Τοπικά

Συνεργατικές δράσεις τριών Δημοτικών στον Βόλο για το παιδικό βιβλίο

Συνεργατικές δράσεις των 13ου, 16ου και 30ού Δημοτικών Σχολείων Βόλου, πραγματοποιήθηκαν με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για το παιδικό βιβλίο.
Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, κάθε χρόνο στα σχολεία με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου διοργανώνονται δράσεις για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και με βασική επιδίωξη να φέρουν τους μαθητές κοντά στο παιδικό βιβλίο. Ειδικά στην εποχή μας, που τα παιδιά κατακλύζονται από εικόνες και ψηφιακά παιχνίδια, οι ενήλικες που αγαπούν τα βιβλία διαπιστώνουν ότι οι σελίδες των βιβλίων σιωπηλές υποχωρούν μπροστά στη δύναμη των υπολογιστών, των τάμπλετ και των κινητών τηλεφώνων. Για αυτόν τον λόγο και για να βρουν τα παιδιά το ενδιαφέρον και την ώθηση να ταξιδέψουν στον μαγικό κόσμο των βιβλίων, οι εκπαιδευτικοί των τριών σχολείων αποφάσισαν στην υλοποίηση κοινών δράσεων. Έτσι κάλεσαν στα σχολεία τους τη Βολιώτισσα συγγραφέα Ελένη Δικαίου, μια συγγραφέα πολυγραφότατη, που τα βιβλία της πρωταγωνιστούν στα ράφια των βιβλιοπωλείων και τον γνωστό και αγαπημένο παρουσιαστή και συγγραφέα Χρήστο Δημόπουλο. Οι μαθητές γνώρισαν τα βιβλία τους, ασχολήθηκαν με δράσεις που είχαν οργανώσει οι εκπαιδευτικοί, δημιουργήσαν τις δικές τους κατασκευές, ποιήματα, τραγούδια και χάρηκαν τη συνάντηση μαζί τους στον χώρο των σχολείων. Στις δράσεις που προηγήθηκαν της συνάντησης με τους συγγραφείς συμμετείχαν και φοιτήτριες του παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με την επίβλεψη της καθηγήτριας παιδικής λογοτεχνίας κυρίας Παπαρούση, προσδίδοντας στο εγχείρημα φρεσκάδα και ζωντάνια. Παράλληλα, οι μαθητές των δύο μικρών τάξεων του 13ου Δημοτικού Σχολείου είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν, να συζητήσουν και να γνωρίσουν το βιβλίο της Λίλια Γκούνη Σοφικίτη, μ’ έναν πρωτότυπο και διαδραστικό τρόπο. Το βιβλίο της, Η ώρα του ουρανού πήγε ροζ με πορτοκαλί, είναι ένα διαφορετικό βιβλίο, που μιλά κυρίως με την εικονογράφηση και καλεί τους μικρούς αναγνώστες να «βάλουν λόγια» στις εικόνες και να αφηγηθούν την ιστορία με τον δικό τους μοναδικό τρόπο. Άνοιξε λοιπόν δρόμους στη φαντασία των παιδιών για μοναδικές διαδρομές δημιουργικότητας, έκφρασης συναισθημάτων και ενσυναίσθησης.
Αρωγοί σε όλη αυτή την προσπάθεια στάθηκαν οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων των τριών σχολείων.
Το βιβλίο ένωσε λοιπόν παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικούς και μακάρι να δίνονται συχνά ευκαιρίες για τέτοιου είδους συνεργασίες, με κυρίαρχη επιδίωξη την καλλιέργεια παιδείας, ευαισθησίας, κουλτούρας στα παιδιά μας, τους αυριανούς ενεργούς πολίτες. Άλλωστε, πρωτεύοντας στόχος του σύγχρονου σχολείου είναι ενός «σχολείου ανοιχτό στην κοινωνία». Ολοκληρώνοντας, ευχή όλων μας ας είναι: Να υπάρχουν ενδιαφέροντα βιβλία για τους αναγνώστες και ενδιαφέροντες αναγνώστες για τα βιβλία!

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το