Θ Plus

Στις Κάννες ο Λάνθιμος με το «Ιερό Ελάφι» – Τα σχόλια και η απαστράπτουσα Νικόλ Κίντμαν (photos)

Η μεγάλη μέρα για τον Γιώργο Λάνθιμο πλησιάζει! Το πρωί πραγματοποιήθηκε στο Grand Théâtre Lumière των Καννών η πρώτη προβολή της νέας ταινίας του Έλληνα δημιουργού «The Killing of a Sacred Deer» που συμμετέχει στο Διαγωνιστικό του 70ού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου, διεκδικώντας τον φετινό Χρυσό Φοίνικα.

 

Ο Γιώργος Λάνθιμος βρίσκεται για τρίτη φορά στο Φεστιβάλ Καννών. Το 2009 είχε προκαλέσει αίσθηση με τον «Κυνόδοντα», που τον τοποθέτησε ηχηρά στον παγκόσμιο κινηματογραφικό χάρτη και του χάρισε το βραβείο του τμήματος «Ένα Κάποιο Βλέμμα», ενώ το 2015 με τον «Αστακό», την πρώτη του αγγλόφωνη παραγωγή, κέρδισε το ειδικό βραβείο της επιτροπής του Διαγωνιστικού.

 

Η ταινία, προκάλεσε ήδη με το … καλημέρα ποικίλα θέματα συζήτησης. Βγαίνοντας από τη δημοσιογραφική πρωινή προβολή πολλοί θεατές ήταν αμήχανοι, αρκετοί έδειχναν δυσαρεστημένοι, ενώ δεν έλειψαν και αποδοκιμασίες.

«Ποια ταινία του Λάνθιμου όμως δεν άφησε αμήχανους τους θεατές της; Και όσο για τις δυσαρέσκειες- αυτές τουλάχιστον που άκουσα εγώ- ήταν εντελώς αστήριχτες. Σαν να τους μπέρδεψε και πάλι αυτός ο δαιμόνιος κινηματογραφιστής που με τη βοήθεια του σεναριογράφου, Ευθύμη Φιλίππου, συνέδεσε με μοναδική ακρίβεια τα καλώδια μιας ωρολογιακής βόμβας χωρίς ωστόσο να προγραμματίσει την ώρα έκρηξής της», ανέφερε ο διευθυντής του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Ορέστης Ανδρεαδάκης.

«Στο “Φόνο ενός ιερού ελαφιού” θα βρούμε στοιχεία της «Ιφιγένειας» και καλοδουλεμένες αναφορές στον Στάνλεϊ Κιούμπρικ και τον Στίβεν Κινγκ και ίσως κάποια δάνεια από τον Μίκαελ Χάνεκε. Το σύμπαν αυτής της ταινίας όμως είναι καθαρά λανθιμικό ενώ το σκοτεινό, απαισιόδοξο και κυνικό ύφος της θα μπορούσε να ήταν και μία αντεστραμμένη κωμωδία», συμπληρώνει και καταλήγει: Αν θα πάρει το Χρυσό Φοίνικα; Είναι ίσως νωρίς ακόμα διότι υπάρχουν αρκετές ταινίες μέχρι το τέλος του φεστιβάλ. Σίγουρα όμως είναι μια χρυσή ταινία, από αυτές που σε βασανίζουν και τις σκέφτεσαι, που σε παθιάζουν και θέλεις να τις συζητάς για πολλή ώρα».

Κριτικός της βρετανικής Independent σχολίασε ότι μετά την ταινία ήθελε να κάνει ντους. Με άλλα λόγια, ο Έλληνας σκηνοθέτης κατάφερε για μία ακόμη φορά, πρώτα να σοκάρει το κοινό του κι ύστερα να το αφήσει με γουρλωμένα μάτια και χωρίς καμία σαφή απάντηση. Ο Κόλιν Φάρελ ήταν υπέροχος -«αυτοί οι δύο δεν πρέπει να χωριστούν ποτέ», σχολίασαν. Και η Νικόλ Κίντμαν άξια για ένα ακόμη βραβείο ερμηνείας στη συλλογή της.

Η αυστραλέζα ηθοποιός είχε προϊδεάσει από την αρχή για το αποτέλεσμα. Πριν από την προβολή της ταινίας, χαρακτήρισε τον έλληνα δημιουργό «αληθινό οραματιστή» και αποκάλυψε ότι της αρέσουν τόσο οι κόσμοι που δημιουργεί στις ταινίες του, που όταν έμαθε για τη νέα του παραγωγή έστειλε μήνυμα «Γιώργο, σε παρακαλώ άφησέ με να είμαι μέρος όλου αυτού»!

«Είναι πραγματικά σπάνιο αυτό που φτιάχνει και το να συνεισφέρεις σε αυτό το όραμα είναι εξαιρετικό» υπογράμμισε η χολιγουντιανή σταρ.

«Προσπαθώ να παραμείνω θαρραλέα και ανοιχτόμυαλη, να δοκιμάζω πράγματα και να στηρίζω σκηνοθέτες στους οποίους πιστεύω» δήλωνε με θάρρος η Νικόλ Κίντμαν στη συνέντευξη Τύπου στις Κάννες,  καθισμένη ακριβώς δίπλα στον Έλληνα σκηνοθέτη, Γιώργο Λάνθιμο, φορώντας ένα εντυπωσιακό φόρεμα.

Τονίζοντας πως ο Λάνθιμος είναι εκείνος που την έκανε να ξεπεράσει τα όρια της ζητώντας της “ακόμα και να μην κάνει τίποτα” δεν μπορούσε να αρνηθεί τη μοναδική εμπειρία που της χάρισε η συνεργασία μαζί του. Βέβαια παραδέχτηκε πως δεν ήταν ακριβώς τόσο εύκολη-όπως δεν φαίνεται να είναι και για όλους όσοι προσεγγίζουν τις ταινίες του.

«Η ταινία τρόμου των ταμπού του Γιώργου Λάνθιμου κινείται με μια υπνοβατική βεβαιότητα στο ξεχωριστό πρίσμα της παραδοξότητας. Πρόκειται για μια γοητευτική, ενοχλητική, διασκεδαστική μετατόπιση προς κάτι που θα μπορούσε να φαίνεται σαν ένα συμβατικό θρίλερ από τη δεκαετία του 70 ή του 80-ή και ακόμα ένα ψυχολογικό θρίλερ τύπου ‘μοιραία σχέση» ξεκινά χαρακτηριστικά η κριτική της εφημερίδας Guardian.

«Αλλά όπως στις καλύτερες στιγμές του, ο Λάνθιμος κατορθώνει να χτίζει έναν ολοκληρωμένο κόσμο και να μας βυθίζει σε αυτόν. Ακόμα και η παραδοξότητά του, έχει ένα διττό νόημα: ένα στιλιζαρισμένο στοιχείο παραλόγου και μαζί μια αληθοφανή έκφραση άρνησης. Θα είχε ενδιαφέρον να φανταστείς τον Τζον Κάρπεντερ ή τον Μπράιαν Ντε Πάλμα ή τον Ρίτσαρντ Ντόνερ να σκηνοθετούν αυτό το σενάριο. Πιθανότατα το αποτέλεσμα να μην ήταν πολύ διαφορετικό» γράφει σχεδόν παραληρώντας και χαρίζοντας του τέσσερα ολόκληρα αστέρια-ο πολύς Πίτερ Μπράντσο στον Guardian ακολουθώντας τη γραμμή όλων σχεδόν των κορυφαίων κριτικών όπως του Variety.

Η επίσημη πρεμιέρα θα γίνει το βράδυ της Δευτέρας όπου όλοι οι συντελεστές της ταινίας θα βηματίσουν στο κόκκινο χαλί. Τα διεθνή κινηματογραφικά μέσα κάνουν λόγο για ένα από τα μεγάλα φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα που θα απονέμει η κριτική επιτροπή, προεδρεύοντος του Ισπανού σκηνοθέτη Πέδρο Αλμοδόβαρ την ερχόμενη Κυριακή.

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το