Τοπικά

Ρομπότ ξεναγός στο Mουσείο της Αργούς

Το μουσείο της Αργούς έχοντας ένα ρομπότ για ξεναγό δημιούργησε η ομάδα ρομποτικής του 1ου Γυμνασίου Βόλου με την ονομασία 1st Gym Robotics Team η οποία συμμετείχε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στον περιφερειακό διαγωνισμό Θεσσαλίας της First Lego League με θέμα Masterpiece-Τέχνη και Τεχνολογία.
Την ομάδα συντονίζουν οι εκπαιδευτικοί Πανηγυριτζόγλου Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής και Ξυραφάκη Σοφία, καθηγήτρια Τεχνολογίας. Η ομάδα αποτελείται από τις μαθήτριες και τους μαθητές: Βαλκαμελής Δημήτρης, Βαλκαμελή Θεοφανία, Βέλλιου Μαρία, Βέλλιος Κωνσταντίνος, Γκουρτζαλή Χρύσα, Καραμάνος Αντώνης, Καρκαλιάς Αποστόλης, Κεχαγιά Εβελίνα, Κοντογιάννης Κωνσταντίνος, Κουβαρά Χρύσα, Παναγάκος Κωνσταντίνος και Χατζηιωάννου Νίκος.


Η ομάδα που ξεκίνησε τη δράση της πέρυσι, πρωτοτύπησε δημιουργώντας το μουσείο της Αργούς έχοντας ένα ρομπότ για ξεναγό. Στο μουσείο προστέθηκαν εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας και εκπαιδευτικά προγράμματα που συνδυάζουν τη ρομποτική με την τοπική μυθολογία. Για το λόγο αυτό δημιουργήθηκε η μακέτα του μουσείου, ένα ψηφιακό μουσείο για περιήγηση από απόσταση και ψηφιακά παιχνίδια με το μύθο της Αργοναυτικής Εκστρατείας. Όλη η δουλειά της ομάδας παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα που δημιούργησαν τα παιδιά: https://1stgymroboticsteam.wixsite.com/1stgymroboticsteam
Η επιβράβευση της προσπάθειας των μαθητών ήρθε με τη συμμετοχή του project της ομάδας στο 3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο 2024 στην Πράγα.
Τα μέλη της ομάδας-μαθήτριες και μαθητές και των τριών τάξεων του 1ου Γυμνασίου Βόλου- αφιέρωσαν εκατοντάδες ώρες δουλειάς, οι περισσότερες εκτός σχολικού ωραρίου.
Ο Διευθυντής του σχολείου κ. Γιάννης Καραφέρης ανέφερε πως «ένας από τους ρόλους του σχολείου είναι να ενθαρρύνει τους μαθητές και να τους οδηγεί σε νέους δρόμους. Και ένας τέτοιος δρόμος είναι η ρομποτική».
Η κ. Αθηνά Πανηγυριτζόγλου ανέφερε πως «οι μαθητές απέκτησαν μεγάλη εμπειρία από τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό, ενώ έμαθαν κατά την προετοιμασία τους για τη μηχανική, τη φυσική, τις κατασκευές, να κάνουν ιστοσελίδες, ηλεκτρονικά παιχνίδια και απέκτησαν ψηφιακές δεξιότητες»
Όλες αυτές οι δράσεις των δημόσιων σχολείων, οι οποίες υλοποιούνται με μεγάλη δυσκολία λόγω των περιορισμένων υλικών παροχών, βασίζονται κυρίως στην ομαδικότητα, στην εργατικότητα, στο μεράκι και στη συνεργασία των εμπλεκομένων.
Η κ. Σοφία Ξυραφάκη είπε πως η νέα γενιά με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που λαμβάνει, θα μπορεί να λειτουργήσει πολύ καλά στο μέλλον με τα ρομπότ τα οποία θα μπορούν να τα προγραμματίζουν βάζοντας και τα όρια».

Οι έφηβοι και τα ρομπότ
Ενθουσιασμένοι από τη συμμετοχή τους στην ομάδα δήλωσαν και οι μαθητές. Η Μαρία Bέλλιου ανέφερε πως «φτιάξαμε ηλεκτρονικά παιχνίδια κατασκευές, κόμικ, μακέτα, ενώ μάθαμε πολλά πράγματα για μουσεία. Συνδυάσαμε την τεχνολογία με την τοπική μυθολογία, όπως είναι η Αργώ. Αναπτύξαμε τις δεξιότητές μας σε πολλούς τομείς».
Ο Δημήτρης Βαλκαμελής ρωτήθηκε για τη σχέση του ανθρώπου με τα ρομπότ λέγοντας πως «δεν πρέπει να φοβόμαστε τα ρομπότ. Τους ανθρώπους που φτιάχνουν τα ρομπότ να φοβόμαστε. Τα ρομπότ είναι εργαλεία. Η δικιά μας γενιά θα τα ζήσει περισσότερο τα ρομπότ και ελπίζω να τα έχουμε στη δουλειά μας. Προσωπικά θα ήθελα να γίνω μηχανολόγος μηχανικός».
Από την πλευρά της η Εβελίνα Κεχαγιά ανέφερε πως τα ρομπότ δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τους ανθρώπους όσον αφορά τα συναισθήματα. Ωστόσο τα ρομπότ θα μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα. Και θα μας βοηθήσουν, γιατί θα μπορούν να κάνουν κάποιες δουλειές που οι άνθρωποι δεν μπορούν τόσο καλά».
Η Χρύσα Γκουρτζαλή είπε πως το ρομπότ ξεναγός θα μπορεί να μιλά πολλές γλώσσες και να εξυπηρετεί τους επισκέπτες.

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το