Τοπικά

Πληθώρα εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε σχολεία της Μαγνησίας – Βοηθούν στην εξέλιξη μαθητών και εκπαιδευτικών

Τη σημασία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα σχολεία υπογράμμισαν τα αρμόδια στελέχη της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας σε σημερινή συνέντευξη τύπου, στη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκαν τα σεμινάρια που διοργανώνονται στο πλαίσιο των συγκεκριμένων προγραμμάτων.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα, σύμφωνα με την υπεύθυνη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κική Δανιηλίδου, είναι περίπου 270 και υλοποιούνται δύο ώρες την εβδομάδα, εκτός του σχολικού ωραρίου. Η κ. Δανιηλίδου σημείωσε πως η μείωση των ωρών διδασκαλίας στα γυμνάσια διευκόλυνε τα προγράμματα αυτά, τα οποία αφορούν διάφορες θεματικές ενότητες όπως το θέατρο, την αγωγή υγείας, τα ανθρώπινα δικαιώματα, ακόμη και το προσφυγικό. «Για να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να διδάξουν στους μαθητές τα προγράμματα, συμμετέχουν προηγουμένως σε ειδικά σεμινάρια», διευκρίνισε και πρόσθεσε ότι τα ίδια τα κοινωνικά προγράμματα βοηθούν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους.
Από την πλευρά του ο υπεύθυνος σχολικών δραστηριοτήτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αντώνης Αντωνίου ανέφερε πως στα δημοτικά σχολεία τα εκπαιδευτικά προγράμματα υλοποιούνται εντός του σχολικού ωραρίου. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο αριθμός των προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσης είναι φέτος περίπου 250-300 και παρατηρείται πτώση συγκριτικά με άλλες χρονιές.
«Δεν έχει σημασία ο αριθμός, αλλά η ποιότητα του προγράμματος και ο τρόπος με τον οποίο εφαρμόζεται» εξήγησε ο κ. Αντωνίου.
«Τα εκπαιδευτικά προγράμματα βοηθούν τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να πάνε την εκπαίδευση ένα βήμα παραπέρα» είπε ο ίδιος και υπογράμμισε ότι «είναι σημαντική η θέληση των μαθητών να ερευνήσουν ένα θέμα, όπως η ιστορία ή το περιβάλλον». Τόνισε επίσης πως το πρότυπο που εκπέμπει ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι δυναμικό, έντονο και εμφατικό, με μια ισχυρή προσωπικότητα.
«Οι μαθητές που τα παρακολουθούν αγαπούν πραγματικά το σχολείο» συμπλήρωσε η κ. Δανιηλίδου και εξήγησε πως οι μέθοδοι των προγραμμάτων είναι μαθητοκεντρικοί ενώ ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι ανθρωποκεντρικός.
Τα σεμινάρια
Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων θα πραγματοποιηθούν επτά σεμινάρια, με τα δύο από αυτά να έχουν προγραμματιστεί για τις επόμενες ημέρες. Το πρώτο σεμινάριο θα γίνει στις 27 Νοεμβρίου και θα έχει θέμα την ελιά, ενώ το δεύτερο στις 11 Δεκεμβρίου με θέμα τη δημιουργική γραφή. Και τα δύο θα λάβουν χώρα στο Μουσείο Ελιάς και Λαδιού στην Άνω Γατζέα.
Στη σημασία των προγραμμάτων αναφέρθηκε και ο υπεύθυνος του Μουσείου Κωνσταντίνος Μώραρος, ο οποίος τόνισε επίσης ότι σκοπός του μουσείου είναι ο εκπαιδευτικός του ρόλος. Το σεμινάριο δημιουργικής γραφής θα έχει θέμα τον Κ.Καβάφη ενώ θα υπάρχει και έκθεση φωτογραφίας της Μαρίας Στεφώση.
«Η δημιουργική γραφή μπαίνει δυναμικά στο σχολείο» δήλωσε ο φιλόλογος και συγγραφέας Διονύσης Λεμονής. Όπως είπε, οι εκπαιδευτικοί αρχικά έρχονταν με δισταγμό στα σεμινάρια γιατί τους φόβιζε η ¨έκθεση¨. «Ο καθηγητής πρέπει να εκτεθεί στα μάτια των παιδιών» είπε ο ίδιος και πρόσθεσε πως τα παιδιά έχουν ανάγκη να εκφραστούν και πως όταν το κάνουν γράφουν πράγματα που τους αφήνουν όλους άφωνους. Στο σεμινάριο δημιουργικής γραφής θα διδάξουν εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων.

 
Κική Δανιηλίδου: Οι αντιδράσεις για τα προσφυγόπουλα θεωρώ πως θα ξεπεραστούν
Σχετικά με τις αντιδράσεις μερίδας γονέων στο 3ο και στο 9ο δημοτικό σχολείο Νέας Ιωνίας για την δημιουργία τάξης υποδοχής προσφύγων, η κ. Δανιηλίδου υποστήριξε πως οι αντιδράσεις αυτές είναι πολύ λιγότερες από την υποδοχή.
«Τα παιδιά είναι λιγότερο υποψιασμένα και εναντιωμένα. Υποδέχονται τους συμμαθητές τους με μεγάλη ευαισθησία. Οι αντιδράσεις θεωρώ πως θα ξεπεραστούν. Οι εκπαιδευτικοί είναι πολύ ευαισθητοποιημένοι και αυτό που απομένει είναι να ευαισθητοποιηθούν και κάποιοι γονείς» είπε η ίδια.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το