Άρθρα

Κυκλοφοριακό: Έτσι θα λυθεί και σε όποιον δεν αρέσει στο χωριό του

Πριν περίπου 15 ημέρες πολίτες του Βόλου βρέθηκαν στο Διεθνές Βρετανικό Κέντρο Δίκαιης Κατανομής Κυκλοφορίας Οχημάτων «Fair Traffic Vehicles Dispatch International British Center» του Cambridge. Το Διεθνές Κέντρο μέσω Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών και εξειδικευμένων ηλεκτρονικών προγραμμάτων έχει τη δυνατότητα διερεύνησης και υποβολής λύσεων για τη δίκαιη κατανομή κυκλοφορίας οχημάτων των πόλεων. Αφορμή για την επίσκεψή τους ήταν οι δηλώσεις του αντιδημάρχου Βόλου κ. Σταυρίδη για τη διάνοιξη της οδού Καραμπατζάκη και η αναμενόμενη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, με σκοπό τη «δίκαιη κατανομή» της κυκλοφορίας στην πόλη. Οι επιστήμονες του Διεθνούς Κέντρου «πέρασαν» τα δεδομένα στους τελευταίας τεχνολογίας υπολογιστές και μετά από πλήρη και ενδελεχή ανάλυση και εναλλακτικών σεναρίων κατέληξαν στα παρακάτω: Για τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας στην πόλη του Βόλου, θα πρέπει άμεσα να μελετηθούν, σχεδιαστούν, παρουσιαστούν στην τοπική κοινωνία και εφαρμοστούν: Διάνοιξη της παραλίας Βόλου με στάθμευση δεξιά και αριστερά – όπου αυτό είναι εφικτό – κατά τη φορά κίνησης (προς Αγριά), για να ελαφρυνθεί η Ιάσονος. Τονίζεται ότι θα πρέπει να ληφθούν τα προβλεπόμενα από την υπάρχουσα νομοθεσία μέτρα, για την ασφαλή κίνηση όσων θα βρίσκονται στην παραλία, καθώς επίσης και χώρος για την τοποθέτηση της Αργούς.

Διάνοιξη της Ερμού, για να ελαφρυνθεί η Δημητριάδος.

Διάνοιξη του Γραμμικού Πάρκου Ρήγα Φεραίου, για να ελαφρυνθεί η Αναλήψεως.

Διάνοιξη της Αντωνοπούλου, για να ελαφρυνθεί η Ιωλκού ή αλλιώς Ελ. Βενιζέλου.

Διάνοιξη της Τοπάλη, για να ελαφρυνθεί η Καρτάλη.

Η πλατεία Αγ. Νικολάου να γίνει κυκλικός κόμβος, με πρόβλεψη χώρου στάθμευσης.

Η πλατεία Ελευθερίας να γίνει κυκλικός κόμβος, με κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης.

Η πλατεία Μεταμορφώσεως να γίνει κυκλικός ή τετράγωνος κόμβος, σύμφωνα με τις πρόσφατες διεθνείς προδιαγραφές ανάπτυξης κόμβων (international standards development nodes).

Διάνοιξη της προέκτασης της Δημητριάδος στο πάρκο Αγίου Κωνσταντίνου, με κατεύθυνση προς Αγριά και απαγόρευση στάθμευσης στη δεξιά πλευρά προς την κατεύθυνση, για να ελαφρυνθεί η Πολυμέρη.

Nα συνδεθεί η Θρακών απευθείας με την Γ. Λαμπράκη με διχοτόμηση της πλατείας Ρήγα Φεραίου, για να ελαφρυνθεί η Παπαδιαμάντη.

Η Σπυρίδη και Κουμουνδούρου να μετατραπούν σε δρόμους με αμφίδρομη κατεύθυνση των οχημάτων (διπλή) για ευκολότερη πρόσβαση των αυτοκινήτων στον κεντρικό εμπορικό ιστό της πόλης.

Το πάρκο Αναύρου να μετατραπεί σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης, ταυτόχρονα με τις προγραμματισμένες αθλητικές δραστηριότητες και να εξεταστεί η περίπτωση μεταφοράς της εμποροπανήγυρης στον χώρο αυτό. Επίσης να ενοποιηθεί με τον συνορεύοντα υπάρχοντα δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, απ’ όπου θα διέρχεται και η κίνηση των οχημάτων προς Αγριά, με την επισήμανση να προβλεφτεί και ποδηλατόδρομος σε κοινό οδόστρωμα οχημάτων και ποδηλάτου, για διατήρηση της ηπιότητας της κυκλοφορίας.

Να μεταφερθούν τα Υπεραστικά και Αστικά ΚΤΕΛ στην πλατεία Πανεπιστημίου, μεταξύ Π. Μελά-Μακεδονομάχων-Ερμού-Δημητριάδος. Σημειώνεται ότι οι προτάσεις του ανύπαρκτου «Διεθνούς Κέντρου» δεν διαφέρουν στο ελάχιστο από τις προτάσεις όσων βλέπουν την πόλη μέσα από το παρμπρίζ του ΙΧ ή Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτου, των πάσης φύσεως αυτοκινητολάγνων, αυτών που τα πόδια τους τα έχουν για τα πεντάλ του αυτοκινήτου ή για να φορούν παπούτσια… Έτσι θα λυθεί το κυκλοφοριακό και όποιον δεν του αρέσει στο χωριό του… Ευτυχώς οι παραπάνω προτάσεις προκύπτουν από το ανύπαρκτο κέντρο και ευτυχώς που υπάρχουν ακόμη ορισμένες -αλλά δυνατές- μορφές αντίστασης, σε «οράματα» που σε ξυπνούν τη νύχτα από τον εφιάλτη.

 

Της Κατερίνας Τασσοπούλου

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το