Τοπικά

Στη «Θ» η δικηγόρος Αριάδνη Νούκα: Εκδικάζονται δύο αγωγές κατά της ρήτρας αναπροσαρμογής

Ημερομηνίες που θα κρίνουν τις περαιτέρω εξελίξεις στο μέτωπο της εφαρμογής της ρήτρας αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας των πάροχων, χαρακτηρίζεται η ερχόμενη Πέμπτη 5 Μαΐου, αλλά και η 18η του ίδιου μήνα, καθώς θα συζητηθούν αγωγές κατά της εφαρμογής της ρήτρας.
Σύμφωνα με τη γνωστή δικηγόρο Αριάδνη Νούκα, η οποία μίλησε στη «Θ», την ερχόμενη Πέμπτη θα εκδικαστεί στο Πρωτοδικείο της Αθήνας αγωγή κατά της ρήτρας αναπροσαρμογής, ενώ στις 18 του μήνα έχει προσδιοριστεί να συζητηθεί η αγωγή της ΕΚΠΟΙΖΩ για το ίδιο ζήτημα. Όπως υπογραμμίζει η εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενη νομικός, το θέμα της ρήτρας είναι εξαιρετικά σοβαρό, καθώς δεν μπορεί σχεδόν κανείς να πληρώσει τα υπέρογκα ποσά και συμβουλεύει τους καταναλωτές, εάν δουν υπερβολική χρέωση αρχικά να προχωρήσουν στην υποβολή έγγραφης αντίρρησης, μέχρι τη λήξη του επόμενου λογαριασμού. Οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες μέσα σε διάστημα 10 ημέρων να απαντήσουν εγγράφως. Εάν ο πελάτης κρίνει εκ νέου πως η απάντηση δεν τον καλύπτει ή δεν είναι σαφής, έχει τη δυνατότητα καταγγελίας στον Συνήγορο του Καταναλωτή ή να απευθυνθεί σε δικηγόρο προχωρώντας στη δικαστική προσφυγή για την αμφισβήτηση νομιμότητας της ρήτρας. Ωστόσο, το ποσό του λογαριασμού θα πρέπει να καταβληθεί, γιατί σε διαφορετική περίπτωση η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να μετακυλήσει το κόστος στον επόμενο λογαριασμό και στη συνέχεια να προβεί στη διακοπή της ηλεκτροδότησης.
Πρόσφατα εκδόθηκε προσωρινή διαταγή σε επίπεδο ασφαλιστικών μέτρων έτσι ώστε να μη διακοπεί το ρεύμα σε ξενοδοχειακή επιχείρηση παρά το γεγονός ότι δεν έχει αποπληρώσει τη ρήτρα, αλλά κανονικά το υπόλοιπο ποσό του λογαριασμού. Είχε ασκηθεί πολύ πιο πριν αγωγή με την οποία προσβαλλόταν η νομιμότητα της ρήτρας, καθώς επρόκειτο για μια σύμβαση με σταθερή τιμολόγηση ρεύματος η οποία, όμως, μετατράπηκε σε κυμαινόμενη χωρίς τη συναίνεση του επιχειρηματία. Όπως εξήγησε, η εταιρεία τού έστειλε ένα νέο συμβόλαιο να υπογράψει, χωρίς ο πελάτης να το δεχθεί και έτσι κατόπιν άλλαξε το κλειστό συμβόλαιο μονομερώς, με την εταιρεία να του χρεώνει 8.500 ευρώ ως ρήτρα αναπροσαρμογής. Η κ. Νούκα έκανε λόγο για τρεις κατηγορίες περιπτώσεων, με την πρώτη να αφορά στα σταθερά τιμολόγια τα οποία αλλάζουν σε κυμαινόμενα. Μια δεύτερη κατηγορία αφορά στις συμβάσεις που δεν περιλαμβάνουν ρήτρα αναπροσαρμογής, καθώς υπάρχουν αρκετές τέτοιες. Η τρίτη κατηγορία είναι τα τιμολόγια που στηρίζονται σε συμβάσεις με κυμαινόμενη χρέωση, όπου υπάρχει ο όρος της ρήτρας αναπροσαρμογής. Όπως αναφέρει η δικηγόρος υπάρχουν αποφάσεις του ευρωπαϊκού δικαστηρίου σχετικά με τη ρήτρα αναπροσαρμογής, που θέτουν συγκεκριμένα κριτήρια, έτσι ώστε η ρήτρα να μην είναι αδιαφανής, αλλά νόμιμη, και οι χρεώσεις που προκύπτουν από τη ρήτρα να μπορούν να έχουν νομιμότητα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το