Τοπικά

Νοσοκομείο: Περισσότερες θέσεις εργασίας με μικρότερο κόστος για την καθαριότητα

karabatsas

Διευκρινίσεις για το έργο της καθαριότητας στο Νοσοκομείο Βόλου, προκειμένου να μην υπάρχει παραπληροφόρηση και σύγχυση της κοινής γνώμης, δίνει με ανακοίνωσή του ο διοικητής του Αχιλλοπούλειου Κ. Καραμπάτσας, ο οποίος τονίζει ότι με τον πρόσφατο διαγωνισμό για την ανάθεση του έργου εξασφαλίστηκαν περισσότερες θέσεις εργασίας με μικρότερο κόστος για το νοσοκομείο.

Όπως συγκεκριμένα επισημαίνει, ο διαγωνισμός κατακυρώθηκε με 700.950,4 ευρώ για ένα χρόνο, δηλαδή 160.000 ευρώ περίπου, κάτω από την προϋπολογιζόμενη δαπάνη που είχε εγκριθεί με βάση στοιχεία προηγούμενων χρόνων, ενώ ο νέος εργολάβος βάσει της σύμβασης θα απασχολεί 29 εργαζόμενους και όχι 21 όπως ήταν πριν. Ταυτόχρονα, ο κ. Καραμπάτσας ξεκαθαρίζει ότι η διοίκηση του Νοσοκομείου δεν έχει ουδεμία εμπλοκή σε θέματα επιλογής και αντικατάστασης ανθρώπινου δυναμικού από την ιδιωτική εταιρεία.

Η ανακοίνωση Καραμπάτσα έχει ως εξής:

Οφείλω, για κάθε ενδιαφερόμενο, αλλά και για την κοινή γνώμη της περιοχής, μερικές διευκρινίσεις για το θέμα της καθαριότητας στο Γ.Ν.Βόλου.
Οι υπηρεσίες καθαρισμού διενεργούνται από ιδιωτικά συνεργεία μετά από δημόσιους ανοιχτούς διεθνείς διαγωνισμούς, σύμφωνα με τους νόμους της πολιτείας.
Αναλάβαμε τον Αύγουστο του 2013 τη διοίκηση του Γ.Ν. Βόλου. Από την πρώτη στιγμή μεταξύ άλλων διαπιστώσαμε την απουσία διαγωνισμών σε εξέλιξη για μεγάλα έργα στο νοσοκομείο (αξονικός τομογράφος, καθαριότητα, φύλαξη, συντήρηση εγκαταστάσεων κλπ.).
Οι διαγωνισμοί για όλα τα παραπάνω έγιναν σύννομα, σύντομα σε χρόνους –ρεκόρ για τα δεδομένα του δημόσιου τομέα, μέσα από ομόφωνες αποφάσεις των συλλογικών οργάνων διοίκησης, αφού στο μεταξύ το νοσοκομείο και η ποιότητα των διαγωνισμών του, δικαιώθηκε σε όλες τις προσφυγές και τα ένδικα μέσα που άσκησαν για τα έργα αυτά οι ενδιαφερόμενες εταιρείες.
Ειδικότερα για το θέμα της καθαριότητας, όπου παρατηρήθηκε παραπληροφόρηση και σύγχυση, -ελπίζω από άγνοια και όχι από άλλου είδους σκοπιμότητες- επισημαίνω τα παρακάτω:
• Ο τελευταίος ανάλογος διαγωνισμός ανάθεσης του έργου αυτού είχε γίνει τον Απρίλιο του 2008 και είχε ανακηρυχτεί μειοδότης ο εργολάβος που μόλις αποχώρησε. Από τότε γινόταν διαρκείς παρατάσεις. Λίγους μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας, το Δεκέμβριο του 2013, προκηρύξαμε δημόσιο ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό.
• Ο διαγωνισμός, που πρόσφατα ολοκληρώθηκε σε ταχύτατους χρόνους, με την υπογραφή σύμβασης με το νέο ανάδοχο, κατακυρώθηκε με 700.950,4 ευρώ για ένα χρόνο, δηλαδή 160.000 ευρώ περίπου, κάτω από την προϋπολογιζόμενη δαπάνη που είχε εγκριθεί με βάση στοιχεία προηγούμενων χρόνων.
• Επιπλέον, ο νέος εργολάβος βάσει της σύμβασης θα απασχολεί 29 εργαζόμενους και όχι 21 όπως ήταν πριν. Δηλαδή με δυο λόγια, και περισσότερες θέσεις εργασίας και μικρότερο κόστος για το νοσοκομείο. Αλλά και απαίτηση από τις υπηρεσίες μας, καθώς και από το Εργατικό Κέντρο που εκπροσωπήθηκε από τον παρόντα κατά την υπογραφή πρόεδρό του, για υψηλή ποιότητα, εργασιακή γαλήνη και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και διαβίωσης για τους εργαζόμενους που ο νέος εργολάβος θα χρησιμοποιήσει.
• Από πουθενά, τόσο νομικά, όσο και θεσμικά δεν προβλέπεται και δεν προκύπτει ότι το Νοσοκομείο εμπλέκεται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο σε αποχωρήσεις, αντικαταστάσεις και προσλήψεις προσωπικού. Αυτό είναι αποκλειστική αρμοδιότητα και δικαίωμα της νέας εταιρείας, η οποία είναι εργοδότης των ατόμων που απασχολεί. Οτιδήποτε άλλο, δηλαδή εμπλοκή ή παρέμβαση της διοίκησης και των στελεχών του νοσοκομείου σε θέματα επιλογής ανθρώπινου δυναμικού από ιδιωτική εταιρεία θα αποτελούσε πρόβλημα.
Συμπερασματικά, έχουμε συνυπογράψει όλες τις ρήτρες και τις δικλείδες ότι δεν θα παρατηρηθούν θέματα δυσλειτουργίας στο ύψιστης σημασίας θέμα της υγιεινής και ασφάλειας του νοσοκομείου. Αλλά σε τελική ανάλυση, όλοι και όλα θα κριθούν στην πράξη από το αποτέλεσμα. Αυτά, με κάθε σεβασμό σε όλους τους εργαζόμενους που δούλεψαν και θα δουλέψουν στο χώρο αυτό που υπηρετεί το πολυτιμότερο αγαθό των ανθρώπων της Μαγνησίας: Τη δημόσια υγεία.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το