Τοπικά

Νέες τάσεις στην εστίαση μετά τον κορωνοϊό – Τι έδειξε έρευνα που έγινε στη Μαγνησία και δημοσιεύτηκε στην Ελβετία 

Νέες τάσεις αναδύονται στον χώρο της εστίασης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στη Μαγνησία το καλοκαίρι του 2020. Τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν σε επιστημονικό περιοδικό της Ελβετίας, ενώ η ανάλυση των τριακοσίων περίπου ερωτηματολογίων που συμπληρώθηκαν, επαναπροσδιορίζει τον τρόπο λειτουργίας των εστιατορίων στη μετα-Covid 19 εποχή.

Οι προκλήσεις στον ορίζοντα του κλάδου της εστίασης είναι πολλές, καθώς οι επαγγελματίες του χώρου παλεύουν να βγουν από τις… Συμπληγάδες της πανδημίας του κορωνοϊού με τις όσο δυνατόν μικρότερες απώλειες. Ο κ. Μελέτης Ανδρινός, project manager στο «Kritsa Gastronomy Hotel» στην Πορταριά, βοήθησε στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τον υποψήφιο διδάκτορα Δημήτρη Καραγιάννη, με επιβλέποντα καθηγητή τον Θεόδωρο Μεταξά από το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ο κ. Ανδρινός, ο οποίος πριν λίγο καιρό ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές του στον τουρισμό, μίλησε για την εμπειρία του, ενώ σχολίασε τα πρώτα συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα.

«Μελετήσαμε το πώς βλέπουν πλέον οι καταναλωτές την ποιότητα των εστιατορίων στη μετά-Covid 19 εποχή. Η έρευνα διήρκησε από τον Ιούνιο του 2020, μέχρι και τέλη Σεπτεμβρίου. Στην ουσία δηλαδή για όσο διάστημα έμεινε ανοικτή η εστίαση, μετά τη λήξη του πρώτου lockdown. Τριακόσια ερωτηματολόγια συγκεντρώσαμε, αλλά χρησιμοποιήθηκαν λίγα λιγότερα, γιατί δεν ήταν επαρκώς συμπληρωμένα», είπε και στη συνέχεια αναφέρθηκε στους τέσσερις άξονες που στηρίχθηκε η έρευνα: «Εξετάστηκε η ποιότητα των εστιατορίων, μέσα από τέσσερις κατηγορίες. Την ποιότητα του φαγητού, το σέρβις, τις βιώσιμες πρακτικές των εστιατορίων και τους χώρους εστίασης. Όσον αφορά στο φαγητό που προσφέρεται, το συμπέρασμα που προέκυψε μάς έδειξε ότι η χρησιμοποίηση τοπικών προϊόντων είναι το ζητούμενο πλέον για το καταναλωτικό κοινό.

Στην εξυπηρέτηση, ο επαγγελματισμός του προσωπικού είναι το αποτέλεσμα που βγήκε. Κάτι που δεν άλλαξε σε σύγκριση με την προ-Covid εποχή. Εξετάζοντας τις βιώσιμες πρακτικές και πώς μπορούν να συνδυαστούν με την προώθηση της εικόνας μίας περιοχής, φάνηκε πως η υιοθέτηση μίας φιλοσοφίας που προβάλλει την εντοπιότητα ενός εστιατορίου είναι καθοριστικός παράγοντας. Τέλος, εξετάσαμε την παράμετρο του χώρου. Η καθαριότητα έχει τη μεγαλύτερη σημασία για τους περισσότερους πελάτες ενός εστιατορίου. Ειδικότερα τώρα, το πώς πρέπει να καθαρίζεται και απολυμαίνεται ένα τραπέζι απασχολεί τους περισσότερους πελάτες, που ρίχνουν όλο το βάρος στην υγιεινή και την καθαριότητα, ενώ πιο παλιά υπήρχε κόσμος που ενδιαφερόταν περισσότερο για το concept και το design ή ακόμη και την τοποθεσία. Αυτά υποχώρησαν πλέον στις προτιμήσεις του κοινού. Τώρα βλέπουμε ότι η καθαριότητα εξελίσσεται στο πρώτο πράγμα που κοιτάζει ένας πελάτης».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το