Τοπικά

Tα μαθηματικά παράγουν τέχνη – Διαστάσεις της σχέσης τους προσέγγισαν οι μαθητές του 7ου Γυμνασίου Βόλου

Πως τα μαθηματικά παράγουν τέχνη ή  πως η χαρακτική κρύβει μέσα της τις συμμετρίες των μαθηματικών. Σε ένα διαφορετικό εργαστήριο συμμετείχαν χθες οι μαθητές του 7ου Γυμνασίου Βόλου που είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ενδιαφέρουσα σχέση μεταξύ μαθηματικών και ζωγραφικής.

Το μάθημα έγινε από τον μαθηματικό και συγγραφέα κ. Ανδρέα Λύκο που ήρθε στον Βόλο ως προσκεκλημένος της Mαθηματικής Εταιρείας παραρτήματος Μαγνησίας στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που διοργανώνει για τα 100 χρόνια.

Ο κ. Ανδρέας Λύκος που διδάσκει σε Λύκειο στην Κομοτηνή και είναι συγγραφέας του βιβλίου «αναμνήσεις συμμετρίας» ανέφερε πως «το βιβλίο μου είναι ένα μυθιστόρημα μαθηματικής λογοτεχνίας που συνδυάζει την τέχνη του μεγάλου Ολλανδού χαράκτη Έσερ και τη μαθηματική έννοια της συμμετρίας. Ο ίδιος χρησιμοποίησε μαθητικές έννοιες για τη χαρακτική του. Είναι αλήθεια πως πολλοί καλλιτέχνες κάνουν μαθηματικά και χωρίς να το γνωρίζουν. Μια τέτοια περίπτωση ήταν και ο Έσερ».

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν ιδιαίτερα από το εργαστήριο, καθώς προσέγγισαν τα μαθηματικά μέσα από την οπτική της τέχνης. .

Συγκεκριμένα ο Κυριάκος-Ευμένιος Νομικός της Γ’ Τάξης ανέφερε πως «ήταν κάτι πολύ ενδιαφέρον και πρωτότυπο που δεν έχει κάποιος την ευκαιρία να δει καθημερινά. Μάθαμε για την ολίσθηση, την περιστροφή, πώς από ένα σχήμα δημιουργούνται ζωγραφιές και συγκρίναμε τα εικαστικά με τα μαθηματικά. Είδαμε πώς τα μαθηματικά παράγουν τέχνη».

Η Σήλια Σταυρή της Γ’ Τάξης είπε πως «είναι αρκετά ενδιαφέρον να μαθαίνει κάποιος για το πώς τα σχήματα εντάσσονται στην τέχνη. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν και έμαθαν πολλά πράγματα για τους πίνακες που δεν παρατηρούσαμε μέχρι πρότινος, αλλά ο ζωγράφος είχε σκεφτεί».

Παίρνοντας τον λόγο η μαθηματικός και πρόεδρος της μαθηματικής εταιρείας κ. Στέλλα Δημητρακοπούλου επισήμανε πως «οι μαθητές μελέτησαν τη συμμετρία μέσα στο έργο του Έσερ και εισήλθαν σε ένα έργο του Ολλανδού χαράκτη, ενώ ο κ. Λύκος τους έβαλε στον μαγικό κόσμο των 17 διαφορετικών συμμετριών που κρύβονται στα έργα του. Ουσιαστικά είδαν πώς τα μαθηματικά παράγουν τέχνη.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το