Τοπικά

«Μία διαφορετική άποψη του κόσμου» – Ομάδα του οικολογικού ομίλου του 6ου Γυμνασίου Βόλου στα “Ηλιοτρόπια”

Στις 23 Μαΐου 2023 η ομάδα του οικολογικού ομίλου του 6ου Γυμνασίου Βόλου είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί ένα ξεχωριστό χώρο εργασίας για άτομα με αναπηρίες, τα «Ηλιοτρόπια». Η ΚΟΙΝΣΕΠ ΑμεΑ «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΑ» αποτελεί φορέα υποστηριζόμενο από την ΚΕΚΠΑ-ΔΙΕΚ και το Δήμο Βόλου.
Η δράση που πραγματοποιήθηκε με θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα ήταν το βιωματικό εργαστήρι «Με δεμένα τα μάτια», από τον οδηγό εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα compass εγκεκριμένο από το συμβούλιο της Ευρώπης. Οι βασικοί ρόλοι του παιχνιδιού: το παιδί με τα δεμένα μάτια και τα υπόλοιπα παιδιά οι βοηθοί-καθοδηγητές του. Βασικός στόχος να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρίες στην καθημερινή τους ζωή, στο χώρο εργασίας τους, στις μετακινήσεις τους, το Bulling που δέχονται. Επίσης να καταλάβουν τα παιδιά πόσο σημαντικό ρόλο παίζει για τα ΑμεΑ η σωστή βοήθεια από τους συνανθρώπους τους.

Οι αφηγήσεις των μαθητών:
¨Καθώς φτάσαμε στην είσοδο μας υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά η κα Νικολέτα Τσαμανδούρα, Κοινωνική λειτουργός- συντονίστρια της ΚΟΙΝΣΕΠ, ο κος Μάκης, ο κος Νίκος, η κα Αγγελική και η κα Ευαγγελία οι οποίοι ήταν οι οικοδεσπότες μας. Αρχικά γνωριστήκαμε με τα μέλη του φορέα, συνομιλήσαμε και μας παρουσίασαν το έργο τους. Παρατηρήσαμε ότι ταιριάζουμε, διότι και εμείς προσπαθούμε να κάνουμε την ίδια δουλειά στο σχολείο μας, στο πλαίσιο του προγράμματος του Οικολογικού Σχολείου.
Ξεκινώντας τις δράσεις μας το κάθε παιδί φύτεψε από ένα βότανο, το οποίο μας χαρίστηκε ως αναμνηστικό δώρο. Έπειτα μας έκαναν μία περιήγηση στον Βοτανόκηπό τους, μας παρουσίασαν τα δικά τους βότανα και μας ενημέρωσαν για τις χρήσεις και τις ιδιότητές τους.
Στη συνέχεια, υλοποιήσαμε το βιωματικό εργαστήρι «Με δεμένα τα μάτια». Ένα παιδί από κάθε ομάδα –στις οποίες είχαμε χωριστεί προηγουμένως- προσποιήθηκε ότι είναι τυφλό, δένοντας ένα μαντήλι στα μάτια του και του ζητήθηκε να ζωγραφίσει μια κούκλα στο χαρτόνι με την βοήθεια των συμμαθητών του. Σε κάθε ομάδα έπρεπε να συνεργαστούμε όσο πιο καλά μπορούσαμε και να προσπαθήσουμε να δώσουμε τις κατάλληλες οδηγίες στον «τυφλό» συμμαθητή μας ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Αμέσως μετά γράψαμε τα συναισθήματα που ένιωσε αυτό το παιδί αλλά και εμείς οι υπόλοιποι ως βοηθοί του, σε ένα μεγάλο χαρτί. Συζητήσαμε για αυτά που νιώσαμε και συνειδητοποιήσαμε πόσο σημαντικό είναι να προσπαθείς να μπαίνεις στη θέση των συνανθρώπων μας που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στη ζωή τους. ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ
Κλείνοντας την ωραία μας αυτή επίσκεψη, μοιραστήκαμε όλοι μαζί τις υπέροχες εμπειρίες που αποκομίσαμε. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους φίλους μας για την πολύ καλή προετοιμασία που είχαν κάνει για να μας ξεναγήσουν στο χώρο τους, να μας μιλήσουν για τα βότανα, να οργανώσουν το υπέροχο εργαστήρι που δουλέψαμε όλοι μαζί. Καθώς όπως μας τόνισαν το καθημερινό τους κοινό είναι παιδιά ηλικίας 5-12 χρονών, είμασταν το πρώτο Γυμνάσιο το οποίο επισκέφτηκε τον τόπο τους, μια νέα πρόκληση γι αυτούς και απέδειξαν ότι με θέληση και επιμονή έδωσαν το καλύτερο αποτέλεσμα!”

Οι εκπαιδευτικοί που συνόδεψαν τους μαθητές είναι: Τάσιου Καλλιόπη, Μπόγλου Δέσποινα και Πατσαρούχα Βασιλική.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το