Τοπικά

Ναυτικό Μουσείο στις Αποθήκες Τελωνείου προτείνει ο Μ. Μιτζικός

Τη δημιουργία Ναυτικού Μουσείου στις Αποθήκες Τελωνείου προτείνει με επιστολή του προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο ΟΛΒ ΑΕ κ. Θρασύβουλο Σταυριδόπουλο, ο επικεφαλής της παράταξης «Δύναμη Βόλου» κ. Μιχάλης Μιτζικός.
Μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Δεδομένης της συζήτησης που άνοιξε μεταξύ Δήμου Βόλου και ΟΛΒ ΑΕ για την ανάγκη επαναχάραξης της χερσαίας ζώνης του λιμένα, δράττομαι της ευκαιρίας να θέσω υπόψη σας την πρόταση της παράταξής μας για τη δημιουργία Ναυτικού Μουσείου στις Αποθήκες του Τελωνείου.
Τούτο, αφενός διότι η πόλη των Αργοναυτών και η Μαγνησία γενικότερα συνδέονται άρρηκτα με τη θάλασσα και τη ναυσιπλοΐα, αφετέρου δε επειδή άλλες πόλεις με μικρότερη παράδοση διαθέτουν Ναυτικό Μουσείο, ενώ ο Βόλος στερείται ενός τέτοιου στοιχείου πολιτισμού που θα αναδείξει τη ναυτική ιστορία του τόπου, αλλά θα αποτελέσει και φορέα επιστημονικών ερευνών.
Σας παραθέτω μάλιστα στοιχεία από σχετική επιστολή του πρ. βουλευτή Ιωάννη Γ. Αντωνόπουλου, ο οποίος – μεταξύ άλλων – τονίζει:
« Η Ιωλκός, οι Παγασές και η Δημητριάδα οφείλουν κατά μέγα μέρος την οικονομική και πολιτιστική τους ανάπτυξη στις εμπορικές και ναυτιλιακές δραστηριότητες των κατοίκων τους. Ο νεότερος Βόλος υπήρξε το λιμάνι της Θεσσαλίας και προσέλκυσε το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών της δυτικής Ευρώπης στη διάρκεια του 19ου αιώνα.
Παράλληλα, η πλούσια παραγωγή γεωργικών, δασικών και βιοτεχνικών Προϊόντων και η έλλειψη χερσαίων δρόμων οδήγησε στην αποκλειστική σχεδόν χρήση της θαλάσσιας οδού για τη μεταφορά τους στις αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού.
Σημαντικό αρχειακό υλικό τεκμηριώνει τη συμβολή των Ζαγοριανών καραβιών και εκείνων της παλαιάς Μιτζέλας και των Βορείων Σποράδων στην τοπική οικονομική και κοινωνική ζωή.
Η λειτουργία επίσης νεωλκείων (ταρσανάδων) σε πολλά παράλια της Μαγνησίας συνέβαλε στην ανάπτυξη της ναυπηγικής, αλλά και των εικαστικών τεχνών, κυρίως της λαϊκής ζωγραφικής και της ξυλογλυπτικής…
Η πρωτοβουλία για την υλοποίηση του σχεδίου αυτού είναι υπόθεση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλων φορέων του Νομού, καθώς και των πολιτών που ενδιαφέρονται, εάν ενδιαφέρονται, για το μέλλον του τόπου τους…».
Επισημαίνεται, τέλος, ότι η στρατηγική θέση του Παγασητικού Κόλπου έπαιξε σημαντικό ιστορικό ρόλο κατά την Αργοναυτική Εκστρατεία, κατά την Ρωμαϊκή και Βυζαντινή αυτοκρατορία, κατά την επανάσταση του 1821, κατά τους Βαλκανικούς πολέμους, αλλά και κατά τη διάρκεια της Γερμανο-Ιταλικής Κατοχής».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το