Ελλάδα

Παπαστεργίου: Έρχεται έκδοση πιστοποιητικών με φωνητική εντολή

Στα επόμενα βήματα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρθηκε ο Δημήτρης Παπαστεργίου, προαναγγέλλοντας την έκδοση πιστοποιητικών μόνο με φωνητική εντολή.

Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Παπαστεργίου μιλώντας στον ΣΚΑΪ, η έκδοση πιστοποιητικών θα γίνεται με actionbot, ένα bot που δεν θα αναζητά μόνο την εντολή που λαμβάνει από τον πολίτη, αλλά θα την εκτελεί.

«Ο βοηθός τεχνητής νοημοσύνης που φτιάξαμε έχει ξεπεράσει το μισό εκατομμύριο ερωτήσεις και πλέον η νέα εφαρμογή την οποία δουλεύουμε θα προσφέρει το εξής απλό: Θα λες ότι θέλω μια ληξιαρχική πράξη γάμου και ο βοηθός θα σε ρωτάει αν συναινείς να την εκδώσει, όταν πατήσεις ότι συναινείς σε ένα δευτερόλεπτο αυτό το πιστοποιητικό θα υπάρχει στην θυρίδα σου».

Καταργούνται πιστοποιητικά

Παράλληλα, όπως εξήγησε ο υπουργός «στο νομοσχέδιο που σήμερα είναι σε διαβούλευση και την επόμενη εβδομάδα μπαίνει στις επιτροπές της Βουλής φέρνουμε κάτι πολύ γενναίο, το να πάμε να καταργήσουμε πιστοποιητικά. Τα δυο πρώτα θα είναι το πιστοποιητικό γέννησης και οικογενειακής κατάστασης που θα καταργήσουμε, επειδή υπάρχουν, τα στοιχεία είναι αποθηκευμένα στο Μητρώο Πολιτών». Ο υπουργός συμπλήρωσε ότι «οι οργανισμοί του Δημοσίου από δω και πέρα θα πρέπει να προσαρμόσουν τα πληροφοριακά τους συστήματα έτσι ώστε να αντλούν τα δεδομένα από εκεί».

Μάλιστα, όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα, ο κ. Παπαστεργίου επεσήμανε ότι το GDPR είναι πολύ πιο αυστηρό, «οι πολίτες θα πρέπει να νιώθουν εμπιστοσύνη στα συστήματα του Δημοσίου».

Για το νομοσχέδιο Digital Services Act

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο νομοσχέδιο DSA (Digital Services Act), το οποίο κατατίθεται στην Βουλή προς συζήτηση σχετικά με τις ψηφιακές υπηρεσίες. «Είναι μια πολύ γενναία προσπάθεια της Ευρώπης να μπορέσει οργανωμένα να βρεθεί απέναντι και να σταματήσει την παντοδυναμία των πλατφορμών», τίθενται κανόνες που εστιάζουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση παράνομων και επιβλαβών διαδικτυακών δραστηριοτήτων, αλλά και στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. «Πλέον για καταγγελίες μπαίνουν συγκεκριμένα χρονικά περιθώρια και μάλιστα αν οι πλατφόρμες δεν απαντήσουν σε εύλογο χρόνο υπάρχει εθνικός φορέας, ο ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνίων και Ταχυδρομείων), που αναλαμβάνει πλέον να μιλήσει την ίδια μέρα με την αντίστοιχη επιτροπή της χώρας στην οποία έχει βάση αυτή η πλατφόρμα. Και τα marketplaces πλέον έχουν ευθύνη για την φερεγγυότητα των εμπόρων που έχεις μέσα».

Συζητήθηκε ακόμα και η ταχύτητα στη σταθερή τηλεφωνία με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης να δηλώνει ότι «στη σταθερή τηλεφωνία πρέπει να προσπαθήσουμε περισσότερο, καλούμε την άλλη βδομάδα τους παρόχους να δούμε σε ποιες περιοχές υπάρχουν προβλήματα, πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί για τη σταθερή επικοινωνία». Πρόσθεσε μάλιστα ότι «πρέπει να συμφωνήσουμε για τα υποβρύχια καλώδια στα νησιά «γιατί στα νησιά αν θέλεις να έχεις ποιοτική επικοινωνία θέλεις υπόγεια καλώδια».

Πηγή: Πρώτο Θέμα

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το