Τοπικά

Μεϊκόπουλος: «Βαπτίζονται» αιφνιδιαστικά σχολεία του Βόλου Πρότυπα και Πειραματικά

«Η ενίσχυση της δυνατότητας σχολείων να καλλιεργούν την έρευνα και τον πειραματισμό είναι ένα βήμα που ασφαλώς αναβαθμίζει ποιοτικά την εκπαιδευτική λειτουργία σε μια περιοχή. Ωστόσο η επιλογή της μετατροπής υπαρχόντων σχολείων σε Πρότυπα – Πειραματικά, αντί της δημιουργίας νέων, και μάλιστα χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της ίδιας της εκπαιδευτικής κοινότητας, δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία τους και δυσχεραίνει δυσανάλογα την καθημερινότητα μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα, ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση επιχειρεί να εντάξει αυτά τα σχολεία στο εκπαιδευτικό τοπίο, διαμορφώνει συνθήκες για τη δημιουργία σχολείων «ελίτ» με αποτέλεσμα τη διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση» τονίζει ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.

Στο πλαίσιο αυτό, κατέθεσε Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων ζητώντας να ληφθούν υπόψη οι αντιδράσεις μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών του 1ου Γυμνασίου και Λυκείου της Ν. Ιωνίας και του 2ου Γυμνασίου και Λυκείου Βόλου με αφορμή την πρόταση για μετατροπή των σχολείων σε Πρότυπα & Πειραματικά και να προχωρήσει, αντί της μετατροπής, σε δημιουργία νέων Πειραματικών σχολείων στη Μαγνησία χωρίς να απειλείται η ύπαρξη και λειτουργία των υπαρχόντων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Όπως επεσήμανε ο Βουλευτής, έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία και πιο συγκεκριμένα σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, ότι τα τέσσερα σχολεία της Μαγνησίας κατόπιν αιτήματος του Υπουργείου, έχουν προταθεί από τη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας για τη μετατροπή τους σε Πρότυπα & Πειραματικά Σχολεία. «Παρά το γεγονός ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων και η ΕΛΜΕ Μαγνησίας έχουν απορρίψει ομόφωνα την πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος για την επιλογή των σχολείων ως υποψήφιων για τη μετατροπή σε Πρότυπα & Πειραματικά, πάρθηκε η απόφαση τα σχολεία τελικά να προταθούν στο Υπουργείο ως υποψήφια», σημείωσε ο Βουλευτής.
Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος ανέφερε πως ο κανονισμός λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων προβλέπει οι μαθητές, οι οποίοι θα παρακολουθούν μαθήματα, να μην είναι απαραίτητα παιδιά των οικογενειών της περιοχής, αλλά μαθητές που θα προκύψουν κατόπιν κλήρωσης από όλο το Νομό. «Αν τελικά τα σχολεία μετατραπούν σε Πειραματικά ή Πρότυπα θα αλλάξει η χωροταξική κατανομή με αποτέλεσμα αρκετοί από τους μαθητές των περιοχών θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε σχολεία σε μακρινή απόσταση από το σπίτι τους, με δυσανάλογη οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών και δυσκολία στην καθημερινότητα των μαθητών», τόνισε.
Ακόμη, όπως επεσήμανε ο Βουλευτής για τις θέσεις των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν και θα διδάξουν στα Πρότυπα & Πειραματικά σχολεία, θα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση εκπαιδευτικοί από όλο το Νομό και μάλιστα οι θέσεις αυτές θα ισχύουν για ορισμένο χρονικό διάστημα.Κάτι τέτοιο πρακτικά σημαίνει ότι διακυβεύονται οι υπάρχουσες οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, θέσεις με βάση τις οποίες οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί έχουν διαμορφώσει ολόκληρη τη ζωή και καθημερινότητά τους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το