Τοπικά

Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας

Η Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Φεβρουαρίου. Καθιερώθηκε με πρωτοβουλία της UNESCO, για την προώθηση της γλωσσικής πολυμορφίας και τη διάσωση των ολιγότερο ομιλουμένων γλωσσών.
Στο 10ο Δημοτικό Σχολείο της Νέας Ιωνίας, φοιτά ένας μεγάλος αριθμός μαθητών και μαθητριών Ρομά. Το σχολείο δεν θα μπορούσε μία τέτοια μέρα να μη προβεί σε σχετικές δραστηριότητες με τους μαθητές/τριες του. Άλλωστε το σχολείο εδώ και δύο χρόνια συμμετέχει σε ένα Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για τη χρήση της μητρικής (Ρομανί) γλώσσας από τους μαθητές/τριες.
Στο πλαίσιο λοιπόν των δραστηριοτήτων που έλαβαν χώρα στο σχολείο σήμερα, τα παιδιά της Ε’ τάξης με την εκπαιδευτικό Σωτοπούλου Ευτέρπη συγκεντρώθηκαν στον χώρο της Βιβλιοθήκης του σχολείου και αφού διάβασαν τα ποιήματα του Οδυσσέα Ελύτη «Τη γλώσσα μου έδωσαν Ελληνική» και του Ιωάννη Αλέξιου «Η Γλώσσα μας» μίλησαν για την αξία της γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας και έκφρασης συναισθημάτων. Στη συνέχεια μετέφρασαν στη Ρομανί γλώσσα το δεύτερο ποίημα και δημιούργησαν μία αφίσα αφιερωμένη στη σημερινή ημέρα. Στη φωτογραφία οι μαθητές/τριες επί το έργω.

Εκπρόσωποι του κέντρου Ρομ μαζί με τις εκπαιδευτικούς Διαμαντοπούλου Σταυρούλα, Κουτσούτη Σταματίνα, τον εκπαιδευτικό Δημήτριο Κοντογεωργίου, τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α’ τάξης του σχολείου, συζήτησαν για την έννοια της μητρικής γλώσσας καθώς και για τις διαφορετικές γλώσσες που υπάρχουν στη γη. Άκουσαν ένα τραγούδι με τη λέξη “Σ’ αγαπώ” σε διάφορες γλώσσες και έφτιαξαν ένα κολάζ με τη λέξη “σχολείο” σε διαφορετικές γλώσσες. Τραγούδησαν ένα νανούρισμα στα ομανί και το μετέφρασαν στα ελληνικά.
Ακολούθησε η αφήγηση του παραμυθιού “Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος” στις δύο γλώσσες που μιλούν οι μαθητές, στα ελληνικά και στα ρομανί. Στη συνέχεια τα παιδιά συζήτησαν για τις διαφορές και τις ομοιότητες των δύο πουλιών, την έννοια της φιλίας , της αποδοχής και τη σημαντικότητα του σχολείου.
Στο τέλος οι μαθητές ασχολήθηκαν με χειροτεχνίες. Έκοψαν γλάρους και κότσυφες, τους χρωμάτισαν και δημιούργησαν μία μακέτα με το σχολείο των γλάρων και των κοτσυφιών. Επίσης, ζωγράφισαν και έγραψαν αυτό που τους έκανε εντύπωση από το παραμύθι και έφτιαξαν ένα μικρό βιβλίο. Παρακάτω εμφανίζονται φωτογραφίες από τις δραστηριότητες των μαθητών της Α’ τάξης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το