Τοπικά

Προβληματισμός από χαμηλές «πτήσεις» των υποψηφίων

 

Προβληματισμό προκαλούν στην εκπαιδευτική κοινότητα οι πολύ μέτριες προς χαμηλές «πτήσεις» των υποψηφίων της Μαγνησίας, στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις.

Ο διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Βόλου κ. Δημήτρης Τσουλκανάκης ανέφερε πως «η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στις πανελλαδικές προκάλεσε τελικά έναν προβληματισμό, καθώς πολλοί υποψήφιοι δεν κατάφεραν να πετύχουν τη βαθμολογική επίδοση που ήθελαν και προσδοκούσαν. Στο σχολείο μας παρατηρήσαμε ότι ένα ποσοστό υποψηφίων ακόμη και 50% βρέθηκε κάτω από τη βάση, ενώ ένα άλλο ποσοστό ήταν στη βαθμολογική κλίμακα μεταξύ 11-13. Επίσης ένα άλλο στοιχείο ήταν πως ενώ οι αριστούχοι άλλες χρονιές κινούνταν στη βαθμολογική ζώνη μεταξύ 18-19, φέτος ήταν μια κλίμακα πιο χαμηλά, δηλαδή 17-18. Παρόμοια εικόνα υπάρχει σε άλλα σχολεία της χώρας».
Ο ίδιος ερμηνεύοντας αυτή την εξέλιξη επισήμανε πως η τηλεκπαίδευση της περυσινής χρονιάς έπαιξε ρόλο. Επίσης φέτος οι μαθητές δεν είχαν μια κανονική σχολική χρονιά, καθώς αρκετοί ασθένησαν με κορωνοϊό και βρέθηκαν για δέκα μέρες σε καραντίνα ή ασθένησαν δύο φορές ή είχαν νοσούντες στο οικογενειακό τους περιβάλλον, με αποτέλεσμα να τίθενται εκτός σχολικού ρυθμού.

Ο κίνδυνος αποκλεισμού από σχολές
Πέρυσι 18.000 θέσεις στα πανεπιστήμια έμειναν κενές, γιατί οι υποψήφιοι δεν μπόρεσαν να πιάσουν τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής που για πρώτη φορά είχαν τεθεί από τα Τμήματα.
Φέτος οι θέσεις στα πανεπιστήμια είναι μειωμένες κατά 9.000, ενώ με τις χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων που αρκετοί βρίσκονται κάτω από τη βάση, υπάρχει ο κίνδυνος να μην μπορέσουν να εισέλθουν σε σχολή πολλοί διαγωνιζόμενοι, λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής.
Τον προβληματισμό της για τις φετινές επιδόσεις των υποψηφίων εξέφρασε και η διευθύντρια του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Νέας Ιωνίας κ. Βάσσια Παρασκευά λέγοντας πως «η πανδημία έχει αφήσει το αποτύπωμά της, καθώς οι υποψήφιοι έγραψαν χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι, ενώ το ίδιο συνέβη και με τους αριστούχους. Ενδεχομένως οι μαθητές να ξεσυνήθισαν την πίεση του καθημερινού προγράμματος και χαλάρωσαν».

Έγραψαν καλά όσοι διαγωνίστηκαν για δεύτερη φορά
Η κ. Παρασκευά συμπλήρωσε πως «ένα άλλο στοιχείο των φετινών εξετάσεων είναι πως όσοι διαγωνίστηκαν για δεύτερη φορά, κατάφεραν και έγραψαν καλύτερα από πέρυσι. Μάλιστα είχαν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις και από τους φετινούς υποψήφιους. Για παράδειγμα στο Λύκειό μας από τους 16 μαθητές με πάνω από 16.000 μόρια, οι έξι ήταν περυσινοί απόφοιτοι. Η ερμηνεία είναι ότι όσοι αποφασίζουν να διαγωνιστούν ξανά, είναι πιο έμπειροι έχοντας συμμετάσχει ήδη μια φορά στις πανελλαδικές, πιο ώριμοι, ξέρουν να διαχειριστούν τον χρόνο, ενώ έχουν και περισσότερο χρόνο να διαβάσουν σπίτι».

Οι ανθρωπιστικές σπουδές
Ο διευθυντής του 2ου Πρότυπου ΓΕΛ Βόλου κ. Νίκος Σταμάτης έδωσε και μια άλλη διάσταση των πανελλαδικών εξετάσεων λέγοντας πως «τα τελευταία χρόνια φαίνεται να υποχωρεί το ενδιαφέρον των υποψηφίων για τον κλάδο των ανθρωπιστικών σπουδών. Είναι ενδεικτικό πως από τους 25 μαθητές που είχαμε με βαθμολογία πάνω από 16.000 μόρια, μόνο τρεις προέρχονται από τη θεωρητική κατεύθυνση. Οι έφηβοι ενδιαφέρονται για την υγεία, την τεχνολογία, την οικονομία, όπου εκεί διαβλέπουν να υπάρχουν επαγγελματικές προοπτικές και λιγότερο για τις ανθρωπιστικές σπουδές, όπου σταδιακά οι υποψήφιοι, οι οποίοι επιλέγουν συνειδητά αυτόν τον κλάδο, μειώνονται».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το