Τοπικά

Στο 4ο ΓΕΛ Βόλου αγάπησαν τα μαθηματικά παίζοντας

Κάθε Παρασκευή στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου έμπαινε ένας μαθηματικός γρίφος. Οι μαθητές το διάβαζαν και για μια εβδομάδα προσπαθούσαν να τον λύσουν. Ήταν μία από τις δράσεις ενός πρωτοποριακού προγράμματος που υλοποιήθηκε φέτος στο 4ο ΓΕΛ Βόλου και τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν χθες σε σχετική εκδήλωση παρουσία του διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Σωκράτη Σαβελίδη.
Στόχος του προγράμματος ήταν οι μαθητές να έρθουν πιο κοντά, να αγαπήσουν και να δουν με άλλη οπτική ένα ομολογουμένως δύσκολο, αλλά και πολύ σημαντικό μάθημα, όπως είναι τα μαθηματικά.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τους μαθηματικούς κ.κ. Αθηνά Αϋφαντή, Δημήτρη Κουφό, Ευαγγελία Παπαθανασίου και δεκάδες μαθητές που όσο περνούσε ο καιρός όλο και περισσότερο ενθαρρύνονταν να συμμετάσχουν στις δράσεις. Και οι δράσεις δεν ήταν λίγες. Ενδεικτικά, όπως ανέφερε η κ. Αϋφαντή, «θελήσαμε να δουν οι μαθητές τα μαθηματικά από διαφορετική οπτική, εκτός δηλαδή από το τυπικό που είναι οι αποδείξεις και τα θεωρήματα. Έτσι αρχικά τα παιδιά έκαναν μια συλλογή γραμματοσήμων με Έλληνες και ξένους μαθηματικούς και άλλων με μαθηματικό περιεχόμενο. Επίσης άλλοι μαθητές κάθε Παρασκευή έδιναν έναν μαθηματικό γρίφο στον πίνακα ανακοινώσεων που άλλοι συμμαθητές τους καλούνταν να λύσουν. Ακόμη έκαναν το δέντρο του Πυθαγόρα σε πρόγραμμα του Η/Υ, είδαν ξύλινα παιχνίδια ευφυΐας, ενώ επισκέφθηκαν τη μαθηματική εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη και είδαν από κοντά το δωμάτιο της απόδρασης με έναν γρίφο που η ομάδα μας έλυσε με επιτυχία».
Σχολιάζοντας το πρόγραμμα οι μαθήτριες Θεοδώρα Χερ και Μαρία Λιάπη ανέφεραν πως «έχουμε τις καλύτερες εντυπώσεις, γιατί καταλάβαμε πως τα μαθηματικά δεν είναι μόνο εξισώσεις και θεωρίες, αλλά έχουν και εφαρμογές στη ζωή μας. Σίγουρα τα μαθηματικά δυσκολεύουν τους μαθητές που ίσως δεν αναγνωρίζουν την αξία τους. Πάντως εδώ στο σχολείο με παιγνιώδη τρόπο, με γρίφους συμμετείχαμε πολλοί μαθητές και ήρθαμε κοντά στα μαθηματικά».
Ο διευθυντής του 4ου ΓΕΛ Βόλου κ. Νίκος Ιωαννίδης επισήμανε πως οι γρίφοι ήταν μια καθημερινότητα στο σχολείο μας που ως παρέα προσπαθούσαμε να βρούμε τη λύση. Αξίζουν συγχαρητήρια στους μαθηματικούς που ασχολήθηκαν με το πρόγραμμα και έφεραν πιο κοντά τους μαθητές με αυτό το μάθημα.
Από την πλευρά του ο κ. Σαβελίδης επισήμανε πως το ελληνικό σχολείο για ακόμη μια φορά πρωτοπορεί με καινοτόμες δράσεις. Και το 4ο ΓΕΛ Βόλου συνδύασε τον πολιτισμό, το παιχνίδι με τη μαθηματική επιστήμη.
Φώτης Σπανός

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το