Τοπικά

Η Μαγνησία, οδηγός για την ανασυγκρότηση

ΜΠΑΛΛΗΣ-ΜΑΚΗΣ

Του Μάκη Μπαλλή-Δημοσιογράφου

Υποψήφιου βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας 

Λίγα 24ωρα απομένουν μέχρι την ώρα της κάλπης και την τελική ετυμηγορία των ψηφοφόρων. Με αδιαμφισβήτητη πλέον την επικράτηση του ΣΥΡΙΖΑ και διαφαινόμενη την αυτοδυναμία του. Από την επομένη κιόλας, θα πρέπει να ξεκινήσουμε  (κυβέρνηση, θεσμικοί φορείς, τοπικές κοινωνίες) την εφαρμοιγή των άμεσων μέτρων για τα οποία έχει δεσμευθεί ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και την εξειδίκευση των προτάσεων του προγράμματός του για την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.

Ετσι, πέρα από τα άμεσα μέτρα ανακούφισης από την ανθρωπιστική κρίση και τη δρομολόγηση των παρεμβάσεων για την ανασυγκρότηση της οικονομίας και της παραγωγής, θα πρέπει να ξεκινήσει και δουλειά για την παραγωγική ανασυγκρότηση της περιφέρειας, την ανάκτηση των χαμένων θέσεων εργασίας, την αποκατάσταση και ενίσχυση της τοπικής παραγωγικής βάσης με ενδυνάμωση των βασικών τομέων ανά περιοχή. Με τρόπο ώστε όλα τα μέτρα που θα εφαρμοσθούν να λειτουργήσουν συνεκτικά για την συνολική ανασυγκρότηση της περιφέρειας.

Για τη Θεσσαλία και ειδικότερα για τη Μαγνησία, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει από καιρό γνωστοποιήσει το πρόηγραμμά του και τις προτάσεις του οι οποίες έχουν επεξεργαστεί σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς.

Βασικός στόχος και κριτήριο του Περιφερειακού Σχεδίου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης για τη Θεσσαλία είναι η δημιουργία βιώσιμων θέσεων δημιουργικής εργασίας, μέσα από την αύξηση της προστιθέμενης αξίας του Περιφερειακού Παραγωγικού Συστήματος.

Το περιφερειακό πρόγραμμα ανάπτυξης περιλαμβάνει τοπικές εξειδικεύσεις που βασίζονται σε παραγωγικά συμπλέγματα που διασυνδέουν τομείς και κλάδους σε αλυσίδες αξίας, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των περιοχών (πόλεις, αγροτικές, ημι-ορεινές και ορεινές, παράλιες, νησιωτικές κλπ).

Μεταξύ άλλων, αυτό που επιδιώκουμε είναι η ενίσχυση του αγροτικού εισοδήματος με την ανάπτυξη της μεταποίησης σε τοπικό επίπεδο, η ενίσχυση των καινοτομικών δραστηριοτήτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) και των συνεταιρισμών σε συνεργασία με φορείς έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης (Πανεπιστήμιο, ΤΕΙ, ΕΘΙΑΓΕ, ΙΕΤΕΘ, ΕΒΕΤΑΜ κλπ).

Στόχος είναι να διαφυλαχθεί το περιβάλλον ως θεμελιακός πόρος και προϋπόθεση της αγροτικής παραγωγής με την ανάπτυξη παραγωγικής δραστηριότητας σε νέους κλάδους όπως οι ΑΠΕ και η ανακύκλωση και επανάχρηση υλικών, να μειωθεί το κόστος παραγωγής και η εξάρτηση σε ενέργεια, εφόδια, άρδευση, κεφαλαίου κίνησης-δανεισμού και βιολογικού κεφαλαίου, να ενισχυθεί η πολύ-δραστηριότητα και να ενθαρρυνθεί η κατοίκηση της υπαίθρου με μέτρα που θα αφορούν στην ποιότητα ζωής, καθώς και να εξασφαλισθεί στο μέγιστο βαθμό η διατροφική επάρκεια της χώρας.

Επιδιώκουμε να διαμορφώσουμε σε διαβούλευση με τις συλλογικές εκπροσωπήσεις του αγροτικού κινήματος νέο ενιαίο θεσμικό πλαίσιο των συνεταιρισμών και συλλογικών μορφών αυτό-οργάνωσης  με κίνητρα ενθάρρυνσης και στήριξη από τη πολιτεία.

Φυσικά, εκτός από τον αγροτο-κτηνοτροφικό τομέα, σημαντικό βάρος για την ενίσχυση της ανάπρτυξης θα δοθεί στον τομέα του τουρισμού, κάτι που αφορά σε μέγιστο βαθμό ειδικότερα τη Μαγνησία. Στρατηγική μας επιδίωξη είναι ένα βιώσιμο μοντέλο ήπιας τουριστικής ανάπτυξης με κοινωνική ανταποδοτικότητα ώστε τα οφέλη να διαχέονται σε ολόκληρη την κοινωνία.  Προς αυτή την κατεύθυνση, σημαντικό ρόλο θα παίξουν οι παρεμβάσεις στον τομέα των μεταφορών όπως η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση σε όλη τη Θεσσαλία, ώστε ο σιδηρόδρομος να είναι ο βασικός τρόπος μεταφοράς μεταξύ των Θεσσαλικών πόλεων και η σύνδεση με το Αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου και ΒΙΠΕ-Λιμάνι Αλμυρού.

Είναι γνωστό, επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ταχθεί υπέρ της επανάκτησης απο το Δημόσιο των ιδιωτικοποιημένων υποδομών όπως το αεροδρόμιο Σκιάθου και της ανάδειξης του αεροδρομίου Αγχιάλου σε αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδος, με 12μηνη χρήση.

Μεγάλη σημασία για τη συνολική ανάπτυξη της περιοχής θα παίξει η  ακτοπλοϊκή διασύνδεση των Σποράδων σε σταθερή και αξιόπιστη βάση, η σταδιακή ενίσχυση του επιβατικού – τουριστικού τομέα του Λιμανιού του Βόλου σε συνάρτηση με τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό μεταφορών και εμπορικών υποδομών, η αξιοποίηση της δυνατότητας για διεθνή μαρίνα στην περιοχή της Αγχιάλου (πάντα με τη διαβούλευση με την τοπική κοινωνία) και η ολοκληρωμένη ανάπτυξη δικτύου λιμενικών εγκαταστάσεων στον Παγασητικό, τις Σποράδες και το Αιγαίο, για αλιεία και αναψυχή.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το