Τοπικά

Τα «καρφιά» λύση για ακινητοποίηση επικίνδυνων οχημάτων στην εθνική οδό

Τα μεσάνυχτα της 5ης Ιανουαρίου περιπολικά της Αστυνομίας καταδίωξαν στην εθνική οδό όχημα, στο οποίο επέβαιναν παράτυποι μετανάστες, μέχρι να ακινητοποιηθεί αυτό στην περιοχή της Αγ. Παρασκευής Λαμίας. Διάνυσε την απόσταση από το Αιγίνιο Πιερίας μέχρι τη Λαμία, μια απόσταση δεκάδων χιλιομέτρων, πριν ακινητοποιηθεί, καταδιωκόμενο από περιπολικά, με κίνδυνο να χαθούν ανθρώπινες ζωές σε περίπτωση ατυχήματος.

Δεν είναι η πρώτη φορά που στην εθνική οδό (ΠΑΘΕ) και στα όρια της Μαγνησίας σημειώθηκε καταδίωξη αυτοκινήτου ή έγινε προσπάθεια από την Αστυνομία (Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων), να ακινητοποιηθεί επικίνδυνα κινούμενο όχημα. Το 2016 είχε κλαπεί Δ.Χ. ταξί – μεταμεσονύκτιες ώρες – από το κέντρο του Βόλου, καταδιώχθηκε και τελικά ακινητοποιήθηκε στη Στυλίδα Φθιώτιδας με τη σύλληψη του δράστη. Διάνυσε κι αυτός δεκάδες χιλιόμετρα, πριν ακινητοποιηθεί, με κίνδυνο να προκληθεί ατύχημα κατά την καταδίωξη. Τον Ιανουάριο του 2018 (μεσάνυχτα) όχημα κλεμμένο από τα Φάρσαλα με δυο επιβαίνοντες, εισήλθε στην ΠΑΘΕ από τον κόμβο Βελεστίνου και κινήθηκε αντίθετα στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη, με κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος. Ο οδηγός του δεν συμμορφώθηκε στα σήματα στάσης από τους αστυνομικούς και μαζί με τον συνεπιβάτη του εγκατέλειψαν το όχημα πλησίον του κόμβου Αγίων Θεοδώρων, του έβαλαν φωτιά και ακολούθως διέφυγαν πεζή από τον αυτοκινητόδρομο. Τελικά συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στο αυτόφωρο, ενώ φυλακίστηκαν. Τον Μάρτιο του 2018 (πρωινές ώρες) όχημα εισήλθε επίσης από τον κόμβο Βελεστίνου και κινούμενο αντίθετα στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη, έφθασε μέχρι τα διόδια Τραγάνας, όπου και ακινητοποιήθηκε, αφού προηγουμένως είχε δημιουργηθεί «φράγμα» από οχήματα, με συνέπεια ο οδηγός του, λόγω της πρόσκρουσης, να χάσει τη ζωή του. Διάνυσε στο αντίθετο ρεύμα δεκάδες χιλιόμετρα, με κίνδυνο να προκαλέσει θανατηφόρο δυστύχημα, ενώ τελικά ο οδηγός, που φέρεται να αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα, έχασε ο ίδιος τη ζωή του.

Τα περιστατικά καταδιώξεων στην ΠΑΘΕ είναι πολλά, ενώ πολλά είναι και τα επεισόδια με πρωταγωνιστές οδηγούς, που για διάφορους λόγους οδηγούν αντίθετα στο ρεύμα κυκλοφορίας, με κίνδυνο πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων. Η Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, διαθέτει σύστημα ακινητοποίησης των εν λόγω επικίνδυνα κινούμενων οχημάτων, ωστόσο δεν υφίσταται το θεσμικό πλαίσιο για τη χρήση του. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» έχει προσφέρει τάπητες με καρφιά για την ακινητοποίηση οχημάτων που τρέχουν με μεγάλη ταχύτητα και είναι επικίνδυνα, ωστόσο, δεν υφίσταται το νομικό πλαίσιο χρήσης των εν λόγω καρφιών… Τα καρφιά αυτά έχουν τη δυνατότητα να τρυπούν τα λάστιχα των καταδιωκόμενων οχημάτων, ξεφουσκώνοντάς τα σε 15 δευτερόλεπτα, σταδιακά δηλαδή και χωρίς να κινδυνεύσουν οι επιβαίνοντες σε αυτά.

Η Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων έχει αντιμετωπίσει τελευταία πολλά ανάλογα περιστατικά με επικίνδυνα κινούμενα στην εθνική οδό οχήματα, έχει τα καρφιά, αλλά δεν μπορεί να τα χρησιμοποιήσει… Σε αντίστοιχες περιπτώσεις αντιθέτως κινούμενων οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους σε χώρες του εξωτερικού (Γερμανία, Αυστρία, Βέλγιο, Εσθονία, κ.λπ.) γίνεται ευρεία χρήση των «καρφιών». Όπως έχει διαπιστωθεί, η χρήση καρφιών ανακόπτει με επιτυχία την επικίνδυνη πορεία του οχήματος, διασφαλίζοντας στον μέγιστο βαθμό το αγαθό της ανθρώπινης ζωής, είτε αφορά τον υπαίτιο οδηγό είτε τους υπολοίπους χρήστες της οδού, αποσοβώντας περαιτέρω δυσάρεστες εξελίξεις. O αυτοκινητόδρομος ως «κλειστός», πληροί όλες τις προϋποθέσεις ασφάλειας για τη χρήση καρφιών για τις περιπτώσεις ανάσχεσης-ανακοπής κίνησης αντιθέτου κινούμενου οχήματος, σε σημείο προεπιλεγμένο και απολύτως ασφαλές για τους υπόλοιπους χρήστες, τονίζουν οι αρμόδιοι. Αλλά προς το παρόν οι προτάσεις τους δεν εισακούγονται από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το