Τοπικά

Νέες ανατιμήσεις στα υλικά ζαχαροπλαστείων

Χωρίς σταματημό είναι οι ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες και τα υλικά, όπως κουτιά συσκευασίας και αλουμινόχαρτα, που χρησιμοποιούν οι ζαχαροπλάστες που με νύχια και με δόντια προσπαθούν να απορροφήσουν το κόστος και να μην το μετακυλήσουν στους καταναλωτές.

Βέβαια αυτή η μετακύλιση ίσως τελικά να έρθει μετά το Πάσχα, καθώς, όπως σημειώνουν οι ίδιοι, αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τότε τα πράγματα θα είναι μη διαχειρίσιμα.

Οι ζαχαροπλάστες ήρθαν αντιμέτωποι με ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες από το φθινόπωρο και σύμφωνα με την πρόεδρο του τοπικού συλλόγου ζαχαροπλαστών κ. Μαρία Τσελεπή, «λίγο πριν τα Χριστούγεννα υπήρξαν αυξήσεις γύρω στο 5% στις τιμές ορισμένων ειδών και όχι σε όλα. Τώρα όμως έχουμε να αντιμετωπίσουμε και νέες ανατιμήσεις οι οποίες είναι συνεχείς, χωρίς σταματημό και δεν ξέρουμε, τι μας ξημερώνει από την ακρίβεια. Τέτοια κατάσταση δεν την έχουμε ζήσει ξανά».
Η ίδια πρόσθεσε πως «έχουμε αυξημένες τιμές στις πρώτες ύλες, όπως στο αλεύρι, τη ζάχαρη, τις γεύσεις, το γάλα, τα αβγά, αλλά και στην ενέργεια, καθώς και σε κάποια άλλα υλικά. Για παράδειγμα στα κουτιά συσκευασίας που είναι για εμάς πολύ σημαντικό υλικό το οποίο χρησιμοποιούμε, είχαμε την προηγούμενη εβδομάδα αύξηση 35% και μετά από εβδομάδα είχαμε και νέα αύξηση 25%. Επίσης στα αλουμινόχαρτα η αύξηση στις τιμές αγγίζει το 45-50%».
Η τιμή της πάστας κυμαίνεται κατά μέσο όρο αυτή την περίοδο από δύο μέχρι 2,5 ευρώ. Όπως αναφέρουν οι ζαχαροπλάστες πριν μερικούς μήνες υπήρξε μια αύξηση στην τιμή της πάστας γύρω στα δέκα με 20 λεπτά. Με τις νέες ανατιμήσεις που υπάρχουν εδώ και περίπου ένα μήνα, λογικά η τιμή της πάστας θα έπρεπε να αυξηθεί ακόμη 20-30 λεπτά, αλλά αυτό είναι δύσκολο να συμβεί, γιατί οι καταναλωτές θα έχουν πρόβλημα.
Επίσης, στα γλυκά που δίνονται με το κιλό, η εκτίμησή τους είναι πως η αύξηση το προηγούμενο διάστημα κυμάνθηκε στο ένα ευρώ το κιλό, αλλά τώρα υπάρχει μεγάλη πίεση από τις ανατιμήσεις στα αλουμινόχαρτα.
Ερωτηθείσα για την αγοραστική κίνηση στα ζαχαροπλαστεία η κ. Τσελεπή απάντησε πως «είναι μειωμένη. Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι οι καταναλωτές αγοράζουν λιγότερες ποσότητες. Εκεί που παλιά αγόρασαν οκτώ πάστες, τώρα θα πάρουν λιγότερες. Επίσης, έχουν μειωθεί σημαντικά και οι παραγγελίες για διάφορα κοινωνικά γεγονότα όπως είναι οι γάμοι και οι βαπτίσεις. Επίσης, δεν διεξάγονται εκδηλώσεις, γιορτές, πάρτι και αυτό έχει επίδραση στη μείωση της κίνησης στα ζαχαροπλαστεία».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το