Τοπικά

Στέλλα Δημητρακοπούλου: Συχνότερες και πιο πολλές επιτυχίες σε διαγωνισμούς μαθηματικών από τη Μαγνησία 

Η Κωνσταντίνα Ρασβάνη, μαθήτρια του 1ου Γενικού Λυκείου Βόλου τον περασμένο Απρίλιο έγινε δεκτή για σπουδές με υποτροφία στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης, που πλέον θεωρείται το καλύτερο πανεπιστήμιο στον κόσμο. Θα ταξιδέψει στις ΗΠΑ για να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα, ακολουθώντας τον ίδιο δρόμο με τον Αργύρη Γιαννίση – Μανέ, ο οποίος από το Μουσικό Σχολείο Βόλου βρέθηκε πέρυσι με υποτροφία στο εξίσου φημισμένο Πανεπιστήμιο του Γέιλ. Κοινός παρανομαστής των δύο λαμπρών νέων; Η αγάπη τους για τα Μαθηματικά.

Γενικότερα τα τελευταία χρόνια στη Μαγνησία έχουν υπάρξει αρκετοί μαθητές, οι οποίοι διακρίνονται με τις επιδόσεις τους στα Μαθηματικά, όπως σημειώνει η κ. Στέλλα Δημητρακοπούλου, πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής στο παράρτημα Μαγνησίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και μαθηματικός στο 7ο Γυμνάσιο Βόλου. «Σίγουρα υπάρχει φυσική κλίση σε ορισμένα παιδιά και τα έλκει η μαθηματική επιστήμη. Και όταν κάτι σου αρέσει και το αγαπάς, σου αποδίδει κιόλας. Μελετούν, προσέχουν περισσότερο, καθώς η ενασχόληση με τα μαθηματικά απαιτεί κόπο. Από εκεί και πέρα, το τοπικό παράρτημα της Μαθηματικής Εταιρείας έχει κάνει κάποια βήματα περισσότερα, π.χ. με μαθήματα προετοιμασίας ή το Θερινό Σχολείο που γίνεται τα τελευταία δέκα χρόνια και το οποίο αποτελεί ένα φυτώριο μαθητών Δημοτικού που αποδίδει μακροπρόθεσμα. Κάνουμε επίσης εκδηλώσεις, όχι μόνο με μαθηματικό περιεχόμενο, αλλά ευρύτερου ενδιαφέροντος. Όλα αυτά έχουν συντελέσει στο να υπάρξει αύξηση του ενδιαφέροντος για τα Μαθηματικά στη Μαγνησία και να έχουμε συχνότερες και πιο πολλές επιτυχίες σε μαθηματικούς διαγωνισμούς», τόνισε η κ. Δημητρακοπούλου, η οποία έχει τεθεί επικεφαλής της Διοικούσας Επιτροπής Μαγνησίας από το 2016, για να προσθέσει: «Βέβαια, εξίσου μεγάλο ρόλο σ’ αυτές τις περιπτώσεις παίζει και η οικογένεια. Πολύ σημαντικός παράγοντας».

Με τα Μαθηματικά να βρίσκονται, πλέον, παντού γύρω μας, η έμπειρη εκπαιδευτικός αναφέρθηκε στη συσχέτιση που έχουν με την καθημερινότητα όλων μας: «Μέσα από ποικίλα παραδείγματα προσπαθούμε να τονώσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών. Υπάρχουν πολλοί κλάδοι, που είναι παρεμφερείς με τη μαθηματική επιστήμη. Για παράδειγμα, η ειδικότητα του data analyst, που επιβάλλεται να είναι κάποιος πολύ καλός στα Μαθηματικά και στη Στατιστική, ενώ συνεχώς αυξάνεται η ζήτηση για τη συγκεκριμένη θέση. Ακόμη και τα Θεωρητικά Μαθηματικά, τα οποία κάποιοι εικάζουν πως έχουν «πεθάνει», παραμένουν μία πολύ «ζωντανή» επιστήμη και βλέπουμε πως τροφοδοτούν τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά».

Έχοντας συμπληρώσει δε είκοσι χρόνια διδασκαλίας στις σχολικές αίθουσες, η κ. Στέλλα Δημητρακοπούλου αναφέρθηκε στα οφέλη των παιδιών που ασχολούνται με τα Μαθηματικά: «Αυτό είναι εκ των ουκ άνευ. Τα μαθηματικά μας βοηθούν να αποκτήσουμε ένα δομημένο τρόπο αντίληψης και κριτική σκέψη. Γι’ αυτό κάποτε πρέπει να εκλείψει αυτή η φοβία για τα μαθηματικά και κακώς διαιωνίζεται. Τα Μαθηματικά είναι η χαρά της ζωής».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το