Πολιτισμός

Ο Αργύρης Πανταζάρας στον Βόλο με την παράσταση «Ένας καλός λόγος» – Ένα έργο που προέκυψε από τα «γεγονότα»

Ο Βολιώτης ηθοποιός και σκηνοθέτης Αργύρης Πανταζάρας παρουσιάζει την ερχόμενη Παρασκευή και Σάββατο 11 και 12 Μαΐου στις 21.15 το έργο «Ένας καλός λόγος». Το έργο ανεβαίνει σε σκηνοθεσία με την επίσης Βολιώτισσα Ελίνα Μαντίδη, ένα έργο βασισμένο στο Υπόγειο του Fyodor Dostoyevsky
και τα Ημερολογιακά Τετράδια του Vaslav Nijinsky.
Όπως ο ίδιος σημείωσε, «το έργο προέκυψε από τα «γεγονότα» και από την ανάγκη να βρεις τρόπο να κάνεις κάτι γι’ αυτά που δεν λέγονται. Προέκυψε από την ανάγκη συγγραφής νέων κειμένων, ή έστω συρραφής, ή ακόμα και «καταστροφής» κειμένων. Προέκυψε από κείμενο της Ελίνας Μαντίδη που μου εκμυστηρεύτηκε σε μια περίοδο μεγάλης απογοήτευσης της ανθρωπότητας και των χωρών, των πολιτικών ακόμα και των πολιτών».

«Ένας ειδικός φρουρός σηκώνει το όπλο και σκοτώνει ένα παιδί μέσα στην πόλη. Μια αυτοκτονία στην πλατεία Συντάγματος για να αφυπνίσει την κοινωνία. Οι πολιτικοί εξαγοράζουν τη χώρα ανάλογα με τα συμφέροντα της καριέρας τους. Γίνεται «πολιορκία» μιας χώρας και κάποιοι βρίσκουν ευκαιρία για αντιπολίτευση και προεκλογική εκστρατεία. Υπογράφουν την πτώχευση της χώρας και την επόμενη μέρα την αγοράζουν οι ίδιοι, σε τιμή ευκαιρίας. Αφεντικά πυροβολούν τους παράνομους εργάτες στα χωράφια τους επειδή ζήτησαν να πληρωθούν. Παράνομες συλλήψεις και κρατήσεις στο όνομα της τρομοκρατίας. Αντισυνταγματικές αποφάσεις και συναινέσεις πατριωτών. Εγκλήματα που παραγράφονται, ή θάβονται, ή ξεχνιούνται. Οι νεκροί και το «παζάρι της ζωής» από το μεταναστευτικό κύμα. Τα παιδιά. Οι γενοκτονίες που δεν αναγνωρίζονται από αυτούς που τις διεξάγουν. Τα νεκροταφεία ηρώων και τα νεκροταφεία των αμάχων. Ο πόλεμος ως οικονομικό προϊόν. Η αγκύλωση της κοινωνίας. Τα δάχτυλά μας που γλιστράνε στις οθόνες, το χαμόγελο των αντικαταθλιπτικών… Από αυτά προκύπτει η ιδέα. Και από τόσα άλλα που δεν θα χωρέσουν εδώ… και που θα τα ξαναπιάσουμε εν καιρώ…» εξομολογείται ο κ. Αργύρης Πανταζάρας.

Ο Αργύρης Πανταζάρας γεννήθηκε στον Βόλο το 1988. Απόφοιτος δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου και διακεκριμένος με το βραβείο καλύτερου νέου ηθοποιού «Δημήτρης Χορν» το 2016, έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδος, με το Piccolo Theatro di Milano, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το Θέατρο της οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής», το Θέατρο Πόρτα και το Θέατρο Βασιλάκου.
Ο ίδιος έχει συνεργαστεί με μερικούς από τους πιο σημαντικούς Έλληνες και διεθνείς σκηνοθέτες. Τα τελευταία χρόνια έχει παίξει σε έργα όπως «1984» του G. Orwell, «Φάουστ» του Γκαίτε, «Βασιλιάς Ληρ» του William Shakespeare, «Still life» του Δημήτρη Παπαϊωάννου, «Θερμοκήπιο» του Harold Pinter, «Woyzeck» του Γκέοργκ Μπίχνερ.
Ο Αργύρης Πανταζάρας έχει σκηνοθετήσει: «Ακατονόμαστος» του Samuel Beckett, την παράσταση AmorS, ένα με τη Στεφάνια Γουλιώτη βασισμένο στα Σονέτα του William Shakespeare και τη «Μητρόπολη» μια συρραφή πέντε αρχαίων τραγωδιών που έλαβε χώρα στη μικρή Επίδαυρο και στο Σύγχρονο Θέατρο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το