Τοπικά

Θαλαμηγοί εγκαταλείπουν το λιμάνι του Βόλου

Μερικές φορές, όταν κάθεσαι και αναλογίζεσαι, πόσες ευκαιρίες ανάπτυξης χάνονται καθημερινά λόγω της παράλογης ελληνικής γραφειοκρατίας και των αγκυλώσεων, την ίδια ώρα που οι πολιτικοί μας ηγέτες έχουν κάνει σημαία τον όρο της πολυφορεμένης ανάπτυξης, διερωτάσαι για ποιο λόγο να παλεύεις.

Κι όμως… Υπάρχουν κάποιοι επιχειρηματίες, που επιμένουν να παλεύουν, αν και τις περισσότερες φορές, «δεν… την παλεύουν» με την τρέλα της νοοτροπίας του ελληνικού δημοσίου.

Ένας από αυτούς, είναι και ο Βολιώτης Γεράσιμος Κατσούρης, ιδιοκτήτης της «SPORADES SHIPPING & TRAVEL AGENCY», που αθόρυβα και αγόγγυστα προσπαθεί πάνω από μία δεκαετία, μέσω της εταιρείας του, να προσελκύσει μεγιστάνες με θαλαμηγούς εκατομμυρίων, να «δέσουν» λιμάνι στον Βόλο.

Κι ενώ μία τέτοια δραστηριότητα, που αποφέρει εκατομμύρια ετησίως στην τοπική οικονομία, θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί ως «το μάννα εξ’ ουρανού» αυτή την περίοδο της τσαλαπατημένης επιχειρηματικότητας, η ελληνική πραγματικότητα έχει προ πολλού «σαλπάρει» για το λιμανάκι του παραλόγου…

Η θαλαμηγός «PRINCE ABDULAZIZ»

Εδώ και πόσα χρόνια η εταιρεία σας δραστηριοποιείται στον χώρο των MEGA YACHTS;

Από το 2006 ελλιμενίζονται στο λιμάνι του Βόλου οι ιδιωτικοί θαλαμηγοί «PRINCE ABDULAZIZ» και «AL DIRIYAH». Τα δύο αυτά πλοία ανήκουν σε μέλη της βασιλικής οικογένειας της Σαουδικής Αραβίας.

Το «PRINCE ABDULAZIZ» είναι 150 μέτρων και απασχολεί μόνιμα 75 άτομα πλήρωμα. Το «AL DIRIYAH» είναι 80 μέτρων και απασχολεί μόνιμα 35 άτομα πλήρωμα.

Το κέρδος που αποκομίζει η τοπική οικονομία και κατ’ επέκταση κοινωνία, ποιο είναι;

Και στα δύο πλοία όλοι οι αξιωματικοί είναι Έλληνες. Τα πλοία παραμένουν στο λιμάνι του Βόλου περίπου 9 μήνες τον χρόνο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον κύκλο των δραστηριοτήτων αυτών των ανθρώπων, που πολλοί έχουν προχωρήσει και σε αγορές ακινήτων στην περιοχή, καθώς τους περισσότερους μήνες του χρόνου μένουν στην περιοχή μας. Θέλω να σας αναφέρω σ’ αυτό το σημείο, ότι τα συγκεκριμένα πλοία είναι ιδιωτικά και δεν ασκούν καμία επαγγελματική δραστηριότητα.

Αντίθετα, για τον ελλιμενισμό τους τα συγκεκριμένα πλοία πληρώνουν ετησίως στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου πάνω από 500.000 ευρώ και παράλληλα αφήνουν στην τοπική κοινωνία πάνω από 2.000.000 ευρώ ετησίως, μέσω δεκάδων τοπικών επιχειρήσεων, που συνεργάζονται με τα πλοία.

 

Ποιο το «μέλλον» της δραστηριότητας αυτής στο λιμάνι του Βόλου;

Όλα όσα συμβαίνουν γενικότερα στη χώρα μας, έχουν αρχίσει και προκαλούν περισσότερο κλάμα, παρά γέλιο… Μας μιλούν συνεχώς για ανάπτυξη, θεωρούν ότι είναι επιτακτική ανάγκη για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας κι όταν έχουμε τη χρυσή ευκαιρία γι’ αυτό, έρχεται η ελληνική πραγματικότητα και «δυναμιτίζει» την όποια προσπάθεια…

Πρέπει να σας πω ότι το 2016 ελλιμενίζονταν ακόμη στο λιμάνι μας οι θαλαμηγοί «ELEGANT 007» και «I SEA», οι οποίες όμως αναγκαστικά έφυγαν, με αποτέλεσμα να χάσουμε τεράστια κέρδη ως περιοχή.

 

Οι λόγοι της εγκατάλειψης του λιμανιού, ποιοι ήταν;

Οι λόγοι θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ακόμη και εξωφρενικοί. Στο «master plan» του λιμανιού – το οποίο σχεδιάστηκε και συνάχθηκε 15 χρόνια πριν – δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για χώρο ελλιμενισμού «MEGA YACHTS».

Μας δίνουν προσωρινές λύσεις χωρίς χρονική δέσμευση, με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να μην αισθάνονται, ότι έχουν σίγουρες θέσεις μακριά από ρυπογόνες περιοχές στο λιμάνι και να μην μπορούμε να προσελκύσουμε και άλλα πλοία, που ενδιαφέρονται.

Μία καλή λύση θα ήταν η ανατολική πλευρά της προβλήτας 1 να ορισθεί σαν προβλήτα πρόσδεσης των «MEGA YACHTS», χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για τον Ο.Λ.Β. μιας και δεν απαιτείται κανένα επιπλέον έργο.

Ένα δεύτερο σημείο που αποτελεί τροχοπέδη, για όποια θαλαμηγό ενδιαφερθεί να προσεγγίσει το λιμάνι μας, είναι ότι λόγω της υφιστάμενης νομοθεσίας, απαγορεύεται στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου να εκδώσει άδεια επισκευών, για οποιοδήποτε πλοίο, ακόμα και για να εισέλθει ένα συνεργείο να καθαρίσει μοκέτες!

Όπως καταλαβαίνετε, αυτό το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό και ήδη η θαλαμηγός «ELEGANT 007» βρίσκεται στο λιμάνι της Χαλκίδας, προκειμένου να κάνει επισκευές, που δεν μπορούσε να κάνει στον Βόλο!

Παράλληλα το «M/Y PRINCE ABDULAZIZ» μετά το τέλος της κρουαζιέρας πρέπει ν’ αλλάξει τις δύο πλευρικές σκάλες. Το Λιμεναρχείο δεν μπορεί να δώσει άδεια, προκειμένου να εισέλθουν στο λιμάνι συνεργεία για τη δουλειά αυτή, με αποτέλεσμα το πλοίο να αναζητά άλλο λιμάνι, για να μπορέσει να κάνει αυτές τις εργασίες! Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε οι τοπικοί φορείς, να παρέμβουν στο ΥΕΝ, προκειμένου να δίνονται άδειες επισκευών κατ’ εξαίρεση στους χρήστες του λιμανιού.

 

Οι τοπικοί φορείς έχουν ενδιαφερθεί για το θέμα;

Ο πρόεδρος του ΟΛΒ και ο λιμενάρχης Βόλου έχουν μία θετική στάση και αν και καταλαβαίνουν το πρόβλημα, δεν μπορούν να κάνουν κάτι λόγω της υφιστάμενης νομοθεσίας. Οι υπόλοιποι… δεν γνωρίζω καν αν ξέρουν τις δυνατότητες, που έχουμε ως λιμάνι και τις χάνουμε μέσα από τα χέρια μας…

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το