Τοπικά

Κυκλοφόρησε η σχολική εφημερίδα του 2ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας “Θ”

20160113_115215

Τη σχολική εφημερίδα «Μαθητικές Αποδράσεις» κυκλοφόρησε πριν μερικές εβδομάδες το 2ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας στο πλαίσιο της προσπάθειας που κάνει να φέρει τους μαθητές πιο κοντά στα ζητήματα της κοινωνίας, της επαφής τους με την έντυπη ενημέρωση, αλλά και στην ακόμη μεγαλύτερη εξοικείωσή τους με το γραπτό λόγο.

Στόχος είναι μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς να έχουν εκδοθεί ακόμη πέντε τεύχη. Η έκδοση της μαθητικής εφημερίδας εντάσσεται σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που συμμετέχουν 20 και πλέον μαθητές.

Η ύλη της εφημερίδας είναι ποικίλη περιλαμβάνοντας εκπαιδευτικά, πολιτιστικά, κοινωνικά και ψυχαγωγικά θέματα. Οι μαθητές αποτυπώνουν τις απόψεις τους και καταγράφουν τις εντυπώσεις τους από εκπαιδευτικές επισκέψεις του σχολείου σε φορείς και ιδρύματα ενισχύοντας έτσι την κοινωνική τους συνείδηση.

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες έκδοσης της εφημερίδας είναι οι φιλόλογοι κ.κ. Κορνηλία Παπαδημητρίου και Αρετή Καμόσου.

20160113_115310

Η φιλόλογος κ. Κορνηλία Παπαδημητρίου τόνισε πως «το εγχείρημα εντάσσεται σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα έκδοσης σχολικής εφημερίδας που είναι μηνιαία και συμμετέχουν μαθητές και από τις τρεις τάξεις. Οι συναντήσεις μας γίνονται κάθε Τρίτη και Τετάρτη εκτός διδακτικού ωραρίου. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ασχολούνται με ξεχωριστά θέματα που θα δημοσιευτούν, όπως από τον εκπαιδευτικό, πολιτιστικό, κοινωνικό, αθλητικό χώρο. Μάλιστα πραγματοποιούνται επισκέψεις και σε ιδρύματα, όπου οι μαθητές κάνουν οι ίδιοι τις συνεντεύξεις με τους υπευθύνους».

Η ίδια είχε συμβάλλει στην έκδοση εφημερίδας με τον ίδιο τίτλο και στο ίδιο σχολείο πριν δύο χρόνια. «Με την έκδοση της μαθητικής εφημερίδας στόχος είναι η συνεργασία μεταξύ των μαθητών, η απόκτηση ευαισθησιών, η ανάπτυξη κριτικών δεξιοτήτων για να γράψουν ένα άρθρο, ένα αφιέρωμα. Και φαίνεται ότι τα παιδιά αγαπούν την έντυπη ενημέρωση» επισήμανε η κ. Παπαδημητρίου.

Παίρνοντας το λόγο η φιλόλογος κ. Αρετή Καμόσου τόνισε πως «η έκδοση μιας εφημερίδας παρουσιάζει παιδαγωγικό ενδιαφέρον και αποτελεί μια διαθεματική δραστηριότητα, που οι μαθητές μέσω του διαλόγου και της συνεργασίας καταγράφουν τις απόψεις τους, μαθαίνουν να κριτικάρουν και να ανακαλύπτουν. Ουσιαστικά αισθάνονται δημιουργικά και εμείς θα ενισχύουμε αυτή την προσπάθεια».

Από την πλευρά του ο διευθυντής του σχολείου κ. Θανάσης Νασίκας ανέφερε πως «τα παιδιά μπορούν μέσω της εφημερίδας να δραστηριοποιούνται με πράγματα που δεν είναι της καθημερινότητας, αλλά μελλοντικά μπορούν να τους χρησιμεύσουν ευρύτερα, όπως στη συγγραφή εκθέσεων, να αναπτύξουν το γραπτό τους λόγο και να ανακαλύψουν πτυχές του εαυτού τους που δεν βοηθιούνταν να εξερευνηθούν. Εντέλει η σχολική εφημερίδα γίνεται για τους μαθητές ένα εκπαιδευτικό αλλά συνάμα και ηθικοπλαστικό εργαλείο».

Φίλοι της έντυπης δημοσιογραφίας

Οι μαθητές που συμμετέχουν είναι οι εξής: Στυλιανός Παππάς, Παναγιώτης Σταματόπουλος, Δημήτρης Γιωτόπουλος, Αθηνά Καρανίκα, Δήμητρα Φράγκου, Νικόλαος Αναγνώστου, Αλέξανδρος Βαλής, Γιώργος Γεωργάκος, Παναγιώτης Ττσαμήτας, Φαίη Αντωνίου, Φωτεινή Δοδοντζίδη, Φαίδρα Παππά, Ορθοδοξία Τρίχα, Κωνσταντίνος Κούνας, Σωτήρης Μήτσας, Χριστίνα Βαλαχή, Δήμητρα Βερβέρα, Βασιλική Βερβέρα, Αγγελική Βοβότη, Ευγενία Βολιώτη και Εύη Δελιδάκη. Επίσης η μαθήτρια Ελπίδας Μάρτοβα επιμελήθηκε το αφιέρωμα σε ζωγράφους και το λογότυπο της εφημερίδας.

Ο μαθητής της Γ’ τάξης Σωτήρης Μήτσας υπογράμμισε πως «μέσα από την εφημερίδα μαθαίνουμε πολλά πράγματα, για την κοινωνία μας, αναπτύσσουμε το αίσθημα της συνεργασίας. Και πιστεύω ότι η εφημερίδα μας έχει ενδιαφέροντα θέματα για να διαβάσουν οι συνομήλικοι και να ευαισθητοποιηθούν».

Ο μαθητής της Γ’ τάξης Κωνσταντίνος Κούνας δήλωσε ιδιαίτερα χαρούμενος με την ενασχόλησή του με την έκδοση της εφημερίδας.

«Για μένα η δημοσιογραφία είναι ένα λειτούργημα. Μπορείς να διαδώσεις ιδέες, να καλύψεις γεγονότα και να προσφέρεις γενικότερα στην κοινωνία» δήλωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως η πλειονότητα των μαθητών αγαπά την έντυπη ενημέρωση.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το