Τοπικά

Συνδυασμένες μεταφορές, πέντε μαρίνες και αναβάθμιση του αεροδρομίου της Αγχιάλου οι πρώτοι στόχοι για τον τουρισμό στη Μαγνησία

Οι συνδυασμένες μεταφορές αποτελούν μια «βίβλο» τουριστικής ανάπτυξης για τη Μαγνησία, ενώ ο Όλυμπος μπορεί να αποτελέσει ένα εθνικό πάρκο,   το οποίο  μπορεί να παρέχει ατέλειωτες επιλογές για δραστηριότητες στο πλαίσιο του αειφόρου και υπεύθυνου τουρισμού. Στο μεταξύ, τη δέσμευση ότι το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου θα αναβαθμιστεί έδωσε ο υφυπουργός Τουρισμού κ. Κόνσολας μετά τη συνάντηση που είχε στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας με τον Περιφερειάρχη κ. Αγοραστό και τη Δωροθέα Κολυνδρίνη, δηλώνοντας πως η εικόνα της Αγχιάλου δεν αξίζει στη  Θεσσαλία, ενώ ο γενικός Γραμματέας Τουρισμού κ. Λούλης ανακοίνωσε πως θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια για να απεμπλακούν από τη γραφειοκρατία οι διαδικασίες για την ανάπτυξη υποδομών που αφορούν σε πέντε μαρίνες. Οι τέσσερις θα είναι στα λιμάνια της Μαγνησίας και η μια στην Αμαλιάπολη, λόγο του καταδυτικού μουσείου.

Ταυτόχρονα θα διεκδικηθούν τμήματα ή σχολές τουριστικών και ναυτικών επαγγελμάτων.

Για τον κ.Κόνσολα, ο έντονος προβληματισμός για τη Θεσσαλία έγκειται στο γεγονός ότι η εισροή των τουριστών παρουσιάζει αυξητική τάση αλλά  το ΑΕΠ ανά κάτοικο παραμένει καθηλωμένο, γεγονός που σημαίνει ότι ο τουρισμός δεν είναι ανταγωνιστικός. Μίλησε για την κρουαζιέρα που φέτος κατέρρευσε και τις διορθωτικές κινήσεις που θα ακολουθηθούν . Επίσης έδωσε έμφαση στις σχολές τουρισμού που πρέπει δημιουργηθούν σε όλη τη χώρα.

Την εφαρμογή ενός δεκαετούς σχεδίου για τουρισμό στη Θεσσαλία 365 ημέρες το χρόνο θέλει να «χτίσει» το Υπουργείο Τουρισμού σύμφωνα με τον υφυπουργό. Ο ίδιος στη  σύσκεψη για τον τουρισμό της Θεσσαλίας, με εκπροσώπους ΟΤΑ, Επιμελητηρίων και φορέων του τουρισμού, στο πλαίσιο της σύστασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού στις 17 Δεκεμβρίου, έδωσε βαρύτητα στις συνδυασμένες μεταφορές και τα έργα που πρέπει να επιταχυνθούν στη Μαγνησία, ενώ ανακοίνωσε πως ετοιμάζεται το Νομοσχέδιο για τον καταδυτικό τουρισμό που θα αξιοποιήσει και να ναυάγια των Σποράδων και του Παγασητικού.

«Θέλουμε βιώσιμη και ρεαλιστική πολιτική να ακολουθήσουμε», είπε και σημείωσε πως ο στόχος για τουρισμό 365 μέρες το χρόνιο στη Θεσσαλία είναι ρεαλιστικός και σημείωσε πως θέλει το Υπουργείο να συνδέσει τα Μετέωρα με το Άγιο Όρος, για στήριξη του θρησκευτικού τουρισμού.

Ο κ. Κονσολας δήλωσε πως τουρισμός χωρίς συνδυασμένες μεταφορές δεν υπάρχει, δηλαδή αεροπλάνα, λιμάνια , αυτοκινητόδρομοι, υδατοδρόμια και τρένο.

Σύμφωνα με τον ίδιο θα υπάρξει επιδότηση για την  κυκλική διασύνδεση των Σποράδων και την σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα.

Στις μαρίνες και στις σχολές τουριστικών επαγγελμάτων έδωσε έμφαση ο γενικός Γραμματέας Τουρισμού Κώστας  Λούλης, που τόνισε πως είναι απαράδεκτο ο Βόλος να μην διαθέτει τμήματα ή σχολές.

«Για τις μαρίνες και τις σχολές έχουμε έτοιμες προτάσεις μου μπορούμε να υλοποιήσουμε και θα γίνει το καλύτερο δυνατόν», είπε.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας δήλωσε πως η Περιφέρεια έχει διαρθρωμένο σχέδιο ανάπτυξης του τουρισμού που εκπονήθηκε σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ και κατέθεσε την πρόταση για το εθνικό πάρκο και τη διασύνδεση με το Αγιο Όρος.

Το πλάνο ανάπτυξης 

Εθνικό πάρκο στον Όλυμπο, Τουριστική  Διαδρομή που να συνδέει τα Μετέωρα με το Άγιο Όρος, μαρίνες σε Μαγνησία,  Σποράδες και Λάρισα, Γραφείο Κινηματογραφικού Τουρισμού,   αλλά και τη διαχείριση τόσο του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου  όσο και του λιμανιού στο  Βόλο,  διεκδικεί ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός με πλήρες πακέτο  προτάσεων που κατέθεσε στον Υφυπουργό Τουρισμού Μάνο Κόνσολα,  που επισκέπτεται τη Θεσσαλία και τον Γ.Γ. Τουρισμού Κων/νο Λούλη.

«Χάρη στο στοχευμένο πρόγραμμα  δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας, τη βραβευμένη της τουριστική καμπάνια, το  έξυπνο  ψηφιακό μάρκετινγκ, την  ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, αλλά  και την ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού όπως ο καταδυτικός τουρισμός και τα υποβρύχια μουσεία, τα αποτελέσματα στο τουριστικό προϊόν της Θεσσαλίας είναι μετρήσιμα και   εντυπωσιακά: Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, καταγράφεται   αύξηση στις διανυκτερεύσεις σε ποσοστό 12%, αύξηση στις επισκέψεις σε Μουσεία της τάξης του 47%, αύξηση στις αφίξεις στα αεροδρόμια Σκιάθου και Ν. Αγχιάλου  κατά 20%,  αύξηση της κίνησης  στα λιμάνια Βόλου, Σκιάθου, Σκοπέλου, Αγιοκάμπου και Αλοννήσου κατά 18%, ενώ  στην πενταετία 2013-2018, εν μέσω  κρίσης, η Θεσσαλία καταγράφει  αύξηση 100% της απασχόλησης στις  τουριστικές επιχειρήσεις. Η διαδικτυακή προβολή της Θεσσαλίας έχει περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια  followers. Επιπλέον το Τουριστικό Βαρόμετρο, μια ακόμη πρωτιά για τη Θεσσαλία αφού είναι  μοναδικό στη χώρα, καταγράφει 97% ικανοποιημένους επισκέπτες  στη Θεσσαλία. Η Θεσσαλία αποτελεί μια μικρογραφία της Ελλάδας  λόγω της πολυπλοκότητας και της πολυμορφίας του φυσικού τοπίου της. Και διαθέτει στοιχεία μοναδικότητας, αφού το ναυάγιο της Περιστέρας στην Αλόννησο είναι ισάξιο σε μοναδικότητα με τον Παρθενώνα, γιατί  είναι το αρχαιότερο επισκέψιμο ναυάγιο στον κόσμο».

 

Οι προτάσεις της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την ανάπτυξη του τουρισμού

-Εθνικό πάρκο στον Όλυμπο
-Στήριξη για την μεγαλύτερη Πολιτιστική – Θρησκευτική – Αρχαιολογική – Περιπατητική διαδρομή Μετέωρα – Άγιο Όρος
-Σύνδεση του Αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου με ευρωπαϊκές πρωτεύουσες . Επίσης σύνδεση του Αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου με τα Αεροδρόμια Ελ. Βενιζέλος και Θεσσαλονίκης με τακτικές πτήσεις ώστε να υπάρχει ο κωδικός πτήσης στα διεθνή αεροδρόμια και να αποτελεί εσωτερική πτήση προς τον προορισμό Θεσσαλία.
-Διασύνδεση των νησιών Σκιάθου , Σκοπέλου και Αλοννήσου με υδροπλάνα .
-Διασύνδεση των παραλίων Ν. Λάρισας με τον αυτοκινητόδρομο ΑΙΓΑΙΟΝ (να δημιουργηθεί έξοδος στην κατεύθυνση από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα )
-Ίδρυση Σχολής  Τουριστικών Επαγγελμάτων  στην περιοχή της Περιφέρειας Θεσσαλίας και παράλληλα η εισαγωγή ειδικοτήτων που αφορούν τα τουριστικά επαγγέλματα ,  στα Δημόσια Επαγγελματικά Κέντρα Κατάρτισης .
-Πραγματοποίηση Σεμιναρίων σε εργαζόμενους σε τουριστικές επιχειρήσεις και σε επαγγελματίες του τουρισμού με σκοπό την κατάρτιση τους στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών.
-Πορθμειακή σύνδεση Θεσσαλονίκης με Β. Σποράδες και συνεχής διασύνδεση των Σποράδων (Σκιάθος –Σκόπελος – Αλόννησος ) – αναβάθμιση και κατασκευή νέων μαρινών σε παράλια Λάρισας , Μαγνησίας και Σποράδων.
-Συνδιοργάνωση με το Υπουργείο Τουρισμού και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας Διεθνούς Συνεδρίου με παράλληλες εκδηλώσεις για τον Όλυμπο
-Συνδιοργάνωση με το Υπουργείο Τουρισμού Διεθνούς Ορθόδοξου Χριστιανικού Συνεδρίου στα Μετέωρα.
-Απλούστευση των διεργασιών για την πιστοποίηση μονοπατιών (σηματοδότηση και χαρτογράφηση αυτών) για την ανάπτυξη του περιηγητικού και περιπατητικού τουρισμού .
-Ειδική ρύθμιση της δραστηριότητας air bnb και εντατική εποπτεία της εφαρμογής του νόμου για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις , ώστε να εκλείψει η ασυδοσία.
-Προώθηση της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στον τομέα των εναλλακτικών και ειδικών τουριστικών δραστηριοτήτων σε σταθερό φορολογικό και ασφαλιστικό περιβάλλον και με ταυτόχρονη ενίσχυση τους από αντίστοιχα χρηματοδοτικά εργαλεία .
-Υποστήριξη και παροχή περιβάλλοντος fast track διαδικασιών των επενδυτικών σχεδίων  με στόχο τη βελτίωση του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος και της διασύνδεσης των κύριων κλάδων του τουρισμού με άλλους τομείς προτεραιότητας της Περιφέρειας.
-Υποστήριξη του γραφείου υποδοχής κινηματογραφικών παραγωγών(Film Office Thessaly) με παράλληλη δημιουργία info-point  εντός του Υπουργείου για την απλούστευση των διαδικασιών εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων.


 

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το