Τοπικά

Παραφουσκωμένοι 1.500 λογαριασμοί ύδρευσης της ΔΕΥΑΜΒ – “Μαλλιά κουβάρια” με τον εργολάβο “Θ”

SONY DSC
SONY DSC

«Μαλλιά κουβάρια» έχουν γίνει στη ΔΕΥΑΜΒ με την εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο καταγραφής των υδρομετρητών και η οποία ανήκε σε συγγενικό πρόσωπο δημοτικού συμβούλου. Το αλλεπάλληλα λάθη, οι 1500 φουσκωμένοι λογαριασμοί και η έλλειψη τεχνογνωσίας, έφεραν σε αδιέξοδο τους υπαλλήλους της Επιχείρησης που ζητούν να μη γίνει δεκτή η ένσταση του αναδόχου του έργου, ο οποίος δεν αναγνωρίζει τη ζημιά που υπέστη η ΔΕΥΑΜΒ.

Στις 4 Αυγούστου του 2015 εγκρίθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την εργασία της «Λήψης ενδείξεων υδρομετρητών καταναλωτών της ΔΕΥΑΜΒ για δύο έτη» και κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα αντί του ποσού των 108.000€ πλέον Φ.Π.Α.
Ο ανάδοχος κατέθεσε τον Ιούνιο του 2016 ένσταση, κατά των πράξεων ελέγχου καταμετρήσεων μηνών Φεβρουαρίου, Μαρτίου, Απριλίου, & Μαΐου, οι οποίες του απεστάλησαν, ενώ η ένστασή του κατατέθηκε μετά από τρεις περίπου μήνες, από την πρώτη γνωστοποίηση που του έγινε.
Ο ανάδοχος ισχυρίστηκε ότι η ΔΕΥΑΜΒ δεν ήταν αρωγός στο έργο που ανέλαβε και πως δεν του παρείχε το προσωπικό που απαιτούνταν για να του υποδείξει τις διαδρομές προς καταμέτρηση στον πρώτο κύκλο μετρήσεων όπως προβλεπόταν από τη σύμβαση.
Αρνείται την ύπαρξη των λανθασμένων μετρήσεων και ζητεί να μην εφαρμοστεί ο όρος της σύμβασης σχετικά με την επιβολή προστίμου σε περίπτωση λανθασμένων μετρήσεων ή αναφοράς λανθασμένων βλαβών που δημιουργούν επιπρόσθετο όγκο δουλειάς στο προσωπικό της ΔΕΥΑΜΒ.
Ισχυρίζεται ότι δεν υπήρχε επιβλέπων από τη ΔΕΥΑΜΒ στην εργασία που εκτελεί και οι πράξεις καταλογισμού είναι άκυρες. Μάλιστα ο ανάδοχος όρισε έναν δικό του εργαζόμενο προκειμένου να ελέγχει τα ως λάθη μαζί με έναν υπάλληλο της ΔΕΥΑΜΒ. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του στις περισσότερες περιπτώσεις τα λάθη ήταν ανυπόστατα.
Αναφέρει για έναν αριθμό υδρομετρητών που δεν είναι καταχωρημένα στα αρχεία της ΔΕΥΑΜΒ και με τη δική του συνδρομή ανακαλύφτηκαν και αυτό είχε ως συνέπεια την απώλεια εσόδων για τη ΔΕΥΑΜΒ.

Τι ισχυρίζεται η ΔΕΥΑΜΒ
για τα εκατοντάδες λάθη στους λογαριασμούς
Ο ανάδοχος ξεκίνησε την εργασία που ανέλαβε με έξι άτομα προσωπικό συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού του. Οι μετρήσεις στις πρώτες διαδρομές έγιναν από τον ανάδοχο συνοδεία εργαζομένου, ο οποίος ορίστηκε από τη διευθύντρια Διοικητικών & Οικονομικών ως ο υπεύθυνος υπάλληλος για την επεξήγηση και τη διευκρίνιση των εργασιών που απορρέουν από τη σύμβαση. Ειδικά στην περιοχή της Βιομηχανικής και του Σωρού οι μετρήσεις έγιναν συνοδεία υπαλλήλου της ΔΕΥΑΜΒ σε καθεμιά παροχή ξεχωριστά λόγω δυσκολίας στον εντοπισμό των υδρομετρητών. Επομένως η τήρηση του όρου της σύμβασης για τον πρώτο κύκλο μετρήσεων συνοδεία εργαζομένου από πλευράς ΔΕΥΑΜΒ τηρήθηκε. Σύμφωνα πάντα με τη ΔΕΥΑΜΒ, η οποία επιπλέον βοήθεια δεν ζητήθηκε εγκαίρως και εγγράφως στον χρόνο που προβλεπόταν από τη σύμβαση. Το έγγραφο που κατέθεσε στη ΔΕΥΑΜΒ ο ανάδοχος την 4/5/16 με αίτημα να τον συνοδεύσουν εργαζόμενοι της ΔΕΥΑΜΒ, ενώ έχει πραγματοποιήσει τρεις κύκλους μετρήσεων, ουσιαστικά δικαιώνει την Υπηρεσία για τις ενέργειές της, αφού εμμέσως πλην σαφώς υποδηλώνεται η ανασφάλεια του αναδόχου ως προς την ακρίβεια των καταμετρήσεων όπου ο ίδιος έχει πραγματοποιήσει.
Την 15/10/2015 το αρμόδιο τμήμα που επέβλεπε την καλή εκτέλεση της σύμβασης, όπως προβλέπεται από τη διακήρυξη, δηλαδή το Τμήμα Καταναλωτών της ΔΕΥΑΜΒ, απέστειλε επιστολή στον ανάδοχο προκειμένου να τονίσει τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην εκτέλεση της σύμβασης, καθώς και τα σημεία που πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις.
Την 10/12/2015, το επιβλέπων Τμήμα, γνωστοποίησε στον εργολάβο ότι προκλήθηκε ζημιά σε δύο φορητούς υπολογιστές και θα τον επιβαρύνει με την αξία αντικατάστασης ή επισκευής.
Ο ανάδοχος μετά από έξι μήνες και μετά από επανειλημμένες οχλήσεις της Υπηρεσίας προέβη, μόλις, την 17/6/2016 στην αποζημίωση των φορητών υπολογιστών.
Η εξόφληση του πρώτου τιμολογίου έγινε την 14/12/2015 μετά από την έγκριση της Υπηρεσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, του επιτρόπου. Ο επίτροπος εξετάζοντας τους όρους της σύμβασης ζήτησε την κατάθεση των συντεταγμένων των θέσεων των υδρομετρητών. Ο ανάδοχος κατέθεσε στοιχεία με στίγμα των διευθύνσεων των ακινήτων, που εντόπισε από τον υπολογιστή μέσω του Google maps, αντί των συντεταγμένων των θέσεων των υδρομετρητών, και βάσει των δεδομένων αυτών εγκρίθηκε η πληρωμή του από τον επίτροπο. Ουδέποτε μέχρι σήμερα έχουν κατατεθεί οι συντεταγμένες των θέσεων για το σύνολο των υδρομετρητών, παρόλο που του ζητήθηκε εγγράφως στις 5-2-2016.
Την 2/3/2016 του γνωστοποιήθηκε κατάσταση καταναλωτών με 112 διαπιστωμένες λάθος ενδείξεις και του ζητήθηκε η έκδοση πιστωτικού τιμολογίου για 11.200 μετρήσεις σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης. Ο ανάδοχος αποδέχτηκε τα λάθη του στις 2-3-16 με πιστωτικό τιμολόγιο που εξέδωσε και εξοφλήθηκε το υπολειπόμενο ποσό του τιμολογίου την 1-3-16. Κατέθεσε ωστόσο ένσταση και ζήτησε να μην αναγνωριστούν τα λάθη που ο ίδιος έχει ήδη αναγνωρίσει. Την 18/4/2016 του γνωστοποιήθηκε η πράξη ελέγχου καταμετρήσεων Μαρτίου με 33.845 μετρήσεις και διορθωμένες 226 περιπτώσεις λαθών.
Την 21/4/2016 του ζητήθηκε να εκδώσει πιστωτικό τιμολόγιο, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πληρωμής του, όμως δεν προέβη σε καμιά ενέργεια. Την 28/4/16 και αφού έχει ολοκληρωθεί η περίοδος των μετρήσεων μηνός Απριλίου, διότι ακολουθούσαν οι αργίες του Πάσχα το επιβλέπον τμήμα της ΔΕΥΑΜΒ απέστειλε πράξη ελέγχου καταμετρήσεων μηνός Απριλίου όπου διαπιστώθηκαν και διορθώθηκαν 646 περιπτώσεις λαθών, ενώ μετρήθηκαν 27.527 υδρόμετρα. Την 1/6/16 απεστάλη πράξη ελέγχου καταμετρήσεων μηνός Μαΐου ,με αριθμό πρωτοκόλλου 7600, με 96 περιπτώσεις διαπιστωμένων λαθών.
«Όλα τα λάθη τα οποία διορθώθηκαν μέχρι σήμερα αφορούν μετρήσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν καθόλου από υπάλληλο του εργολάβου, ο οποίος παραδέχτηκε το σφάλμα του και δεν εργάζεται πλέον για τον εργολάβο. Απόδειξη αυτού του γεγονότος αποτελεί ότι οι επόμενες μετρήσεις που αφορούσαν στις διαδρομές που δεν μετρήθηκαν σωστά από τον συγκεκριμένο υπάλληλο βρέθηκαν με τα διπλάσια κυβικά στις ενδείξεις που μας παραδόθηκαν από το προσωπικό του στην αμέσως επόμενη περίοδο καταμέτρησης. Πρόκειται για 1.500 περίπου περιπτώσεις λαθών, οι οποίες έχουν εντοπιστεί και διορθώνονται σταδιακά κάθε μήνα με την προσέλευση των καταναλωτών στο Τμήμα Καταναλωτών. Επομένως οι όποιοι ισχυρισμοί του για ανυπαρξία λαθών είναι ανυπόστατοι», τονίζεται από τη ΔΕΥΑΜΒ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το