Τοπικά

Πάνω από 700 εξώδικα σε οφειλέτες της ΔΕΗ στη Μαγνησία

Πάνω από 700 εξώδικα απέστειλε η ΔΕΗ στη Μαγνησία σε οφειλέτες της Επιχείρησης, με οφειλές άνω των 1.500 ευρώ, κυρίως με επαγγελματικά και αγροτικά τιμολόγια. Τα εξώδικα δεν αφορούν σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, αλλά πελάτες που δεν ενδιαφέρθηκαν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ή δεν τήρησαν πολυάριθμες ευκαιρίες μέσω διακανονισμών.

 

Αυστηρή στάση κρατά η ΔΕΗ και στη Μαγνησία, αρχίζοντας να «κυνηγά» τους πελάτες της Επιχείρησης, οι οποίοι δεν ρύθμισαν ή δεν τήρησαν διακανονισμούς οφειλών τους σε ηλεκτρικό ρεύμα.
Συγκεκριμένα η ΔΕΗ από τη Λαμία, όπου και η διεύθυνση της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού για την Κεντρική Ελλάδα, απέστειλε σε συνεργασία με τη ΔΕΗ Βόλου πάνω από 700 εξώδικα σε οφειλέτες ηλεκτρικού ρεύματος.
Τα εξώδικα αφορούν καταναλωτές, που δεν έδειξαν κανένα ενδιαφέρον για ρύθμιση των οφειλών τους ή που δεν φάνηκαν συνεπείς απέναντι στην Επιχείρηση, μετά από πολυάριθμες ευκαιρίες που τους δόθηκαν, μέσω προγράμματος διακανονισμών.
Τα ποσά αφορούν καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος, που χρωστούν άνω των 1.500 ευρώ και φτάνουν σε δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Τα εξώδικα απεστάλησαν μέσω τοπικών δικαστικών επιμελητών και σε καμία περίπτωση δεν αφορούν ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Αφορούν κυρίως επαγγελματικά και αγροτικά τιμολόγια, ενώ ήδη τα εξώδικα άρχισαν να καταφθάνουν στους οφειλέτες, παρέχοντας ταυτόχρονα εκ νέου τη δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Θ», οι οφειλέτες πρέπει να δείξουν το απαραίτητο ενδιαφέρον για νέα ρύθμιση, ενώ σε αντίθετη περίπτωση θα βρεθούν εκτός της ΔΕΗ με τη λήξη της σύμβασης παροχής ενέργειας από τη μεριά της Επιχείρησης.
Αν λήξει η σύμβαση, τότε ο οφειλέτης δεν έχει το δικαίωμα, να στραφεί σε άλλον ιδιωτικό πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας.

Νέο πρόγραμμα διακανονισμού

Μεγάλη εξάλλου είναι η προσέλευση πελατών της ΔΕΗ στα κατά τόπους καταστήματά της στη Μαγνησία, για ένταξη στο νέο πρόγραμμα διακανονισμού οφειλών. Υπολογίζεται ότι 300 άτομα καθημερινά προσέρχονται στα καταστήματα Βόλου, Αλμυρού και Σκιάθου, για να ενταχθούν στο νέο πρόγραμμα με την ονομασία «2η Ευκαιρία», που «τρέχει» μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2017.
Παρόλο που οι ληξιπρόθεσμες οφειλές έναντι της ΔΕΗ τη φέρνουν σε δυσμενή θέση και οικονομικά, αλλά και έναντι των νέων άλλων «παικτών» ηλεκτρικής ενέργειας, η Επιχείρηση προχώρησε σε νέο πρόγραμμα διακανονισμού οφειλών.
Στην αντίπερα όχθη, στους ιδιωτικούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, καθημερινά καταγράφονται 30 διακοπές, με ποσά που πολλές φορές δεν ξεπερνούν τα 200 ευρώ. Μέσα σε 30 μέρες από τη μέρα που λήγει ο λογαριασμός ρεύματος, έχουν αναφερθεί περιπτώσεις, όπου το ηλεκτρικό ρεύμα «κόβεται» από τις ιδιωτικές εταιρείες, ακόμα και για 76 ευρώ.
Η ΔΕΗ, με στόχο τη στήριξη και οικονομική διευκόλυνση των νοικοκυριών, των επιχειρήσεων και των ευπαθών κοινωνικών ομάδων, παρέχει τη δυνατότητα ευνοϊκής ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους.
Οι πελάτες, οι οποίοι επιθυμούν να προβούν στη ρύθμιση των οφειλών τους, μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα κατά τόπους καταστήματα, και το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 07:00 – 19:00).
– Για τους πελάτες που είχαν ρυθμίσει τις οφειλές τους με το πρόγραμμα των 36 δόσεων, αλλά δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν και η ρύθμιση διακόπηκε, παρέχεται δεύτερη ευκαιρία επανένταξης στο πρόγραμμα ως εξής:
Παρέχεται δυνατότητα ρύθμισης του συνόλου της οφειλής τους (δόσεις που δεν καταβλήθηκαν και τρέχοντες λογαριασμοί), κατόπιν αιτήσεώς τους έως τις 28.02.2017, σε αριθμό δόσεων ίσο με τον εναπομείναντα αριθμό δόσεων εκ των αρχικώς συμφωνηθέντων. Η πρώτη δόση καταβάλλεται με την υποβολή της αίτησης.
– Για πελάτες με οφειλή έως και 500 ευρώ την 28.02.2017:
Παρέχεται δυνατότητα, κατόπιν αιτήσεως από 01.03.2017 μέχρι και 30.04.2017, αναστολής της πληρωμής του ποσού μέχρι 500 ευρώ για ένα έτος.
Εφόσον οι λογαριασμοί ρεύματος που θα εκδοθούν από την ημερομηνία ένταξης στο υπόψη πρόγραμμα, εξοφλούνται μέχρι και την ημερομηνία λήξης τους, τότε οι πελάτες θα επωφελούνται επιπλέον με έκπτωση 10% επί της αξίας της χρέωσης προμήθειας του λογαριασμού τους.
Διευκρινίζεται ότι:
– Στην περίπτωση μη έγκαιρης εξόφλησης των τρεχόντων λογαριασμών, θα απεντάσσονται αυτόματα από το πρόγραμμα.
– Η αναστολή πληρωμής του ποσού μέχρι 500 ευρώ για ένα έτος, δεν συνεπάγεται απαλλαγή από τη χρέωση τόκων.
– Εξαιρούνται οι περιπτώσεις ρευματοκλοπής και πελατών, που απολαμβάνουν ήδη τιμολογιακών προνομίων (ειδικά τιμολόγια).

 

Νέος Κανονισμός Ρύθμισης Οφειλών

Για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τα νοικοκυριά ισχύει νέος Κανονισμός Ρύθμισης Οφειλών:
– Με οφειλές έως 1.000 ευρώ, παρέχεται δυνατότητα ρύθμισης της οφειλής σε 24 μηνιαίες δόσεις, με καταβολή της πρώτης δόσης άμεσα.
– Με οφειλές άνω των 1.000 ευρώ, παρέχονται δυο επιλογές:
Άμεση καταβολή του 10% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 18 μηνιαίες δόσεις ή άμεση καταβολή του 20% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 36 μηνιαίες δόσεις
– Για τις μεγάλες επιχειρήσεις και βιομηχανίες:
– Άμεση καταβολή του 10% της συνολικής οφειλής.
– Ρύθμιση του υπόλοιπου σε μηνιαίες δόσεις, που θα διαμορφώνονται ανάλογα με τον μέσο μηνιαίο λογαριασμό, με ελάχιστο αριθμό δόσεων τις 18 και μέγιστο τις 36.
– Για τις κατηγορίες πελατών, ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, αγροτικοί πελάτες, εποχικοί, πελάτες με αποκοπή ή ρευματοκλοπή, ισχύουν διαφορετικές ρυθμίσεις:
α. Για τους πελάτες που είναι οι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων πελατών ακολουθούνται τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Προμήθειας. Ειδικότερα για τους Ευάλωτους πελάτες η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού. Έτσι για παράδειγμα, ένας ευάλωτος πελάτης με συνολική οφειλή 2.000 ευρώ και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό 200 ευρώ, θα μπορεί να αποπληρώσει την οφειλή του σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των 50 ευρώ.
Επιπλέον, στους Ευάλωτους Πελάτες παρέχονται ειδικά μέτρα προστασίας, μεταξύ των οποίων η μη έκδοση εντολής απενεργοποίησης μετρητή (διακοπής ρεύματος) λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους (εξαιρούνται περιπτώσεις παραβατικών συμπεριφορών, όπως ρευματοκλοπές).
β. Οι αγροτικοί πελάτες έχουν δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών τους σε 36 μηνιαίες δόσεις.
γ. Οι πελάτες με αποκοπή λόγω οφειλής για περισσότερες από 30 ημέρες, έχουν δυνατότητα ρύθμισης σε 12 μηνιαίες δόσεις, με άμεση καταβολή του 15% της συνολικής οφειλής.
δ. Οι πελάτες με ρευματοκλοπή έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης σε 4 μηνιαίες δόσεις, με άμεση καταβολή του 50% της συνολικής οφειλής. Εναλλακτικά, εφόσον καταβληθεί το 100% του ποσού της ρευματοκλοπής, παρέχεται η δυνατότητα ρύθμισης του υπόλοιπου ποσού, βάσει του υφιστάμενου προγράμματος ρύθμισης οφειλών για την κατηγορία εκάστοτε πελάτη.

Ελάχιστη δόση 10 ευρώ

Οι δόσεις είναι έντοκες και οι τόκοι χρεώνονται στους τρέχοντες λογαριασμούς, που εκδίδονται κατόπιν της σύναψης του διακανονισμού. Εξαιρούνται α) πελάτες οι οποίοι είναι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών και β) περιπτώσεις διακανονισμών για τις οποίες συντρέχουν ειδικοί λόγοι κατά τη σύναψη του διακανονισμού.
– Η ελάχιστη μηνιαία δόση ορίζεται στα 10 ευρώ.
– Είναι απαραίτητο, μαζί με τις δόσεις, να εξοφλούνται και οι τρέχοντες λογαριασμοί, που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού εμπρόθεσμα.
Σε περίπτωση μη τήρησης διακανονισμού, αν δηλαδή στη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους δεν καταβληθεί μία δόση, ο διακανονισμός συνεχίζεται κανονικά από τον επόμενο μήνα.
Σε περίπτωση μη καταβολής περισσοτέρων της μίας δόσεων εντός ενός ημερολογιακού έτους, ο διακανονισμός εξακολουθεί να ισχύει, με την προϋπόθεση καταβολής όλων – πλην μίας – των οφειλομένων δόσεων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το