Ελλάδα

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμο για τη μούντζα και αύξηση 100% στις κλήσεις

Σημαντικές μετατροπές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δρομολογεί το υπουργείο Μεταφορών και ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος, για μία ακόμη φορά, επιχειρεί να παρουσιάσει σαν «μεταρρύθμιση» και σαν «δικαιοσύνη», την αύξηση των προστίμων που επιβάλλονται μέσω των κλήσεων κατά 100%, ενώ… ποινικοποιεί τη μούντζα, την οποία συμπεριλαμβάνει στη λίστα των παραβάσεων.

Οι μεγάλες αλλαγές που προωθεί το υπουργείο, πάντα προς την κατεύθυνση της οικονομικής επιβάρυνσης, με στόχο την αύξηση των εισπράξεων από τις κλήσεις και όχι ένα δικαιότερο και «σωφρονιστικό» σύστημα, που θα δημιουργήσει καλύτερες συνθήκες στους ελληνικούς δρόμους και λιγότερα θύματα, κινούνται κατά βάση σε τρεις άξονες. Πρώτον, κλιμάκωση των προστίμων σύμφωνα με το εισόδημα. Δεύτερον, κατάργηση της «έκπτωσης» 50% στην εντός 10ημέρου αποπληρωμή της κλήσης, κάτι που πρακτικά σημαίνει 100% αύξηση του καταβαλλόμενου ποσού και τρίτον πρόστιμο για την… πατροπαράδοτη μούντζα, από τους επαγγελματίες οδηγούς.

Όπως ανέφεραν κύκλοι του Χρήστου Σπίρτζη, θα δημιουργηθεί μία ενιαία βάση δεδομένων για οχήματα και μία άλλη βάση δεδομένων για τους οδηγούς, οι οποίες θα επικοινωνούν μεταξύ τους και θα διασταυρώνουν στοιχεία, ώστε να προκύπτει για κάθε περίπτωση το πρόστιμο που αναλογεί, αναλόγως με την παράβαση στην οποία έχει υποπέσει ο οδηγός.

Η… μούντζα, σύμφωνα πάντα με τους κύκλους του υπουργού, θα ενταχθεί στη διάταξη για την κατηγοριοποίηση παραβάσεων, ανάλογα με την επικινδυνότητα, στην οποία περιλαμβάνεται και εκείνη της αντικοινωνικής συμπεριφοράς, όπως είθισται να θεωρούνται οι παντός τύπου χειρονομίες, μεταξύ των οποίων και η… εντελώς ελληνική συνήθεια της μούντζας.

Τέλος, από τις αρχές του 2019 θα εφαρμοστεί και το μέτρο των αναλογικών, ηλεκτρονικών διοδίων σε όλους τους οδικούς άξονες. Ο διαγωνισμός αναμένεται να ανατεθείο έως το τέλος του 2018.

Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις δεν αποτελούν μνημονιακή υποχρέωση, καθώς η πρόσφατη συνάντηση του Χρήστου Σπίρτζη με τους εκπροσώπους των θεσμών, αφορούσε αποκλειστικά το θέμα της παραχώρησης για την εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού.

Πηγή: Πρώτο Θέμα

Share

Πρόσφατα άρθρα

Στην Κατερίνη με Πιερικό/Αρχέλαο παίζει ο Γ.Σ. Αλμυρού

Στον δρόμο της ανάκαμψης επανήλθε ο Γυμναστικός Σύλλογος Αλμυρού, αφού μετά τις δύο συνεχόμενες ήττες…

17 Μαρτίου 2024

“Μονομαχία” Ολυμπιακού-ΑΕΛ με φόντο την παραμονή

Πολύ σημαντικό παιχνίδι από πολλές απόψεις διεξάγεται σήμερα στις 17.00 στο ΕΑΚ Βόλου για την…

17 Μαρτίου 2024

Κώστας και Μαίρη Μπαλωματή: «Νιώθουμε δύο φορές Έλληνες» – Επέστρεψαν στον Βόλο μετά από 50 και πλέον χρόνια στη Γερμανία

Μοιράζονται μαζί πάνω από μισό αιώνα κοινής πορείας. Ο κ. Κώστας, από τους ελάχιστους που…

17 Μαρτίου 2024

Τον Πιερικό/Αρχέλαο φιλοξενεί η Ανόρθωση Βόλου

Παιχνίδι με επικίνδυνο αντίπαλο είναι το σημερινό με τον Πιερικό Αρχέλαο για την Ανόρθωση στο…

17 Μαρτίου 2024

Σταύρος Κρινάκης: 60 χρόνια μουσικό ταξίδι σε Βόλο και Πήλιο – «Κοιμόμουν με το ακορντεόν στην αγκαλιά…» 

    Ένας παλιός οργανοπαίκτης του Πηλίου θυμάται… 60 χρόνια παίζοντας ακορντεόν και πλήκτρα σε…

17 Μαρτίου 2024

Μαγνησία:Κτηνοτρόφοι ζητούν επιτάχυνση αποζημιώσεων για πλημμύρες

  Συγκεκριμένες προτάσεις διαμορφώθηκαν στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ) που πραγματοποιήθηκε…

17 Μαρτίου 2024