Τοπικά

Στις ίδιες αίθουσες οι μαθητές διδάσκονται και τρώνε…

 

Προβληματική είναι η κατάσταση με τις υποδομές στα ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, καθώς στους ίδιους χώρους που κάνουν μάθημα τα παιδιά, εκεί τρώνε παράλληλα.

Οι ανακοινώσεις του πρωθυπουργού για χρονική επέκταση του ολοήμερου σχολείου μέχρι τις 17.30 το απόγευμα, μπορεί να σχολιάζονται θετικά από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, ωστόσο, σημειώνουν ότι θα πρέπει να δοθούν πόροι, για την αναβάθμιση των υποδομών. Με τη διεύρυνση της διάρκειας λειτουργίας του ολοήμερου ουσιαστικά δημιουργείται ένα δεύτερο σχολείο, καθώς το πρωινό ωράριο θα αρχίζει στις 8 το πρωί και θα τελειώνει στις 13.15 και το ολοήμερο θα ξεκινά από τις 13.15 και θα διαρκεί μέχρι τις 17.30. Μάλιστα από τις 13.15 μέχρι τις 14.00 είναι η ώρα που οι μαθητές σιτίζονται. Τώρα βέβαια προκύπτει το ερώτημα, σε ποιες αίθουσες σιτίζονται. Επίσης δεν υπάρχουν σε πολλά σχολεία αίθουσες για τα άλλα μαθήματα ειδικοτήτων, που πλαισιώνουν το πρόγραμμα σπουδών, όπως πληροφορική, εικαστικά, ξένες γλώσσες. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος ανέφερε πως «κανονική αίθουσα σίτισης με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό δεν υπάρχει σχεδόν σε κανένα Δημοτικό Σχολείο του Νομού, ενώ πιο τραγική είναι η κατάσταση στα νηπιαγωγεία, όπου για να ξεκουράζονται τα παιδιά το μεσημέρι, υπάρχουν τα στρώματα γυμναστικής. Σε κάποια Δημοτικά δημιουργήθηκαν αίθουσες, επειδή μπορεί να τους περισσεύαν, ενώ από κάποιο πρόγραμμα, μπόρεσαν και έλαβαν ένα μικρό φούρνο, για να ζεσταίνουν το φαγητό».

Προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά…
Ο διευθυντής του 1ου Δημοτικού Βόλου κ. Γιώργος Μεταφετζής ανέφερε πως «οι ανακοινώσεις για τη χρονική επέκταση του Ολοήμερου Δημοτικού κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και σίγουρα κάθε αρχή θα είναι και δύσκολη. Παράλληλα, όμως, θα πρέπει να δοθούν και περισσότεροι πόροι για τις υποδομές, που αυτή τη στιγμή σε πολλά σχολεία είναι υποτυπώδεις. Στο σχολείο μας έχουμε ξεχωριστή αίθουσα για να τρώνε τα παιδιά, που βρίσκεται στο υπόγειο. Έχουμε το φουρνάκι, για να ζεσταίνουν οι μαθητές το φαγητό τους και ένα ψυγείο, αλλά δεν έχουμε ένα νεροχύτη, για να πλένουν τα πιάτα και τα πιρούνια τους». Επίσης τόνισε πως τα παιδιά θα βρίσκονται από τις 7 το πρωί μέχρι τις 17.30 το απόγευμα στο σχολείο και θα θέλουν να ξεκουραστούν. Στα σχολεία δεν υπάρχουν χώροι ξεκούρασης των μαθητών και θα πρέπει να βρεθούν.

Χρειάζονται περισσότερες ώρες για την προετοιμασία
Ο διευθυντής του 20ού Δημοτικού Βόλου και πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Μαγνησίας κ. Φίλιππος Κωνσταντινίδης ανέφερε πως «άλλο είναι η ενίσχυση και άλλο η διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου. Εμείς ζητούμε την ενίσχυση του ολοήμερου με την επαναφορά του υπεύθυνου εκπαιδευτικού στη λειτουργία του. Ακόμη ζητάμε διεύρυνση των ωρών προετοιμασίας των μαθητών για την επόμενη μέρα, που σήμερα είναι μόλις 45 λεπτά και δεν φτάνει ο χρόνος, καθώς στην ίδια αίθουσα είναι μαθητές από διάφορες τάξεις, τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στο ολοήμερο, που τώρα για να «σπάσει» στα δύο, θα πρέπει να ξεπεράσει τους 25 φοιτούντες. Με τόσο υψηλό αριθμό μαθητών ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να κάνει μέσα σε 45 λεπτά ουσιαστική προετοιμασία των παιδιών. Οι γενικόλογες εξαγγελίες χωρίς να συνοδεύονται από πρόγραμμα σπουδών, από αναβάθμιση υποδομών και διδακτικών αντικειμένων εκλαμβάνεται ως προεκλογικό πυροτέχνημα. Να θυμίσω ότι πιλοτικά ολοήμερα με διευρυμένο ωράριο για όλους τους μαθητές είχαν στο παρελθόν λειτουργήσει. Τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής αυτών των Δημοτικών θα έπρεπε να γίνουν θέμα συζήτησης και να εφαρμοστεί η διεύρυνση ωραρίου για όλους τους μαθητές, με αναβάθμιση υποδομών και προγραμμάτων σπουδών, καθώς και με νέα διδακτικά αντικείμενα».

Εκεί που διδάσκονται, τρώνε κιόλας
Δύσκολη είναι η κατάσταση στο 9ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας. Ο διευθυντής του σχολείου κ. Γιώργος Βαλής ανέφερε πως στον αύλειο χώρο με το συστεγαζόμενο 3ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας λειτουργούν εδώ και αρκετά χρόνια τρία κοντέινερ, για να κάνουν μάθημα οι μαθητές. Επομένως δεν υπάρχει καμία διαθέσιμη αίθουσα για τη σίτιση των μαθητών στο ολοήμερο. Όταν τελειώνει το πρωινό διδακτικό ωράριο, σε δύο αίθουσες που βρίσκονται στο ισόγειο του διδακτηρίου, πηγαίνουν τα παιδιά του ολοήμερου και τρώνε. Μάλιστα, επειδή αρχίζει αμέσως το ολοήμερο, δεν υπάρχει χρόνος και για να καθαριστούν οι αίθουσες. Τα παιδιά που θέλουν να ζεστάνουν το φαγητό τους, πηγαίνουν στο κυλικείο, που έχει φουρνάκι».

Η επίδραση της πανδημίας
Από την πλευρά του ο διευθυντής του 12ου Δημοτικού Βόλου κ. Γιώργος Πούλιος ανέφερε πως «εμείς στο σχολείο μας έχουμε αίθουσα σίτισης, αλλά λόγω της πανδημίας και των μέτρων περιορισμού δεν μπορούσαν να τρώνε όλοι οι μαθητές σε έναν κοινό χώρο. Έτσι προέκυπταν πάλι κάποια προβλήματα και αναγκαστήκαμε να τοποθετήσουμε και τραπέζι με καρέκλες για τη σίτιση των παιδιών στον χώρο του γυμναστηρίου. Θέλαμε οι επιπλέον χώροι να βρίσκονται κοντά στην κουζίνα της βασικής αίθουσας σίτισης, όπου βρισκόταν και το φουρνάκι. Οι υποδομές πρέπει να βελτιωθούν και δεν ξέρουμε τα υπάρχοντα Δημοτικά, αν μπορούν να δημιουργήσουν και άλλους χώρους για το ολοήμερο, αφού έχουν αξιοποιηθεί όλοι». Πρόσθεσε δε πως τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον των γονέων, για να φοιτήσουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο, αφού σε αυτό έπαιξε ρόλο και το γεγονός, ότι δεν χρειάζονται βεβαίωση εργασίας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το