Τοπικά

Λιγότερο άγχος αλλά και παγίδες το νέο Γυμνάσιο

Βαθμολογίες με το νέο σύστημα δίνουν τα Γυμνάσια της Μαγνησίας αυτές τις ημέρες, καθώς από φέτος η επίδοση των φοιτούντων κρίνεται όχι βάσει τριμήνου, αλλά τετραμήνου. Οι μαθητές μπορεί να είναι λιγότερο αγχωμένοι, αλλά το νέο σύστημα κρύβει και παγίδες σχετικά με την εγρήγορσή τους, να είναι προσηλωμένοι σε μια καλή επίδοση όλο τον χρόνο.
Στο 9ο Γυμνάσιο Βόλου δόθηκαν οι έλεγχοι επίδοσης των μαθητών προχθές και, όπως ήταν αναμενόμενο, το σχολείο γέμισε από γονείς, που προσήλθαν να λάβουν τις βαθμολογίες των παιδιών τους. Επίσης και άλλα σχολεία αυτές τις ημέρες δίνουν βαθμούς, ενώ λόγω του χιονιά η διαδικασία πήγε λίγο πίσω.
Το Γυμνάσιο από φέτος άλλαξε σε αρκετά πράγματα. Όπως εξήγησε ο διευθυντής του 9ου Γυμνασίου Βόλου κ. Νίκος Αγγελόπουλος, αντί για τρία τρίμηνα, πλέον έχουμε δύο τετράμηνα, όπως συμβαίνει στο Λύκειο. Επίσης στο τέλος της χρονιάς οι εξετάσεις θα γίνουν σε πέντε μαθήματα, νεοελληνική γλώσσα, λογοτεχνία, ιστορία, μαθηματικά και φυσική, και όχι σε περισσότερα. Επίσης τα μαθήματα χωρίζονται σε τρεις ομάδες βαρύτητας.

 
Ο ίδιος θεωρεί πως με το νέο σύστημα οι μαθητές αγχώνονται λιγότερο, καθώς και τα διαγωνίσματα γίνονται σε πιο αραιά χρονικά διαστήματα, ενώ και οι καθηγητές έχουν μια πιο καθαρή εικόνα της επίδοσης του μαθητή. Με τα τρία τρίμηνα οι μαθητές είχαν να γράψουν από ένα διαγώνισμα σε κάθε τρίμηνο, συν τα τεστ. Με τα δύο τετράμηνα, έχουν ένα διαγώνισμα στο πρώτο τετράμηνο, ενώ στο δεύτερο τετράμηνο αντί για διαγώνισμα μπορεί να μπει κάποια δημιουργική συνθετική εργασία. Επίσης στο πρώτο τετράμηνο υπάρχει και το περιθώριο των Χριστουγέννων, όπου οι μαθητές μπορούν να διαβάσουν ακόμη περισσότερο και να είναι έτοιμοι, να αντιμετωπίσουν διαγωνίσματα και τεστ του πρώτου τετραμήνου, που θα μπουν μετά τις γιορτές.

 
Την άποψη πως οι φοιτούντες με το νέο σύστημα είναι λιγότερο αγχωμένοι, εκφράζουν και οι μαθητές. Η μαθήτρια της Γ’ Τάξης Ραφαλέλλα Τόκα επισήμανε πως με τα δύο τετράμηνα το άγχος των μαθητών είναι λιγότερο, αφού λαμβάνουν βαθμολογίες δύο φορές τον χρόνο και μπορούν να αντιμετωπίσουν καλύτερα τα διαγωνίσματα.
Η μαθήτρια της Γ’ Τάξης Σοφία Κορέτση ανέφερε πως «είναι καλύτερο το σύστημα με τα δύο τετράμηνα, γιατί έχουμε περισσότερο χρονικό διάστημα, για να προετοιμαστούμε αναφορικά με τις γραπτές και προφορικές μας επιδόσεις, να οργανωθούμε γενικά καλύτερα. Επίσης, επειδή και το τετράμηνο συνεχίζεται και μετά τα Χριστούγεννα, οι μαθητές έχουν τον χρόνο, να διαβάσουν, για να γράψουν καλά σε κάποια τεστ, που μπαίνουν μετά, για να προσμετρηθούν στην συνολική βαθμολογία».

 
Από την πλευρά της η Κυριακή Καραποστόλη υπογράμμισε πως «μπορεί οι μαθητές να έχουν λιγότερο άγχος, αλλά τουλάχιστον με τα τρία τρίμηνα ήταν πιο προσηλωμένοι στον στόχο τους και είχαν τη δυνατότητα, να βελτιώσουν την βαθμολογία στην πορεία. Για παράδειγμα στο πρώτο τρίμηνο με τη βαθμολογία αποκτούσαν μια εικόνα, πώς κινούνται, και στα άλλα δύο τρίμηνα, εστίαζαν στο πώς θα βελτιωθούν. Βέβαια είναι καλύτερο, που στο τέλος τα μαθήματα των γραπτών εξετάσεων είναι λιγότερα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το