Τοπικά

Πάνω από 230 εκπαιδευτικά προγράμματα θα υλοποιηθούν φέτος  στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της Μαγνησίας

Ολοκληρώθηκε και φέτος η διαδικασία υποβολής των προγραμμάτων των σχολικών δραστηριοτήτων ξεπερνώντας κάθε προσδοκία, αφού ο αριθμός τους και στις τρεις θεματικές ξεπέρασε τα 230. Τα Προγράμματα, πολιτιστικά, περιβαλλοντικά και Αγωγής υγείας είναι ολοκληρωμένες συλλογικές εργασίες από μαθητές και εκπαιδευτικούς, πάνω σε συγκεκριμένα θέματα, χωρίς άμεση δέσμευση από το Πρόγραμμα Σπουδών.
Σύμφωνα με την υπεύθυνη του τομέα Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Σοφία Κανταράκη, «την πρωτοκαθεδρία κατέχουν τα πολιτιστικά προγράμματα, τα οποία εστιάζουν περισσότερο σε θέματα Τοπικής Ιστορίας, λογοτεχνίας και Τέχνης. Τα προγράμματα είναι στο σύνολο τους στοχευμένα και με ακριβή μεθοδολογία.

Λέσχες ανάγνωσης

Είναι σημαντικό να τονισθεί, επίσης, ότι η ανακοίνωση του Μαθητικού Συνεδρίου για τον Παπαδιαμάντη ενθάρρυνε και παρότρυνε πολλούς συναδέλφους να δημιουργήσουν λέσχες ανάγνωσης στο σχολείο με θέμα το έργο του μεγάλου μας πεζογράφου, οργανώνοντας έτσι τη βάση και τις προϋποθέσεις συμμετοχής τους στο συνέδριο. Ρομαντισμός αλλά και έντονη θεατρική νότα χαρακτήρισαν το σύνολο των πολιτιστικών προγραμμάτων που με αγάπη και μεράκι πραγματοποιούνται στα σχολεία διαφοροποιώντας τη συμβατική διδασκαλία».

Το Αειφόρο σχολείο

Η ίδια πρόσθεσε πως «από την άλλη τα περιβαλλοντικά προγράμματα εκτός από την παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων μετατρέπουν το σχολείο σε χώρο παροχής βοήθειας για τη ζωή. Η περιβαλλοντική Εκπαίδευση δείχνει το δρόμο για αναμόρφωση της σχολικής ζωής. Οι μαθητές μας ως το πιο δυναμικό κομμάτι της κοινωνίας είναι από τη φύση τους δεκτικοί στη μάθηση και σίγουρα μπορούν να αποτελέσουν το μοχλό πίεσης για αλλαγή στην κοινωνία. Όταν το μάθημα πάρει τη μορφή ενός παιχνιδιού, με στόχο τη γνώση, όταν δώσουμε πρωτοβουλίες στους μαθητές να διατυπώσουν τις απόψεις τους και να συμμετάσχουν σε σχεδιασμούς, όταν τονίσουμε την ερευνητική τους διάθεση, τότε το σχολείο θα γίνει από χώρος καταναγκασμού, πεδίο δράσης και χαράς. Λίμνες, ποτάμια, υδροβιότοποι, κάστρα και φυσικά το Αειφόρο σχολείο πρωταγωνιστούν στις προτιμήσεις των εκπαιδευτικών. τα θέματα προσεγγίζονται και εξετάζονται από τη σκοπιά πολλών παραμέτρων και επιστημών που έχουν σχέση με το θέμα. Στο ίδιο κλίμα κινούνται και τα προγράμματα Αγωγής υγείας με έμφαση σε θέματα κυρίως διατροφής, αλλά και εξαρτήσεων.

Η αποκαλυπτική μάθηση

Σε γενικές γραμμές οι μαθητές που συμμετέχουν στα προγράμματα διαπιστώνουν ότι η μάθηση δεν τους προσφέρεται έτοιμη, αλλά μαθαίνουν και χαίρονται την αποκαλυπτική μάθηση, όχι μέσω του «δασκαλέματος» ή της νουθεσίας αλλά μέσω της δράσης. Απουσιάζει απ’ αυτούς το έντονο άγχος της αξιολόγησης και της μάθησης, επικρατεί συνεργατικό κλίμα ανάμεσα στους μαθητές, και τους εκπαιδευτικούς.
Με όλα αυτά ο μαθητής προβληματίζεται, ευαισθητοποιείται και έτσι μπορεί να παίξει το ρόλο του «συνειδητού πολίτη» της αυριανής κοινωνίας. Τα προγράμματα θέτουν το μαθητή στο προσκήνιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς παρέχουν τη χαρά της εξερεύνησης και της ανακάλυψης μέσα από συνεργατικές διαδικασίες. Δίνουν αφορμές έμπνευσης και δημιουργικής έκφρασης. Υποστηρίζουν τη Μάθηση μέσα από τον Πολιτισμό και το Περιβάλλον. Μπορούμε να συμπεράνουμε ότι τα προγράμματα στο σύνολο τους συντελούν τα μέγιστα στην κατάκτηση της γνώσης και στην αγωγή του μαθητή μέσα από διαδικασίες που προτείνουν οι σύγχρονες ψυχοπαιδαγωγικές θεωρίες μάθησης».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το