Τοπικά

Οδός Βόλου-Μικροθηβών-Φαρσάλων: Χάνει τη ζωή του περίπου ένας άνθρωπος κάθε χρόνο “Θ”

δρόμος 1 (1)

Ένας περίπου άνθρωπος κάθε χρόνο χάνει τη ζωή του στον οδικό άξονα Βόλου-Μικροθηβών-ΦαρσάλωνΟδός, σύμφωνα με τα στοιχεία του Τμήματος Τροχαίας Βόλου. Από το 2007 έως σήμερα συνέβησαν ογδόντα τροχαία ατυχήματα με τραυματισμό και εννέα στα οποία επήλθε θάνατος. Η «Θ» σήμερα με ένα οδοιπορικό στο οδικό δίκτυο Βόλου-Μικροβηθών καταγράφει μέσα από φωτογραφίες και το ρεπορτάζ τους κινδύνους που ελλοχεύουν ανά πάσα στιγμή και ώρα για οδηγούς και επιβαίνοντες οχημάτων. Με τη βοήθεια κατοίκων και επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο δρόμο, καταγράφοντας τις απόψεις τους, η «Θ» προσπαθεί να δώσει «φως» στους αρμόδιους φορείς της περιοχής για το τι φταίει και την επικινδυνότητα του δρόμου.
Χαρακτηριστικό γεγονός που καταγράφηκε μέσα από το ρεπορτάζ αποδεικνύοντας τους κινδύνους που ελλοχεύουν ανά πάσα στιγμή είναι ότι καταμετρήθηκαν από το Βόλο έως τις Μικροβήθες πάνω από πενήντα εικονοστάσια. Τα περισσότερα από αυτά, με κατεύθυνση από Βόλο προς Μικροβήθες, είναι σε μια μεγάλη δεξιά στροφή μετά το Μαμιδάκη και πριν εισέλθει κάποιος στην ευθεία της Βελανιδιάς, στη μεγάλη ευθεία πριν τη Ν. Αγχίαλο και κοντά στη διασταύρωση μετά τη Ν. Αγχίαλο για την 111 Πτέρυγα Μάχης, όπου υπάρχουν και φωτεινοί σηματοδότες, που δυστυχώς πολλές φορές από τις σελίδες της εφημερίδας έχει καταγραφεί ότι είναι εκτός λειτουργίας.
Ο μεγάλος αριθμός των εικονοστασίων για μόλις 23 χιλιόμετρα περίπου δρόμου προκαλεί τουλάχιστον θλίψη, αλλά και συνάμα οργή και θυμό για τους αρμόδιους φορείς που δεν μπορούν να σταματήσουν αυτή την τραγική κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους και θρηνούμε τόσα θύματα στην άσφαλτο.
Τα στοιχεία του Τμήματος Τροχαίας Βόλου προκαλούν «ίλιγγο» όταν από το 2007 μέχρι σήμερα στον οδικό άξονα Βόλου-Μικροθηβών-Φαρσάλων έχουν σημειωθεί ογδόντα τροχαία ατυχήματα και άλλα εννέα στα οποία επήλθε θάνατος, άνθρωποι δηλαδή που άφησαν την τελευταία τους πνοή πάνω στην άσφαλτο. Όπως είναι φυσικό υπάρχει αδυναμία καταγραφής τροχαίων ατυχημάτων με υλικές ζημιές, αφού όπως επισημάνθηκε αρμοδίως από το Τμήμα Τροχαίας Βόλου δεν εγγράφονται στο Βιβλίο Αδικημάτων και Συμβάντων της Υπηρεσίας και ως εκ τούτου είναι αδύνατη η καταμέτρησή τους.

δρόμος 2 (1)

Επικίνδυνες στροφές με ανάποδη κλίση, υπερβολική ταχύτητα και μη τήρηση ορίων ταχύτητας, μηδενική ορατότητα σε στροφές και σε οδηγούς που εξέρχονται από παράδρομους, λόγω των χόρτων που ξεπερνούν σε ύψος το ένα μέτρο, στενός δρόμος, πολλοί παράδρομοι που οδηγούν σε σπίτια και οικισμούς, γενικά πολλά αυτοκίνητα πρέπει να κάνουν αριστερή στροφή για να εισέλθουν σε παράδρομους, αγροτικά μηχανήματα και πολλά άλλα είναι οι κυρίως αιτίες πρόκλησης των τροχαίων ατυχημάτων σύμφωνα με κατοίκους και επιχειρηματίες των περιοχών του οδοιπορικού της «Θ» από Βόλο έως Μικροθήβες.
Την κ. Βάγια Νιφόρου την συναντήσαμε στο πρατήριο υγρών καυσίμων της κόρης της στις Μικροθήβες, στο 23ο χιλιόμετρο Βόλου-Μικροβηβών. Η ίδια επισήμανε τους λόγους για τους οποίους θεωρεί το συγκεκριμένο οδικό άξονα επικίνδυνο. «Η πρώτη αιτία είναι η ταχύτητα και η μη τήρηση των ορίων. Ακριβώς στο σημείο αυτό που είναι το πρατήριο το όριο ταχύτητας είναι 50 χιλιόμετρα. Αν κάποιος βγει έξω στο δρόμο θα διαπιστώσει ότι δεν εφαρμόζεται. Επικίνδυνο σημείο είναι και η στάση του υπεραστικού λεωφορείου, αλλά και η διασταύρωση με το δρόμο που οδηγεί στον Αλμυρό. Σχεδόν κανένας δεν «κόβει» ταχύτητα. Επίσης επικινδυνότητα υπάρχει και με τα κινούμενα στο δρόμο τρακτέρ και αγροτικά οχήματα. Δεν υπάρχει η απαιτούμενη προσοχή».
Από την πλευρά του ο κ. Κώστας Παλιούρας τονίζει την επικινδυνότητα του εν λόγω οδικού δικτύου αναφέροντας πως «ειδικά ο δρόμος που οδηγεί από Μικροβήθες στη Ν. Αγχίαλο αν κάποιος πρέπει να στρίψει αριστερά από τον κεντρικό οδικό άξονα είναι πολύ επικίνδυνος, αφού είναι πάνω σε στροφή και με μηδενική ορατότητα αν έρχεται άλλο αυτοκίνητο από την αντίθετη κατεύθυνση. Ακόμη ο κίνδυνος γίνεται μεγαλύτερος από την ταχύτητα που αναπτύσσουν τα αυτοκίνητα και την περιορισμένη ορατότητα σε όλα τα σημεία του δρόμου».
Σύμφωνα με επιχειρηματία που δραστηριοποιείται στην περιοχή του οδικού δικτύου Βόλου-Μικροβηθών, το πιο επικίνδυνο σημείο για τον ίδιο είναι ο κόμβος Μαράθου και Κριθαριάς όπου ειδικά αν κάποιος κινείται με κατεύθυνση από Βόλο προς Ν. Αγχίαλο και δεν είναι ιδιαίτερα προσεχτικός μπορεί να βγει εκτός δρόμου, αφού το κομμάτι αυτό είναι κατηφορικό και η δεξιά στροφή που υπάρχει από την κατασκευή του δρόμου έχει ανάποδη κλίση.
Στο οδοιπορικό της «Θ» καταγράφηκαν και πολλά άλλα πράγματα που καθιστούν τον οδικό άξονα Βόλου-Μικροθηβών πολύ επικίνδυνο για τους οδηγούς αυτοκινήτων και όχι μόνο.
Πρωτίστως σχεδόν κανένας δεν τηρεί τα όρια ταχύτητας και δεν δίνει σημασία στα σήματα οδικής κυκλοφορίας, στα κομμάτια που εισέρχονται από κατοικημένη περιοχή είναι 50 χιλιόμετρα και στα υπόλοιπα 70 χλμ. Δευτερευόντως γίνονται επικίνδυνες προσπεράσεις, αν και στο μεγαλύτερο μήκος του οδικού δικτύου υπάρχει διπλή συνεχόμενη γραμμή, ενώ τα εξερχόμενα αυτοκίνητα από παράδρομους δεν έχουν καλή ορατότητα και οι οδηγοί αναγκάζονται λόγω της πυκνής και ψηλής βλάστησης να βγάζουν σχεδόν το μισό τους αυτοκίνητο στον κεντρικό δρόμο.
Ακόμη παρατηρήθηκε ότι υπάρχουν στροφές, στις οποίες είναι περιορισμένη η ορατότητα στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας λόγω πάλι των χόρτων που έχουν ξεπεράσει το ένα μέτρο.
Οδηγοί αυτοκινήτων αναγκάζονται σε μεγάλες ευθείες να σταματήσουν δεξιά το όχημά τους βγάζοντας αλάρμ και μόλις βρουν ευκαιρία στρίβουν αριστερά σε κάποιον παράδρομο.
Πρόβλημα καθίσταται και με τους αμέτρητους δρόμους κάθετους στον κεντρικό οδικό άξονα. Στις Μικροθήβες υπάρχουν δύο διαβάσεις πεζών πάνω στον κεντρικό δρόμο, ενώ θα έπρεπε να είναι υπόγειες ή έστω να υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες για να διευκολύνεται η διέλευση των πεζών από τη μία πλευρά του δρόμου στην άλλη.
Κατά τη διάρκεια του ρεπορτάζ ουκ ολίγα μηχανάκια κινούνταν κοντά σε οικισμούς χωρίς οι οδηγοί να φορούν κράνος προστασίας. Σε κάποια σημεία του δρόμου από την παλαιότητα της ασφάλτου έχουν «εμφανιστεί» οι οριογραμμές των άκρων του οδοστρώματος, που αντί να είναι άσφαλτος βαμμένη, είναι τσιμεντένιες, στα οποία οι ρόδες του αυτοκινήτου γλιστράνε, πόσο μάλιστα όταν πρόκειται για δίκυκλο.
Το καλό είναι ότι ο δρόμος επιβαρύνεται ελάχιστα από βαρέα και μεγάλα φορτηγά αυτοκίνητα, τα οποία χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο Βόλου-Λαρίσης για να βγουν στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο ύψος του Βελεστίνου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το