Τοπικά

Λιγότεροι μαθητές έμειναν μετεξεταστέοι στα Γυμνάσια της Μαγνησίας

Λιγότεροι κατά 50% τουλάχιστον είναι φέτος οι μαθητές στα Γυμνάσια που έμειναν μετεξεταστέοι και αυτές τις ημέρες δίνουν ξανά εξετάσεις για να προαχθούν στην επόμενη Τάξη ή για να λάβουν το απολυτήριο. Μάλιστα για πρώτη φορά φέτος πραγματοποιήθηκαν και φροντιστηριακά μαθήματα για τους μετεξεταστέους από τους καθηγητές των Γυμνασίων.

Το γεγονός ότι φέτος άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο για να μείνει κάποιος μετεξεταστέος, αυτό φαίνεται πως βοήθησε ιδιαίτερα τους μαθητές.

Έτσι, όπως αναφέρουν διευθυντές σχολικών μονάδων, οι μαθητές οι οποίοι δεν πέρασαν στην επόμενη Τάξη με τις εξετάσεις του Ιουνίου, αλλά χρειάζονται και επαναληπτικές, είναι πολύ λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι. Για παράδειγμα σε ένα Γυμνάσιο από δεκαπέντε που ήταν πέρυσι, μειώθηκαν φέτος σε επτά.

Πιο αναλυτικά από φέτος για να προαχθεί κάποιος μαθητής ή να πάρει το απολυτήριο, θα έπρεπε να έχει γενικό μέσο όρο βαθμολογίας στα μαθήματα 13, ενώ πέρυσι ήταν 15. Άρα μειώθηκε η απαίτηση για βαθμολογικές επιδόσεις.

Φέτος όποιος μαθητής έχει μέσο όρο βαθμολογίας κάτω από δεκατρία και έχει γράψει κάτω από τη βάση στα τέσσερα βασικά μαθήματα της ομάδας πρώτης, δηλαδή μαθηματικά, φυσική, ιστορία και γλώσσα, τότε τα εξετάζεται προφορικά και γραπτά. Αν, όμως έχει βαθμό κάτω από τη βάση και σε μαθήματα της δεύτερης ομάδας, τότε τα εξετάζεται μόνο προφορικά.

Το γεγονός πως μαθητές που πέρυσι θα έμεναν μετεξεταστέοι, αλλά φέτος προάγονται, εξέπληξε ακόμη και τους γονείς τους.

«Έρχονται γονείς και μας λένε, μα το παιδί μου έγραψε άσχημα σε αυτό το μάθημα. Πώς τελικά προάγεται; Και τους απαντάμε πως αυτό συμβαίνει λόγω του γενικού μέσου όρου βαθμολογίας που είναι από δεκατρία» αναφέρουν διευθυντές Γυμνασίων.

Οι επαναληπτικές εξετάσεις στα Γυμνάσια διεξάγονται αυτές τις ημέρες.

Μια ακόμη καινοτομία, όμως φέτος ήταν η διεξαγωγή φροντιστηριακών μαθημάτων. «Καθηγητές του σχολείου μας έκαναν φροντιστηριακά μαθήματα στον χώρο του σχολείου από πέντε μέχρι και δέκα ώρες για το κάθε μάθημα» τόνισε διευθυντής Γυμνασίου και πρόσθεσε πως «αυτό βοήθησε τους μαθητές να γράψουν καλά. Γενικότερα το όλο σύστημα φέτος βοήθησε πολύ τους μαθητές να είναι ελάχιστοι αυτοί που έμειναν μετεξεταστέοι σε κάποιο ή περισσότερα μαθήματα. Επίσης καλό είναι πως οι γονείς και οι μαθητές ξέρουν αν θα πετύχουν ή θα αποτύχουν στις επαναληπτικές εξετάσεις από το τέλος Ιουνίου και δεν περνούν το μαρτύριο της αναμονής μέσα στο καλοκαίρι, όπου κυριαρχεί η γκρίνια στο σπίτι. Ακόμη με τα φροντιστηριακά μαθήματα στο σχολείο που καθιέρωσε το υπουργείο Παιδείας, οι γονείς δεν ξόδεψαν και χρήματα στον ιδιωτικό τομέα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το