Τοπικά

“Ένας ιός με φέρνει μπροστά στον εαυτό μου…” – Αντανάκλαση του εγκλεισμού και στο σχολικό περιβάλλον

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ψυχολογίας και Εφαρμογών στην Εκπαίδευση του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ Βόλου, διοργάνωσε την Πέμπτη 13 Μαΐου 2021, τρίωρη διαδικτυακή, κατά το δυνατόν βιωματική, ενημέρωση ευαισθητοποίησης για τους Διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων του Ν. Μαγνησίας με θέμα: «Ένας ιός με φέρνει μπροστά στον εαυτό μου – Covid θέματα και ψυχικά αποθέματα». Στόχοι αυτής της ενημέρωσης ήταν να αναδειχτούν οι συνέπειες της μακροπρόθεσμης τηλεκπαίδευσης και του εγκλεισμού, να εντοπιστούν τυχόν εξαρτητικές συμπεριφορές των εκπαιδευτικών και των μαθητών και να γίνει αναφορά σε καλές πρακτικές. Ο απώτερος σκοπός ήταν να δράσουν οι Διευθυντές ως πολλαπλασιαστές αυτής της πληροφορίας στα σχολεία τους.

Τη διαδραστική ενημέρωση ανέλαβαν οι: Αγγελική Κωλέττη, Ψυχολόγος MSc., Πιστοποιημένη Ψυχοθεραπεύτρια, Υπεύθυνη Συμβουλευτικής Υπηρεσίας Παν/μίου Θεσσαλίας & Γιάννης Τζανίδης, Ψυχολόγος MSc., Πιστοποιημένος Ψυχοθεραπευτής και Σύμβουλος Τοξικοεξάρτησης, συνεργάτης ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ Βόλου. Οι εισηγητές τόνισαν ότι ο κορωνοϊός επέφερε δραστικές μεταβολές στην καθημερινότητα, με κυριότερες τον εγκλεισμό και την κοινωνική αποστασιοποίηση που έχουν την αντανάκλασή τους στο σχολικό περιβάλλον. Οι πρώτες έρευνες που μελέτησαν τον βαθμό που επηρεάστηκαν οι καθηγητές Β’θμιας είναι ενθαρρυντικές, καθώς υποδεικνύουν ότι έχουν καλούς μηχανισμούς προσαρμογής. Ωστόσο, τα ευρήματα δείχνουν ότι και οι δικοί τους δείκτες ψυχικών αποθεμάτων έχουν επηρεαστεί και φαίνεται κάποιοι να υιοθετούν εξαρτητικές συμπεριφορές (κάπνισμα, αλκοόλ, φαγητό, οθόνη). Πρόκειται όμως για έναν πληθυσμό που, εκτός από τις δικές του δυσκολίες, έρχεται να διαχειριστεί μία μαθητική κοινότητα, η οποία είναι ψυχολογικά πολύ πιεσμένη και με μεγάλη ανάγκη να εκφραστεί για όσα έχει υποστεί.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Χαραλ. Σταχτέα, η συγκεκριμένη επιμορφωτική δράση, κυρίως εξαιτίας του τρόπου προσέγγισης που υιοθέτησαν οι εισηγητές, συνέβαλε ουσιαστικά στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, καθώς τους προσέφερε ουσιαστικά εφόδια να διαχειριστούν εποικοδομητικά την επανένταξη των μαθητών στη γνώριμη σχολική πραγματικότητα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το