Τοπικά

Μείωση επιδότησης γραμμής Αθήνα-Σκιάθος “Θ”

aerodromio skiathou

Αντιδράσεις προκαλεί στη δημοτική αρχή Σκιάθου η πληροφορία περί ανατροπής του νομικού πλαισίου που ισχύει σήμερα στις άγονες αεροπορικές γραμμές, μεταξύ των οποίων κι αυτής της Αθήνας-Σκιάθου, με παράλληλη μείωση της επιδότησης από το Ελληνικό Δημόσιο. Σχετικό προσχέδιο υπουργικής απόφασης έθεσε σε δημόσια διαβούλευση η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Σύμφωνα με το προσχέδιο, μειώνεται κατά 50% το ποσό των επιδοτήσεων για την κάλυψη των γραμμών, διατηρούνται στους 28 οι προορισμοί που χαρακτηρίζονται άγονες γραμμές, αλλά μειώνονται δραστικά τα επιδοτούμενα δρομολόγια από και προς αυτούς.

Η νέα μειωμένη επιδότηση φτάνει περίπου τα 22 εκατ. ευρώ ετησίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο προϋπολογισμός για τα 24 άγονα δρομολόγια μέχρι τον Απρίλιο του 2016 ήταν 157,4 εκατ. ευρώ (περίπου 39,3 εκατ. ευρώ τον χρόνο, όταν στον προηγούμενο διαγωνισμό, που είχε προκηρύξει η ΥΠΑ το 2009, το ετήσιο κόστος δεν ξεπερνούσε τα 22,1 εκατομμύρια).

Επιπλέον το προσχέδιο προβλέπει διαχωρισμό του έτους σε τρεις περιόδους, τη χαμηλή περίοδο από τον Νοέμβριο έως και τον Μάρτιο, τη μέση, στην οποία περιλαμβάνονται οι μήνες Απρίλιος, Μάιος και Οκτώβριος και την υψηλή, από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο.

Με βάση αυτό τον διαχωρισμό ορίζεται και η μέγιστη τιμή ναύλου για τη χαμηλή και μέση περίοδο (ίδιος ναύλος) και για την υψηλή θερινή περίοδο.

Παράλληλα σύμφωνα με το νέο σχέδιο, εάν κανένας αερομεταφορέας δεν εκδηλώσει εγγράφως μέχρι τις 30 Ιουλίου 2016 στην ΥΠΑ, την πρόθεσή του για εκτέλεση τακτικών πτήσεων, χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, σε μία ή περισσότερες από τις 28 άγονες γραμμές, από την 1η Οκτωβρίου 2016 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020 η Ελλάδα θα περιορίσει την πρόσβαση σε ένα μόνον αερομεταφορέα για κάθε μια ή περισσότερες από τις γραμμές αυτές. Στην περίπτωση αυτή, θα χορηγήσει, κατόπιν υποβολής προσφορών, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των άγονων γραμμών από την 1η Οκτωβρίου 2016. Κριτήριο για την επιλογή των αερομεταφορέων, που θα κληθούν να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη παροχή των υπηρεσιών για κάθε προκηρυχθείσα γραμμή, θα είναι το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για την κάθε άγονη γραμμή.

Το μέγιστο καταβλητέο οικονομικό αντιστάθμισμα που προβλέπει το προσχέδιο για το σύνολο των 28 γραμμών ανέρχεται σε περίπου 13 εκατομμύρια. Το ετήσιο οικονομικό αντιστάθμισμα ορίζεται για την γραμμή Αθήνας-Σκιάθου σε 500.000 ευρώ. Σε περίπτωση ισοδύναμων προσφορών ή προσφορών χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, ως κριτήρια επιλογής μεταξύ αερομεταφορέων για την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, θα είναι: Οι προτεινόμενες τιμές των ναύλων, ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων και η συχνότητα των δρομολογίων εβδομαδιαίως, καθώς και το δίκτυο των πωλήσεων, η δυνατότητα σύνδεσης με γραμμές του εξωτερικού, η αξιοπιστία του αερομεταφορέα σε προηγούμενη ανάθεση εκμετάλλευσης των γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η οικονομική κατάσταση του αερομεταφορέα.

Η νέα σύμβαση, σύμφωνα με το υπό διαβούλευση σχέδιο της ΥΠΑ για τις άγονες αεροπορικές γραμμές, θα αρχίσει να ισχύει από την 1η Οκτωβρίου 2016. Σε περίπτωση που τα διατιθέμενα αεροσκάφη δεν διαθέτουν την απαιτούμενη χωρητικότητα για την κάλυψη του ελάχιστου αριθμού προσφερόμενων θέσεων εβδομαδιαίως, οι συχνότητες πτήσεων μπορούν να αυξηθούν αναλόγως.

Αν οι πτήσεις δεν εκτελεσθούν λόγω μετεωρολογικών συνθηκών, θα πρέπει να εκτελούνται κατά τις αμέσως επόμενες ημέρες, κατά τρόπο ώστε να ικανοποιείται η εβδομαδιαία ζήτηση, λαμβάνοντας υπόψη τις ελάχιστες εβδομαδιαίως προσφερόμενες θέσεις που προβλέπονται.

Όσον αφορά στα ωράρια εκτέλεσης των δρομολογίων, οι αφίξεις/αναχωρήσεις των δρομολογίων προς/από τα αεροδρόμια μη εικοσιτετραώρου λειτουργίας θα πρέπει να πραγματοποιούνται πριν από τις 18:30 κατά την χειμερινή περίοδο ΙΑΤΑ και πριν από τις 21:00 κατά τη θερινή περίοδο. Τα δρομολόγια της Παρασκευής και Κυριακής θα πρέπει να πραγματοποιούνται απογευματινές ώρες. Στις περιπτώσεις εκτέλεσης 2 ή 3 εβδομαδιαίων δρομολογίων, αυτά δεν πρέπει να εκτελούνται σε συνεχόμενες ημέρες της εβδομάδας.

Ειδικά για το αεροδρόμιο Σκιάθου «Αλ. Παπαδιαμάντης», εκτελούνται το Μάιο δύο δρομολόγια ημερησίως, τον Ιούνιο θα εκτελούνται τρία και από τα μέσα Ιουλίου μέχρι τέλη Αυγούστου τέσσερα. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης φθάνει το 157%.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το