Τοπικά

Μήνυμα-απάτη δήθεν από την Εθνική Τράπεζα

Ένα μήνυμα-απάτη δήθεν από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος λαμβάνουν τις τελευταίες ημέρες δεκάδες Βολιώτες στα ηλεκτρονικά τους ταχυδρομεία. Με το μήνυμα ενημερώνονται δήθεν για ειδοποίηση πληρωμής, που δήθεν απορρίφθηκε κατά τη μεταφορά στον τραπεζικό τους λογαριασμό και τους ζητείται να κάνουν «κλικ» και να ακολουθήσουν οδηγίες, δήθεν για επεξεργασία της πληρωμής.

Φυσικά κάνοντας κλικ οι χρήστες οδηγούνται σε εικονικό τραπεζικό περιβάλλον δήθεν της Εθνικής και από εκεί και πέρα κινδυνεύουν, δίδοντας τους κωδικούς τους και τον αριθμό του τραπεζικού τους λογαριασμού, να πέσουν θύματα των απατεώνων, που αντί να επεξεργαστούν την πληρωμή, τους αφαιρούν τα χρήματα από τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς… Ειδικότερα το μήνυμα-απάτη αναφέρει: «National Bank of Greece, μια εισερχόμενη μεταφορά στον λογαριασμό σας απορρίφθηκε λόγω πιθανών σφαλμάτων στο προφίλ σας. Κάντε κλικ εδώ και ακολουθήστε τις οδηγίες για την επεξεργασία της πληρωμής. Λυπούμαστε για την ταλαιπωρία που μπορεί να προκάλεσε. Χαιρετισμοί, National Bank of Greece». Η Ένωση Καταναλωτών συμβουλεύει τους χρήστες ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών: Να φυλάσσουν τους προσωπικούς μυστικούς κωδικούς πρόσβασης στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) με ιδιαίτερη επιμέλεια και να μην τους αποκαλύπτουν σε τρίτα πρόσωπα. Να χρησιμοποιούν σύνθετους κωδικούς ασφαλείας και να τους αλλάζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα. Να φυλάσσουν με αντίστοιχη επιμέλεια όλα τα στοιχεία της χρεωστικής ή πιστωτικής τους κάρτας (αριθμό, όνομα κατόχου, ημερομηνία λήξης και, ιδίως, τον τριψήφιο κωδικό επαλήθευσης CVV2) και να τα αποκαλύπτουν μόνον στο πλαίσιο βεβαιωμένα ασφαλών συναλλαγών. Να μην εισάγουν κωδικούς e-banking, καρτών ούτε στοιχεία ταυτοποίησης σε ιστοσελίδες, στις οποίες μπορεί να τους παραπέμψει μέσω υπερσύνδεσης (link) οποιαδήποτε αμφιβόλου προελεύσεως εισερχόμενη ηλεκτρονική επιστολή (e-mail). Όταν δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις από υποτιθέμενους εκπροσώπους τραπεζών ή άλλων φορέων, κ.λπ. που τους ζητούν να αποκαλύψουν προσωπικούς μυστικούς κωδικούς πρόσβασης, να μην ανταποκρίνονται και να τερματίζουν άμεσα την επικοινωνία. Οι τράπεζες, με τις οποίες συνεργάζονται, δεν θα ζητήσουν ποτέ και με κανέναν τρόπο τους προσωπικούς κωδικούς των καταναλωτών. Όταν λαμβάνονται μηνύματα άγνωστης ή αμφίβολης προέλευσης στον υπολογιστή ή στο κινητό τηλέφωνο, θα πρέπει να αγνοούνται και να διαγράφονται. Να ελέγχουν σχολαστικά τις διευθύνσεις των ηλεκτρονικών επιστολών (e-mail) που δέχονται και, κυρίως, ότι το εμφανιζόμενο όνομα του αποστολέα αντιστοιχεί στη δική του ηλεκτρονική διεύθυνση, δεδομένου ότι συνήθης πρακτική υποκλοπής στοιχείων είναι το εισερχόμενο e-mail ψευδεπίγραφα να φέρει όνομα πραγματικής επαφής του παραλήπτη, ενώ το e-mail του αποστολέα οφθαλμοφανώς δεν έχει καμία σχέση με αυτήν την επαφή. Η διενέργεια ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών θα πρέπει να γίνεται από ηλεκτρονικούς υπολογιστές που διαθέτουν ενεργοποιημένο και ενημερωμένο πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό. Συνίσταται η αποφυγή χρήσης υπολογιστών για τη διενέργεια τραπεζικών συναλλαγών σε δημόσιο ή κοινόχρηστο περιβάλλον. Για την είσοδο σε ιστοσελίδες τραπεζών και πλατφόρμες e-banking, οι καταναλωτές να πληκτρολογούν απευθείας τη διεύθυνση της ιστοσελίδας και να βεβαιώνονται ότι έχει τεθεί σε εφαρμογή κρυπτογράφηση (ενδεικτικά: να υπάρχει πρόθεμα https, εικονίδιο κλειστού λουκέτου αριστερά από τη διεύθυνση του site ή στην κάτω δεξιά γωνία του παραθύρου). Μόλις οι καταναλωτές υποπτευθούν διαρροή των προσωπικών και μυστικών κωδικών τους, άμεσα να επικοινωνούν με την τράπεζά τους για οδηγίες και να προβαίνουν σε ενέργειες αμφισβήτησης των τυχόν μη εγκεκριμένων από τους ίδιους συναλλαγών. Επιπλέον, ανάλογα με την περίπτωση, να απευθύνονται στην Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το