Άρθρα

κυκλο – φ – οριακα

γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

Να δείτε που θα περάσει ο Ιανουάριος χωρίς να το καταλάβουμε, φίλες και φίλοι. Καλημέρα! Την περάσαμε τη μέση, γιορτάσαμε Αντώνηδες και Θανάσηδες, Αντωνίες και Αθανασίες, πάμε για τα επόμενα. Πάμε για τα πρόστιμα!
Δεν ξέρω ποια γνώμη έχετε σχηματίσει γι’ αυτό το μηνιαίο πρόστιμο στους ανεμβολίαστους συν-Έλληνες άνω των 60 ετών. Εγώ ευθέως και ευθαρσώς θεωρώ ότι είναι ένα απαράδεκτο χαράτσι, που για κανέναν λόγο δεν μπορεί, νομικά, να γίνει αποδεκτό σε μία ευνομούμενη και όχι πανικόβλητη κοινωνία – αλλά εγώ δεν είμαι ούτε νομικός ούτε, πολύ περισσότερο δικαστής, π.χ. στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που βγάζει κάθε φορά για το ίδιο θέμα διαφορετικές αποφάσεις, εξ ου και τα περιβόητα «αναδρομικά» των συνταξιούχων, που τότε «νομίμως» κόπηκαν και τώρα «νομίμως» επιστρέφονται ως τότε παρανόμως παρακρατηθέντα (ο Θεός και η ψυχή μας), δεν είμαι, λέω, τίποτε από αυτά και ίσως δεν δικαιούμαι διά να ομιλώ. Και ας μην πάει, πάλι, ο νους σας στο κακό, τριπλοεμβολιασμένος τυγχάνω και κατά πώς ακούω τους Έλληνες εκπροσώπους του κυρίου Μπουρλά μού ετοιμάζουν και τέταρτη δόση – κι αρχίζω να πιστεύω τους κινηματίες ανεμβολίαστους που με αποκαλούν «τρυπημένο».
Αρχίζω επίσης να πιστεύω λίγο-λίγο τη συνωμοσιολογική άποψη ότι όλα αυτά που ζούμε είναι μια πρόβα τζενεράλε για ένα έργο που έχει ήδη σκηνοθετηθεί…
Όμως, ενώ όλα αυτά κι άλλα πολύ χειρότερα συμβαίνουν (π.χ. «συναυλία» Ρουβά, αποχαρακτηρισμός περιοχών natura, διώξεις δημοσιογράφων αλά Ερντογάν, λίστες εξαγοράς συνειδήσεων κλπ.) τα τηλεοπτικά μας μέσα προσπάθησαν, είναι αλήθεια πολύ, να μας συγκλονίσουν με τη σύγκρουση σε δέντρο και την ανάφλεξη ενός αυτοκινήτου μάρκας Ferrari 488 Pista κάπου στην παραλιακή οδό των Αθηνών – είναι το ισχυρότερο μοντέλο για δρόμο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με κινητήρα V8 3.900 cm3, με ισχύ 720 ΗΡ, επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,8 sec και τελική ταχύτητα 340 km/h. Ο οδηγός νεκρός, η συνοδηγός σύζυγος ευτυχώς επέζησε. Εγώ ομολογώ ότι δεν συγκλονίστηκα, όχι γιατί δεν λυπάμαι τους ανθρώπους, θλίβομαι σε κάθε τροχαίο ατύχημα ή δυστύχημα, ανεξάρτητα από αίτια ή υπεύθυνους, δεν συγκλονίστηκα διότι θεωρώ ότι τέτοια αυτοκίνητα δεν μπορούν και δεν πρέπει να κυκλοφορούν στους δρόμους των ελληνικών πόλεων – και μη μου πείτε περί ελεύθερης επιλογής, δημοκρατίας κι άλλα τέτοια, αυτού του είδους η επίδειξη πλούτου (διότι περί αυτού πρόκειται, ας μην κοροϊδευόμαστε, κανένας άλλος λόγος δεν υπάρχει που να δικαιολογεί μια τέτοια αγορά 300.000 ευρώ) δεν συνάδει ούτε με την ψυχολογία αλλά ούτε και με τα οδοστρώματα (συν τα φρεάτια…) της ελληνικής μας πραγματικότητας. Αυτά. Κι εκεί που «υποχρεωτικώς συγκλονιζόμουν» τσουπ! ο κύριος Κούγιας μπροστά μου! Τι μυρίστηκε, άραγε, αυτό το τσακάλι; Οι επόμενες μέρες θα δείξουν…
Ύστερα ήρθε και με βρήκε αυτή η καινούργια «διαφήμιση» της καλής εταιρείας, στην οποία οι τεχνικοί της προσαρμόζουν το σπίτι σας στο internet τους. Το προσέξατε; Όχι το internet τους στο σπίτι σας, που γι’ αυτό και για την κινητή τους τηλεφωνία τους πληρώνετε πανάκριβα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά το σπίτι σας στο internet τους, επειδή το σπίτι σας φταίει που δεν έχετε καλές λήψεις, όχι αυτοί! Καταλαβαίνετε πόσο ξεδιάντροποι απατεώνες είναι, αγαπητοί φίλοι; Νομίζω ότι το ζούμε όλοι, και μάλιστα κάθε μέρα εντεινόμενα, η κινητή τηλεφωνία και η λήψη internet στα σπίτια μας και έξω από αυτά γίνεται προβληματική. Υποθέτω ότι τα παράπονα των καταναλωτών-κορόιδων στα τηλεφωνικά κέντρα εξυπηρέτησης πελατών και των τριών εταιρειών είναι πάμπολλα καθημερινά. Κάποιος, λοιπόν, «έξυπνος» σκέφτηκε «είναι που είναι κορόιδα, γιατί να μην τους πούμε ότι αυτοί και τα σπίτια τους φταίνε για το χάλι τους και να τους πάρουμε και κάτι παραπάνω, πώς, τζάμπα θα σας φτιάξουμε το σπίτι σας;) και έβγαλαν αυτή την κατάπτυστη «διαφήμιση», που αν υπήρχαν σοβαρές αρχές σ’ αυτή την έρμη χώρα έπρεπε ανυπερθέτως να την απαγορέψουν.
Ουφ! συγχύστηκα! Ναι, φταίει κι ο φόβος του διαβολοϊού, που μας κρατάει μέσα κι έχει αυξήσει, δυστυχώς, τον χρόνο μπροστά στην τηλεόραση, με το σχεδόν εναγώνιο «ζάπινγκ» μπας και παίζεται τίποτε καλύτερο από την κυρία Μάρα, τον κύριο Νίκο τον συνεντευξιαστή (!), την κυρία Σία, την κυρία Τατιάνα και την κυρία Ζήνα, τον άλλον κύριο Νίκο, τον κύριο Άρη και όλα τα υπόλοιπα καλά παιδιά. Όαση το δωρεάν ertflix και το συνδρομητικό netflix.
Έγραψα πιο πάνω για επικίνδυνα για Ferrari φρεάτια στους δρόμους των ελληνικών πόλεων. Στη δική μας πόλη, πάντως, είναι κίνδυνος-θάνατος, κι όχι μόνο για τις Ferrari, σ’ εκείνη την οδό Αναλήψεως είναι αδύνατον να κινηθείς χωρίς να πέσει μία ρόδα σε καπάκι φρεατίου. Τις προάλλες πέρασα από τη Νέα Αγχίαλο, όπου έριχναν καινούργια άσφαλτο και τα καπάκια ξεκάθαρα ήταν γύρω στους 5 πόντους κάτω από το επίπεδο της πατημένης με οδοστρωτήρα ασφάλτου. Το σκεπτικό είναι «η άσφαλτος θα καθίσει το καλοκαίρι και το επίπεδο θα αποκατασταθεί», όμως έλα που δεν αποκαθίσταται! Κάποτε πάλι είχα δει κάποιους μαστόρους, στην οδό Αναλήψεως νομίζω, που έριχναν τσιμέντο γύρω από το καπάκι για να το σταθεροποιήσουν, έλα όμως που το τσιμέντο και η άσφαλτος δεν συνεργάζονται. Ειλικρινά δηλώνω ότι δεν ξέρω τι πρέπει να γίνεται, υποθέτω πως εξειδικευμένοι στην οδοστρωσία συνάδελφοι πρέπει να το ξαναδούν λεπτομερώς το θέμα.
Πέθανε κι ο ζωγράφος Αλέκος Φασιανός και φτωχύναμε λίγο ακόμα ως λαός. Αλλά πέθανε κι ο αδερφός πρόσκοπος Γιάννης Κολέτσος κι ο συμμαθητής Νίκος Πανταζής και ορφανέψαμε ακόμη μία φορά. Ας είναι ελαφρύ το χώμα, για όλους τους νεκρούς, δικούς μας και δικούς σας. Να είστε καλά, γεια σας.

Ο θεός Ερμής, αγγελιοφόρος ποδηλάτης σε έντονο μπλε, έργο του Αλέκου Φασιανού

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το