Τοπικά

Πτώση του τζίρου στην αγορά του Βόλου – Το βλέμμα των εμπόρων στραμμένο στην «Black Friday»

Κατώτερο των προσδοκιών αποδείχτηκε το δεκαήμερο των εκπτώσεων για την εμπορική αγορά του Βόλου και συνεχίστηκε η πτωτική πορεία στους τζίρους με το δίμηνο Σεπτέμβριος-Οκτώβριος να αποτελεί το χειρότερο. Στην ένδυση και την υπόδηση παρουσιάστηκε η μεγαλύτερη πτώση, που ξεπέρασε το 20%, ενώ στους υπόλοιπους κλάδους η μείωση ήταν μεγαλύτερη του 10%.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου Αποστόλης Οντόπουλος σημείωσε ότι «το δεκαήμερο των εκπτώσεων αποδείχτηκε κατώτερο των προσδοκιών μας και δυστυχώς δεν καταφέραμε να πιάσουμε ούτε καν τα περσινά νούμερα. Η άσχημη κατάσταση που επικρατεί στην εμπορική αγορά το τελευταίο δίμηνο, συνεχίστηκε και είδαμε ότι το δεκαήμερο δεν μπόρεσε να δώσει κάτι».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «η μεγαλύτερη πτώση εντοπίζεται στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, που ξεπέρασε το 20%, σε σχέση με το περσινό αντίστοιχο δεκαήμερο, το οποίο ήταν ένα καλό δεκαήμερο, οπότε μας φαίνεται και μεγάλη η διαφορά, ενώ στους υπόλοιπους κλάδους η πτώση ήταν μεγαλύτερη του 10%».

Γενικότερα στην εμπορική αγορά η επισκεψιμότητα στα καταστήματα ήταν μειωμένη, αν και υπήρχε ενδιαφέρον, αλλά δεν υπήρχε χρήμα από τη μεριά του καταναλωτή.
«Όλα αυτά υποστηρίζουν αυτό που λέμε τόσο καιρό, ότι πρέπει να καταργηθούν τα δεκαήμερα των εκπτώσεων, διότι δεν προσφέρουν πραγματικά τίποτα στον τζίρο», ανέφερε.

Κατά τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, οι λόγοι που το φετινό δεκαήμερο των εκπτώσεων δεν πήγε καλά, είναι και ότι έπεσε σε μια περίεργη περίοδο. «Ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος ήταν το χειρότερο δίμηνο στην εμπορική αγορά. Πάρα πολλοί ήταν αυτοί που έσπευσαν να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους, εκμεταλλευόμενοι τον νόμο για τις 120 δόσεις, έδωσαν προκαταβολές, για να μπουν στη ρύθμιση και «μαζεύτηκαν» οικονομικά. Μεγάλο πρόβλημα δημιούργησαν και τα ειδοποιητήρια της ΔΕΗ για ανεξόφλητους λογαριασμούς, με ενοχλήσεις και μεγάλη πίεση από συνεργαζόμενα δικηγορικά γραφεία, με τους οφειλέτες να μπαίνουν στη λογική της προκαταβολής και της ρύθμισης. Όλο αυτό σημαίνει ότι αυτομάτως μειώθηκε το χρήμα για τις καταναλωτικές ανάγκες των νοικοκυριών», επισήμανε ο κ. Οντόπουλος για να προσθέσει ότι στα συγκεκριμένα δεκαήμερα τα καταστήματα δεν μπορούν να κάνουν μεγάλες εκπτώσεις, διότι είναι λάθος τοποθετημένα χρονικά, οι έμποροι έχουν αγοράσει το εμπόρευμα και το έχουν χρυσοπληρώσει, ενώ δεν μπορούν να το διαθέσουν με πολύ μεγάλη έκπτωση.

Η «Black Friday»

Όσον αφορά στην «Black Friday», ο ίδιος τόνισε πως «ελπίζουμε να περιοριστεί μόνο στις 29 Νοεμβρίου και να μη γίνει ό,τι έγινε πέρσι, που διήρκησε μία ολόκληρη εβδομάδα, αν και οι μεγάλες εταιρείες έχουν μπει επιθετικά».

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου ανέφερε ότι τα τελευταία δύο χρόνια τα καταστήματα δουλεύουν πολύ καλά τη συγκεκριμένη ημέρα, αλλά ο τζίρος αυτός λείπει από τον τζίρο των Χριστουγέννων. «Τα Χριστούγεννα έχουν επηρεαστεί πάρα πολύ, λόγω της «Black Friday». Ο καταναλωτής έχει προγραμματίσει να αγοράσει από το καλοκαίρι τη συγκεκριμένη ημέρα λευκές συσκευές, διαθέτοντας μεγάλα ποσά, και εκμεταλλευόμενος την ημέρα, λόγω των προσφορών, προχωρεί και σε κάποιες αγορές, που στην ουσία θα τις έκανε στην εορταστική περίοδο», σημείωσε.

Ο κ. Οντόπουλος κατέληξε ότι «ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος και θεωρώ ότι θα είναι καθολική η συμμετοχή των εμπόρων του Βόλου. Απλά όσο τζίρο και να κάνεις, δεν μπορείς να ρεφάρεις τη χασούρα των τελευταίων μηνών».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το