Παραπολιτικά

Συμπεριφορές επιβίωσης

Η «ραχοκοκαλιά» της εθνικής μας οικονομίας, η μικρομεσαία επιχείρηση, που όσο έχει «θεοποιηθεί» για τη συμβολή της στην οικονομία, άλλο τόσο έχει «δαιμονοποιηθεί» για την καταστροφή της, δεν θέλει να κόβει αποδείξεις, αρέσκεται σε αρπαχτές, και άμα τύχει ρίχνει και ξύλο στους ελεγκτές της εφορίας. «Ερίτιμα» μέλη της κοινότητας των μικρομεσαίων οι νταήδες που κάθε καλοκαίρι πρωταγωνιστούν σε επεισόδια με ξυλοδαρμούς εφοριακών.
Ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας, το «δημιουργικό κομμάτι» της κοινωνίας δεν κόβει αποδείξεις και δέρνει. Δυστυχώς η εικόνα που κάνει τον «γύρο του κόσμου» μέσα από δελτία ειδήσεων και αφιερώματα, είναι αυτή. Φοροδιαφυγή, διαφθορά, Ελληναράδες.
Το πρόβλημα όμως είναι βαθύτερο και μεγαλύτερο ακόμα και από αυτό.
Μια ματιά στα σχόλια των κοινωνικών δικτύων που «ακολουθούσαν» την είδηση για την επίθεση που δέχτηκε ο πρόεδρος των εφοριακών υπαλλήλων της Μαγνησίας, στον Πλατανιά, κατά τη διάρκεια ελέγχου και θα ανατριχιάσει. Η πλειοψηφία έδινε δίκαιο στον «αγανακτισμένο» παραβάτη που χτύπησε έναν ανυπεράσπιστο άνθρωπο πισώπλατα…
Η διαπίστωση δεν μπορεί να είναι άλλη, εκτός από αυτή που θέλει να ζούμε σε ένα περιβάλλον, όπου έχουμε μάθει να μισούμε, από το να σκεφτόμαστε.
Τα κομμάτια του παζλ της κοινωνίας μοιάζουν να βρίσκονται σε έναν ψυχρό «εμφύλιο» με το πάθος, τον φανατισμό και τον διχασμό μιας τυπικής αναμέτρησης.
Πώς καταντήσαμε εδώ που καταντήσαμε; Πώς εκτροχιάζεται με τόση ευκολία η κοινή λογική;
Είναι ίσως γιατί συμπεριφορές που σήμερα κατατάσσουμε στα φαινόμενα της παραβατικότητας είναι βαθιά χαραγμένες στην πολιτισμική μας παράδοση και ακολουθούνται πιστά από την πλειοψηφία, που αρνείται να «ενηλικιωθεί».
Η πλειοψηφία νιώθει άνετα με μια χώρα που ο πάσα ένας βαφτίζεται επιχειρηματίας και απαιτεί να ζει με μαύρο χρήμα, νιώθει άνετα με τη μαγκιά, τη βία, την κλεψιά του δημοσίου, τη βρωμιά.
Η παρανομία, η καταστρατήγηση κανόνων, η υπεροψία έναντι αυτών των κανόνων και η αποπροσωποποίηση της ευθύνης φαίνεται θεωρούνται θεμιτές συμπεριφορές επιβίωσης.
Πολλοί ταυτίζονται με αυτό το μοντέλο. Το θέμα είναι τι γίνεται με όλους τους υπολοίπους…

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το