Τοπικά

Ταλαιπωρία δεκάδων Βολιωτών με τον ΟΣΕ

Δεκάδες Βολιώτες υπέστησαν πολύωρη ταλαιπωρία θέλοντας να ταξιδέψουν από Βόλο για Αθήνα και από Αθήνα για Βόλο με τον ΟΣΕ το διήμερο του χιονιά Τρίτης-Τετάρτης.

Μεταξύ των επιβατών που ταλαιπωρήθηκαν, ήταν και ο κ. Ηρακλής Ξούδης, λάτρης του σιδηροδρόμου που πάντα ταξιδεύει με το τρένο. Όπως δηλώνει στη «Θ», πέρασε ένα αληθινό μαρτύριο με τον ΟΣΕ, ταξιδεύοντας την περασμένη Τρίτη για Αθήνα και την Τετάρτη για Βόλο από την πρωτεύουσα.

 
Η περιπέτεια του Βολιώτη ξεκίνησε τη νύχτα της περασμένης Τρίτης από τον Βόλο. Στις 11.30’ πήρε το τρένο για Λάρισα και έφθασε εκεί στις 12.20’, με σκοπό να πάρει κατόπιν την αμαξοστοιχία Θεσσαλονίκης-Αθήνας και να φθάσει στην πρωτεύουσα στις 6 το πρωί. Ωστόσο λογάριαζε χωρίς τον… ΟΣΕ ή για την ακρίβεια την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η αμαξοστοιχία για Αθήνα είχε πολύωρη καθυστέρηση και έφθασε στη Λάρισα στις 4.25’ τα ξημερώματα, αντί για τις 00.43’… Για τέσσερις και πλέον ώρες οι Βολιώτες μαζί με δεκάδες άλλους επιβάτες από τη Λάρισα περίμεναν στην παγωμένη και χωρίς θέρμανση αίθουσα αναμονής του σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας. Τελικά επιβιβάστηκαν στην αμαξοστοιχία, όπου όμως τα βαγόνια ήταν μπερδεμένα στην αρίθμηση και δεν αντιστοιχούσαν στα εισιτήρια που είχαν εκδώσει… Όπως τονίζει, τα βαγόνια των αμαξοστοιχιών δεν έχουν πλέον αρίθμηση, για να γνωρίζουν οι επιβάτες σε ποιο ανεβαίνουν… Τους είπαν ότι «τα βαγόνια χάθηκαν στον δρόμο»… Η αμαξοστοιχία δεν είχε θέρμανση, ενώ και οι τουαλέτες της βρωμούσαν. Τριτοκοσμικές καταστάσεις, σημειώνουν οι επιβάτες.

 
Ο κ. Ξούδης έφθασε στην Αθήνα το πρωί, έκανε τις δουλειές του και είχε εκδώσει εισιτήριο επιστροφής την Τετάρτη με το δρομολόγιο των 14.18’ για Θεσσαλονίκη. Η αμαξοστοιχία ιντερσίτι Νο 56 αναχώρησε κανονικά, αλλά το ταξίδι διακόπηκε στις 15.55’ στην Τιθορέα λόγω ισχυρής χιονόπτωσης. Από την άλλη πλευρά, όπως ενημέρωσαν τους επιβάτες, είχαν εγκλωβιστεί δύο αμαξοστοιχίες στην περιοχή του Δομοκού. Για τρεις ώρες περίμεναν στην Τιθορέα, οπότε γύρω στις 19.40’ το βράδυ της Τετάρτης τους ανακοίνωσαν πως άνοιξε η γραμμή και ξεκινούν για το Λιανοκλάδι, ενώ ήδη διήλθε από την Τιθορέα η μία από τις δύο αμαξοστοιχίες προς Αθήνα, που είχαν εγκλωβιστεί στον Δομοκό.

 
Η πολύωρη αναμονή προκάλεσε κλάματα μικρών παιδιών και γυναικών στο τρένο, ένα είδος ομηρίας, λένε οι επιβάτες, ενώ τέλειωσαν τα εμφιαλωμένα νερά και ευτυχώς, όπως ανέφερε ο κ. Ξούδης, που ο Δήμος Τιθορέας έστειλε ένα αυτοκίνητο 4Χ4 και μοίρασε εμφιαλωμένα νερά στους επιβάτες…
Γύρω στις 9 το βράδυ της Τετάρτης η αμαξοστοιχία έφθασε τελικά στο Λιανοκλάδι και στις 11.10’ τη νύχτα στον σταθμό Λάρισας. Οι Βολιώτες επιβάτες της αμαξοστοιχίας είχαν προειδοποιήσει τον υπεύθυνό της, πως αν έχαναν το τρένο ανταπόκριση για Βόλο των 10.30’ μ.μ. θα αναγκάζονταν να διανυκτερεύσουν στη Λάρισα, καθώς λόγω του χιονιά δεν υπήρχε οδική συγκοινωνία. Ευτυχώς το τρένο για Βόλο τους περίμενε και τρέχοντας μέσα στο πυκνό χιόνι επιβιβάστηκαν σ’ αυτό στις 11.15’ τη νύχτα και έφθασαν στον Βόλο στις 12.10’ μετά τα μεσάνυχτα… Ωστόσο στον σιδηροδρομικό σταθμό Βόλου δεν υπήρχαν ταξί και αναγκάστηκαν πεζή, περίπου 30 επιβάτες, να κατευθυνθούν στους προορισμούς τους… Ο κ. Ξούδης αναγκάστηκε να βαδίσει για τη Ν. Δημητριάδα…

 
Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, τρεις είναι οι βασικές πληγές του ΟΣΕ: Η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, η προβληματική κατάσταση και η συντήρηση του τροχαίου υλικού και η μη σωστή συντήρηση των γραμμών, η οποία εν αναμονή του νέου δικτύου γίνεται με διάσπαρτες εργολαβίες.

 
Όπως επισημαίνουν τόσο οι εργαζόμενοι, όσο και οι διοικήσεις των εταιρειών, από τους 3.500 εργαζόμενους που προέβλεπε το οργανόγραμμα για όλους τους σιδηροδρομικούς φορείς, σήμερα υπηρετούν περίπου 2.300 υπάλληλοι, καθώς οι μετατάξεις και οι συνταξιοδοτήσεις αποδεκάτισαν τον σιδηρόδρομο και μάλιστα σε νευραλγικές θέσεις.
Εάν την κρίσιμη ημέρα ο αριθμός των υπαλλήλων ήταν επαρκής και οι ομάδες γραμμής δεν είχαν αποδεκατιστεί, δεν θα είχαμε παγωμένα κλειδιά ή βυθισμένες στο χιόνι αποβάθρες. Στον Παλαιοφάρσαλο, όπου και «έμεινε» το ένα τρένο, υπήρχαν δύο εργαζόμενοι, που προσπαθούσαν να καθαρίσουν γραμμές και κλειδιά με χιόνι στα 2 μέτρα…

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το