Τοπικά

Μαθητές του 1ου ΓΕΛ Βόλου κατασκεύασαν μονοθέσιο F1

Στον σχεδιασμό και την κατασκευή μιας μικρογραφίας μονοθέσιου αγωνιστικού αυτοκινήτου F1 με τη χρήση ψηφιακών προγραμμάτων και εργαλείων προχώρησε ομάδα μαθητών του 1ου ΓΕΛ Βόλου που μάλιστα μεθαύριο Σάββατο θα συμμετάσχει στην τελική φάση του πανελλήνιου διαγωνισμού F1 in Schools 2022 ο οποίος θα διεξαχθεί στον πολυχώρο Τσαλαπάτα.
Οι αγώνες ταχύτητας πίστας διοργανώνονται από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας διά της Εταιρείας Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας και της ομάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής TALOS.
Η «Θ» βρέθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής του 1ου ΓΕΛ Βόλου συνομιλώντας με τους δύο καθηγητές και τους έξι μαθητές, οι οποίοι για ένα περίπου χρόνο εργάστηκαν για την κατασκευή του οχήματος αντλώντας παράλληλα πολύτιμες γνώσεις από τους επιστημονικούς κλάδους της μηχανικής, της τεχνολογίας, της φυσικής.
Οι τέσσερις μαθητές και οι δύο μαθήτριες δήλωσαν λάτρεις της F1 τονίζοντας πως παρακολουθούν τους αγώνες και ενημερώνονται μέσα από τα αντίστοιχα ειδησεογραφικά μέσα ενημέρωσης.
Συγχρόνως δήλωσαν ενθουσιασμένοι για τα στοιχεία της ομαδικότητας και της συνεργατικότητας που ανέπτυξαν μεταξύ τους και την άντληση γνώσεων που θα είναι τους χρήσιμες ενόψει πανελλαδικών εξετάσεων.
Η μαθήτρια της Β’ Λυκείου Ιφιγένεια Θέου ανέφερε πως «ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία, γιατί ασχολήθηκα με κάτι που με ενδιαφέρει ιδιαίτερα, όπως είναι η F1 την οποία παρακολουθώ. Μάλιστα με αυτά που ασχοληθήκαμε είναι κομμάτια που θα μας βοηθήσουν μελλοντικά και στα επαγγέλματά μας. Για παράδειγμα εντρυφήσαμε στο σχέδιο μέσω του προγράμματος solidworks το οποίο μπορεί να με βοηθήσει για την αρχιτεκτονική που θέλω να σπουδάσω».
Από την πλευρά του ο μαθητής της Γ’ Τάξης Γιάννης Δημητρίου δήλωσε πως «ήταν ένα καινούργιο πολύ ενδιαφέρον εγχείρημα. Μαζευτήκαμε μια ομάδα μαθητών και με τη βοήθεια των καθηγητών το στήσαμε. Χρειάστηκε να αντλήσουμε γνώσεις, ο χρόνος ήταν περιορισμένος, αλλά τα καταφέραμε».
Παίρνοντας τον λόγο η μαθήτρια της Β’ Τάξης Φαίδρα Βάσιλα ανέφερε πως είναι λάτρης της F1 εδώ και τέσσερα χρόνια λέγοντας χαρακτηριστικά πως «παρακολουθώ τα πάντα για τη F1, καθώς υπάρχουν τα μηχανολογικά στοιχεία με τους κινητήρες, την αεροδυναμική, την ταχύτητα, και ό,τι χρειάζεται μια ομαδική δουλειά για να προκύψει αποτέλεσμα».
Ο Άγγελος Βαράκης της Γ’ Τάξης ανέφερε πως έμαθε «να χρησιμοποιεί το πρόγραμμα solidworks που μας βοήθησε στην κατασκευή του μονοθέσιου, αλλά και να δουλεύει συνεργατικά με άτομα που δεν γνώριζε νωρίτερα. Μάθαμε να συνεργαζόμαστε και να ενημερωνόμαστε για το μηχανολογικό σχέδιο. Περάσαμε αρκετές ώρες δουλεύοντας στο εγχείρημα. Είχαμε βέβαια τη θέληση να εμπλακούμε στον κόσμο της F1 και νομίζω ότι φτάσαμε σε ένα ωραίο αποτέλεσμα. Μάλιστα παρακολουθώ τη F1 στην τηλεόραση και είναι το διάλειμμά μου από τη μελέτη των μαθημάτων. Γενικότερα είναι κάτι που θέλω να το ακολουθήσω και επαγγελματικά σπουδάζοντας μηχανολόγος» ανέφερε ο μαθητής της Γ’ Τάξης Μιχάλης Λαμπράκης.
Ο μαθητής της Γ’ Τάξης Δημήτρης Ιωάννου που στοχεύει να σπουδάσει επίσης μηχανολόγος μηχανικός, επισήμανε πως «ήταν πολύ καλή ιδέα να ασχοληθούμε με κάτι που μας αρέσει. Μάθαμε αρκετά πράγματα, όπως ο σχεδιασμός 3D πρόγραμμα, και ήταν υπέροχο να λειτουργούμε σαν ομάδα και να εντρυφήσουμε σε γνώσεις μάρκετινγκ».
Η καθηγήτρια Πληροφορικής κ. Μαρία Κοκκαλάρα και ο καθηγητής Φυσικής κ. Γιώργος Κατιρτζίδης καθοδήγησαν τους μαθητές προσφέροντάς τους τις απαραίτητες γνώσεις.
«Οι μαθητές μας σχεδίασαν ένα αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας βασικές αρχές της μηχανικής, ενώ ασχολήθηκαν με τη επιχειρηματικότητα και το ψηφιακό μάρκετινγκ. Εδώ και έναν χρόνο έχουμε ξεκινήσει την προσπάθεια με τους μαθητές να εργάζονται εντός και εκτός σχολικού ωραρίου. Ήταν αρκετά τα Σάββατα που ήρθαν εδώ για να παράγουν το επιθυμητό αποτέλεσμα».
Ο κ. Γιώργος Κατιρτζίδης ανέφερε πως «προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε τους μαθητές προσφέροντάς τους γνώσεις, όπως από τη φυσική».
Επίσης η ομάδα των μαθητών συνεργάστηκε και με την ομάδα «Κένταυρος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Παράλληλα οι καθηγητές ευχαρίστησαν θερμά τους χορηγούς του όλο εγχειρήματος.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το