορίου και τουρισμού ολόκληρης της Θεσσαλίας, καθώς και πύλη πολιτιστικών «εισροών και εκροών», δίπλα στον οδικό άξονα της εθνικής οδού και της σιδηροδρομικής γραμμής, που συνδέουν την Ελλάδα με τις βαλκανικές χώρες και την Κεντρική Ευρώπη και με ιδανική θέση στο κέντρο των θαλάσσιων οδών προς τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και τον Εύξεινο Πόντο.

 

*Διευκρίνιση

Στο δημοσίευμα της “Θ” για το λιμάνι του Βόλου και συγκεκριμένα για τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων σημειώνεται ότι ελήφθησαν στοιχεία και από σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας “Ναυτεμπορική”.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το