Τοπικά

Νέο σχέδιο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στον Αλμυρό

 

Παρουσιάζεται αύριο Τετάρτη 29 Νοεμβρίου (6 μ.μ.) στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Αλμυρού η πρόταση του Δήμου για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της πόλης, στο πλαίσιο δημόσιας διαβούλευσης, ενώ θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση. Οι προτάσεις εμπεριέχουν βελτιωτικά μέτρα στο πλαίσιο ανάπτυξης μίας πόλης προσβάσιμης απ’ όλους και ασφαλούς για πεζούς και οχήματα.

 

Η μελέτη διερευνά τις κυκλοφοριακές συνθήκες σε περιοχές του Αλμυρού και της Ευξεινούπολης, εντοπίζει κρίσιμα – επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου και προτείνει συγκοινωνιακές ρυθμίσεις και διαμορφώσεις.
Αλμυρός – Ευξεινούπολη: η κατάσταση σήμερα.
Πεδινός οικισμός με ορθογωνική χάραξη και συνεκτικό κέντρο. Διαμπερείς ροές Α-Δ κυρίως από Αχιλλέως (Αλμ) και Ηρ. Πολυτεχνείου (Ευξ). Είσοδος Βόρεια από Βόλου (Αλμ). Διαμπερείς ροές Β-Ν Αθ. Διάκου (Ευξ). Κυρίως διπλής κυκλοφορίας οδοί. Στάθμευση παρά την οδό – άναρχη. ΓΠΣ (Δακτύλιοι, Πράσινο, Χρήσεις Γης). Βαρέα οχήματα εντός αστ. ιστού. Ανάπλαση κέντρου (Βιοκλ. Σχεδ 2011). Εμπορική οδός η Ερμού (Οpen Mall 2022).
Μεθοδολογία 10+1 αξόνων: Αλλαγές βημάτων και όχι τομής, δεν αναθεωρούμε ΓΠΣ, μειώνουμε ταχύτητα οχημάτων στην κεντρική περιοχή, προστατεύουμε σχολείο στο κέντρο, ενοποιούμε ανοικτούς χώρους, δημιουργούμε άτυπες κυκλικές κινήσεις σε συμφωνία με το ΓΠΣ, αποτρέπουμε τη χρήση ΙΧ για μετακινήσεις προς το κέντρο, ρυθμίζουμε την παρόδια στάθμευση, δεν αναζητούμε νέους χώρους για στάθμευση στο κέντρο, ποδηλατόδρομοι και δίκτυο αυτών, ειδική μέριμνα για κόμβους στα σημεία τροχαίων.
Αλμυρός.
-Βόρεια Αχιλλέως Μονοδρομήσεις + Πεζόδρομοι + Υπερυψωμένες διαβάσεις.
Συγκεκριμένες Αλλαγές: Μονοδρομούμε Αχιλλέως προς δύση, μονοδρομούμε Αργυροπούλου προς ανατολή, αλλάζουμε διατομή σε Αχιλλέως και Αργυροπούλου για να βάλουμε τη στάθμευση οργανωμένα, να μειώσουμε διατομή και ταχύτητα και δίνουμε χώρο είτε σε πεζούς είτε σε ποδήλατα, μονοδρομούμε Μιχοπούλου προς νότο από Αργυροπούλου έως Αχιλλέως. Ενοποιείται έτσι η φορά με την υπόλοιπη Μιχοπούλου.
Μονοδρομούμε Αθηνάς από Αχιλλέως έως Αργυροπούλου ώστε να αναλάβει την κίνηση από Αχιλλέως προς βορρά, περιμετρικά σχολείου και εκκλησίας υπερυψώνουμε την οδό (σε Μιχοπούλου και Αχιλλέως και Αργυρουπόλου) – έμφαση στην κυκλοφορία των πεζών και μείωση ταχυτήτων, μονοδρομούμε την Οικονομίδου προς νότο, μέχρι Αχιλλέως πεζοδρομούμε Ιάσονος και τη διαγώνια οδό Αγ. Δημητρίου (Βόρια της Αχιλλέως).
-Αλμυρός: Νέοι Μονόδρομοι (Αχιλλέως – Αθηνάς – Μιχοπούλου – Αργυροπούλου -Οικονομίδου).
Αποτελέσματα: Παράλληλοι μονόδρομοι δύση-ανατολή με εναλλαγή κατευθύνσεων, προστασία σχολείου και ενοποίηση ανοικτών χώρων, Κυκλική κίνηση δεξιόστροφης φοράς από Αχιλλέως-Αθηνάς-Αργυροπούλου-Οικονομίδου.
-Αλμυρός: Νότια Αχιλλέως – Μονοδρομήσεις + Πεζόδρομοι + Ενοποίηση Κ.Χ.
Συγκεκριμένα: Μονοδρομούμε Φίλωνος από Αχιλλέως έως Ερμού (προς νότο), μονοδρομούμε Παναγοπούλου από Κομητά έως Αχιλλέως (προς βορρά), προεκτείνουμε την πεζοδρόμηση της Θερμοπυλών μέχρι Αχιλλέως, πεζοδρομούμε τη Βασ. Κών/νου μπροστά από το Δημαρχείο και την πλατεία, πεζοδρομούμε Αργυρόπουλου από Ερμού έως Αχιλλέως, αντιδρομούμε Ιάσονος και Μυρμιδώνος μεταξύ Αχιλλέως και Βασ. Γεωργίου ώστε να υπάρξει κυκλική κίνηση γύρω από τον χώρο στάθμευσης.
-Αλμυρός : Νέοι Μονόδρομοι (Αχιλλέως-Φίλωνος-Ερμού-Παναγοπούλου).
-Αλμυρός : Νέοι Μονόδρομοι (Αχιλλέως-Φίλωνος-Ερμού-Παναγοπούλου).
Αποτελέσματα: Παράλληλοι μονόδρομοι δύση-ανατολή με εναλλαγή κατευθύνσεων, κυκλική κίνηση αριστερόστροφης φοράς από Αχιλλέως-Φίλωνος-Ερμού (Αθηνών)-Παναγοπούλου.
Αλμυρός : Νέοι Κόμβοι (Βασ. Παύλου – Αχιλλέως – Ευξεινουπόλεως) 6 σημεία κόμβων ή ειδικών διαμορφώσεων ώστε να μειώνεται η ταχύτητα:
-Αλμυρός: Το οκτάρι και η Αχιλλέως: Δίκτυο ποδηλατοδρόμων που θα ενοποιεί Σχολεία Ευξεινούπολης, Δάσος Κουρή, Αγ. Δημήτριο και Λύκειο Αλμυρού (Αθ. Διάκου-ΔΠΛ, Εθν. Αντίστασης-ΜΝ, Κολοκοτρώνη έως Κούρη- ΔΠΛ, Παπάγου-Ηρ. Πολυτεχνείου-Επ. Ιωακείμ-Αργυροπούλου-Στάδιο-ΜΝ, Εθ. Αντιστάσεως-Αχιλλέως ΜΝ, Όθρυος-Φιλελλήνων ΜΝ.
-Εκτροπή εκτός οικισμού βαρέων οχημάτων- Προβλήματα: Απουσία Δακτυλίου εξωτερικά του οικισμού. Χαρακτηρισμός και δικαιοδοσία οδικού δικτύου: Ποιος παίρνει αποφάσεις για τις αλλαγές;
-Διαδικασίες αναθεωρήσεων – Η κατασκευή του Κ.Κ. στη Βασ. Παύλου και η καταστροφή της γέφυρας Ξηριά έχουν δημιουργήσει μια άτυπη κίνηση από την Παράπλευρη Οδό του Ε.Ο.

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το