Τοπικά

Θεραπευτική ιππασία για μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Βόλου και του Νηπιαγωγείου

Μία φορά την εβδομάδα οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Βόλου και του Νηπιαγωγείου για παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός) επισκέπτονται το Κέντρο Ιππασίας στο Σέσκλο στο πλαίσιο του εξατομικευμένου προγράμματος θεραπευτικής ιππασίας που υλοποιείται στο σχολείο.
Το πρόγραμμα έχει πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές και γι’ αυτό υλοποιείται με μεγάλη θέρμη από τους εκπαιδευτικούς.
Η Μητρόπολη στηρίζει την όλη προσπάθεια του σχολείου διαθέτοντας το ειδικό όχημα για να μεταβαίνουν οι μαθητές στο Σέσκλο.

Στο πλαίσιο αυτό τον μητροπολίτη κ. Ιγνάτιο επισκέφθηκε χθες στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας κλιμάκιο εκπαιδευτικών και μαθητών του εξαθέσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Βόλου και του Νηπιαγωγείου για παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός). Επικεφαλής του κλιμακίου ήταν η διευθύντρια του Δημοτικού κ. Αλεξάνδρα Δογκάκη.
Η κ. Δογκάκη μετέφερε τις ευχαριστίες εκπαιδευτικών και μαθητών των σχολείων για τη διάθεση, εκ μέρους της Μητρόπολης ειδικού οχήματος, προκειμένου οι μαθητές να μεταβαίνουν στο Κέντρο Ιππασίας στο Σέσκλο και να συμμετέχουν στα μαθήματα θεραπευτικής Ιππασίας.
Από την μεριά του, ο κ. Ιγνάτιος εξέφρασε την ευαρέσκεια και τον θαυμασμό του για το έργο που επιτελείται στα εν λόγω σχολεία και υποσχέθηκε τη συνεχή αρωγή και συμπαράσταση της τοπικής Εκκλησίας.

Το σχολείο στεγάζεται σε κτίρια δίπλα από το Κέντρο Αυτιστικών Μαγνησίας που έχουν παραχωρηθεί από την Περιφέρεια. Συνολικά φοιτούν στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό 23 παιδιά. Η φοίτηση ξεκινά από τα προνήπια και διαρκεί μέχρι την ηλικία 14 ετών του μαθητή.
Πώς μπορεί το παιδί με διαταραχή αυτιστικού φάσματος να επωφεληθεί από τη θεραπευτική ιππασία; Όπως επισημαίνεται από τη διευθύντρια «για χιλιάδες χρόνια η επαφή μεταξύ ανθρώπου και ζώου έχει αποδειχθεί αποτελεσματική στη δημιουργία ενός συναισθηματικού, θεραπευτικού δεσμού. Τα άλογα χρησιμοποιούνται από τους επαγγελματίες θεραπευτές για να προσεγγίσουν τα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος λόγω των κινητικών, συναισθηματικών και αισθητηριακών ερεθισμάτων που δημιουργούνται ιππεύοντάς τα.
Τα οφέλη είναι πρώτον η δημιουργία του συναισθηματικού δεσμού

Αντί της λεκτικής επικοινωνίας, τα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος βιώνουν τη φυσική επικοινωνία με τα άλογα. Ιππεύοντάς τα, ακουμπώντας τα δημιουργείται ένας συναισθηματικός δεσμός, που στόχο έχει να οδηγήσει στην παραγωγή κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων .
Δεύτερον επιτυγχάνεται η ανάπτυξη γνωστικών και γλωσσικών δεξιοτήτων. Συμμετέχοντας στη θεραπευτική ιππασία, το παιδί ακολουθεί τις οδηγίες μέσω μιας διασκεδαστικής δραστηριότητας που καθιστά ευκολότερη την κατανόηση της κατεύθυνσης. Θα δώσει επίσης την κατεύθυνση του αλόγου, η οποία του παρέχει περισσότερες ευκαιρίες επικοινωνίας. Τρίτον είναι τα αισθητηριακά οφέλη».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το