Τοπικά

Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου σε ερευνητικό έργο για το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο ως καύσιμο στα πλοία

Στο ερευνητικό έργο Triton θα μετέχει ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου για το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) ως καύσιμο στα πλοία, αλλά και στα ζητήματα ασφαλής χρήσης του. Η εφοδιαστική αλυσίδα του φυσικού αερίου και του υγροποιημένου φυσικού αερίου λειτουργεί με πολύ καλό προφίλ ασφάλειας εδώ και δεκαετίες. Η έρευνα στην οποία μετέχουν και πανεπιστημιακοί φορείς αφορά στην έρευνα του φυσικού αερίου ως εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία.
Το LNG μπορεί να αντικαταστήσει στο άμεσο μέλλον τα υγρά καύσιμα στα πλοία λόγω της δυνατότητάς του να μειώσει τις εκπομπές CO₂ κατά 25%, τους ρύπους NOx κατά 90% και τους ρύπους Sox και PM κατά 99%. Μάλιστα, αν συνδυαστεί με έναν κατάλληλο σχεδιασμό πλοίου και εξελιγμένες μηχανές, είναι σε θέση να μειώσει τις εκπομπές έντασης CO₂ (εκπομπές CO₂ ανά έργο μεταφοράς) κατά 40% ως το 2030, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κλάδου, προσφέροντας μια ρεαλιστική και βιώσιμη διέξοδο στον ναυτιλιακό τομέα, ενόψει του στόχου μείωσης του CO₂ κατά 50% έως το 2050.

Ένα τέτοιο αποτέλεσμα θεωρείται αδύνατο με τη χρήση των υφιστάμενων υγρών καυσίμων και των συμπληρωματικών τεχνολογιών τους, άρα η στροφή προς το LNG αποτελεί μονόδρομο, ώστε να συμβάλει η ναυτιλία στην αποτροπή της κλιματικής αλλαγής και τελικώς στην αποανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα με τη συμμετοχή ανθρακικώς ουδέτερων «Carbon Neutral» καυσίμων. Ακόμα και στο απώτερο μέλλον, όταν οι προδιαγραφές ρύπων θα γίνουν ακόμα αυστηρότερες, το LNG θα είναι σε θέση να συνεχίσει να συνδράμει μέσω του συνδυασμού του με ανθρακικώς ουδέτερα (Carbon Neutral) καύσιμα, θέτοντας έτσι τη βάση για επιπλέον ενέργειες μείωσης των αερίων εκπομπών ρύπων στη ναυτιλία.
Καθοριστικός για την επίτευξη των στόχων του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων των πλοίων πρόκειται να είναι στο εξής ο ρόλος των εναλλακτικών καυσίμων, με το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) να κατέχει ηγετική θέση λόγω των μοναδικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων, λειτουργικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών, που το χαρακτηρίζουν ως καύσιμο.

To LNG ανταποκρίνεται ήδη στους στόχους και αποτελεί τη βάση για την επίτευξη των στόχων αυτών σε συνδυασμό με επενδύσεις σε υποδομές που θα υποστηρίξουν τον ανεφοδιασμό πλοίων με LNG και την υιοθέτηση καινοτόμων λύσεων στη σχεδίαση και τη λειτουργία των πλοίων.
Το έργο για λογαριασμό του ΟΛΒ θα αναλάβει η Ευανθία Κωστίδη με 32.000 ευρώ.
Είναι διπλωματούχος μηχανολόγος μηχανικός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (με εξειδίκευση στην Ενέργεια, Βιομηχανικές Διεργασίες, Τεχνολογία Περιβάλλοντος). Είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού διπλώματος στη Ναυτιλία, Μεταφορές και Διεθνές Εμπόριο στο Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου (Χίος), με εξειδίκευση στις Συνδυασμένες Μεταφορές και Νέες Τεχνολογίες.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το