Τοπικά

Μάθημα για εννιά παιδιά από Σομαλία, Συρία και Κονγκό που διαμένουν στο πρώην Μόζα

Από τη Σομαλία, το Κονγκό και τη Συρία, προέρχονται τα εννιά προσφυγόπουλα που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο το οποίο λειτουργεί εδώ και χρόνια στις εγκαταστάσεις της ελεγχόμενης Δομής Προσωρινής Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο Βόλου, στον πρώην Μόζα, σε μια προσπάθεια αρμονικής προσέγγισης με την ελληνική πραγματικότητα.
Χθες στο πλαίσιο της συνύπαρξης των πολιτισμών οι μαθητές από το Μόζα βρέθηκαν στο 16ο Δημοτικό Βόλου, όπου εκεί με τα παιδιά των πρώτων τάξεων αλλά και του 7ου νηπιαγωγείου Βόλου προέβηκαν σε όμορφες παιδαγωγικές δραστηριότητες.
Η όλη πρωτοβουλία έγινε με τη στήριξη των διευθύνσεων των δύο σχολείων, της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, των παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης και Προσχολικής Αγωγής, του Τμήματος Διαπολιτισμικών σπουδών και βέβαια των δύο συντονιστών εκπαίδευσης προσφυγόπουλων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας, των κ.κ. Δανιήλ Τσόβα και Χαρούλας Τιμπλαλέξη.
«Οργανώσαμε μια δράση για να φέρουμε πιο κοντά τους μαθητές που φοιτούν στην Δομή Υποδοχής Εκπαίδευσης των Προσφύγων στις εγκαταστάσεις του πρώην Μόζα με τους μαθητές του 16ου Δημοτικού και του 7ου Νηπιαγωγείου Βόλου με στόχο να έρθουν σε επαφή μέσα από το παιχνίδι με το ελληνικό στοιχείο. Τα παιδιά που βρίσκονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έχουν ευκολότερες προϋποθέσεις προσαρμογής. Επίσης και οι Έλληνες μαθητές έρχονται σε επαφή με άλλους πολιτισμούς. Εξάλλου οι σύγχρονες θεωρίες μάθησης στηρίζονται στην αλληλεπίδραση των μαθητών» ανέφερε ο συντονιστής εκπαίδευσης Προσφύγων Βόλου κ. Δανιήλ Τσόβας και πρόσθεσε πως στη δομή η οποία λειτουργεί από το 2016, φοιτούν αυτή τη στιγμή εννιά παιδιά από το Κονγκό, τη Σομαλία, τη Συρία. Ο αριθμός των μαθητών ποικίλλει ανάλογα με τη χρονιά. Επίσης υπάρχουν και έξι μαθητές που φοιτούν στο 5ο Δημοτικό Βόλου. Οι μετακινήσεις του μαθητικού δυναμικού είναι πολύ συχνές και οι οικογένειές τους είτε κατευθύνονται στο εξωτερικό έχοντας λάβει άσυλο είτε στην Αθήνα και αλλού».
Παράλληλα τόνισε πως την όλη προσπάθεια στηρίζουν τόσο η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας όσο και το ίδιο το υπουργείο παιδείας με τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και του διοικητικού προσωπικού και των συντονιστών ενθαρρύνοντας τέτοιες δράσεις
Από την πλευρά της η συντονίστρια εκπαίδευσης προσφύγων Βόλου κ. Χαρούλα Τιμπλαλέξη τόνισε πως «Φέτος στο Δημοτικό έχουν εγγραφεί κοντά στους 30 μαθητές αλλά οι περισσότεροι δεν μένουν για μια ολόκληρη σχολική χρονιά, καθώς αναχωρούν με τις οικογένειές τους για άλλα μέρη. Τα παιδιά μέσα από τη φοίτησή τους στο σχολείο προσπαθούν να επικοινωνούν και να μάθουν από την ελληνική κουλτούρα και παιδεία.
Πολλά παιδιά που ήρθαν ως πρόσφυγες τον Σεπτέμβριο έχουν ήδη φύγει, ενώ άλλα που ήρθαν τον Ιανουάριο, παραμένουν. Έχουμε και ελάχιστες περιπτώσεις παιδιών που βρίσκονται εδώ από πέρυσι. Η θέληση των περισσότερων οικογενειών δεν είναι να μείνουν στην Ελλάδα. Βέβαια είχαμε και κάποιες περιπτώσεις οικογενειών που μένουν στον Βόλο με τους γονείς να εργάζονται και να διαμένουν στον αστικό ιστό».
Αυτή την περίοδο εκτός από τους 15 μαθητές από τις οικογένειες προσφύγων που φοιτούν στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό, υπάρχουν και άλλοι πέντε μαθητές οι οποίοι φοιτούν στο Γυμνάσιο.
Στις εγκαταστάσεις του πρώην Μόζα διαμένουν αυτή τη στιγμή γύρω στα 120 άτομα.
Η Διευθύντρια του 16ου Δημοτικού Βόλου κ. Βέρα Κυριακοπούλου τόνισε πως «χαρήκαμε πολύ που βρέθηκαν εδώ τα παιδιά από τις εγκαταστάσεις του πρώην Μόζα και ήταν κάτι που το ονειρευόμασταν πάρα πολύ καιρό. Αυτό ακριβώς το σχολείο ονειρευόμαστε, ένα σχολείο ανοικτό σε όλους, ένα σχολείο συμπερίληψης».

 

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το