Τοπικά

Κίνδυνος για μόλυνση της θάλασσας από ΙΧ και δίκυκλα, που βρίσκονται στο βυθό της Σκοπέλου “Θ”

Σ25 Φ1

Οι ημέρες περνούν και το θρίλερ συνεχίζεται στη Σκόπελο με τα περιβαλλοντικά προβλήματα να αναδεικνύονται σε κυρίαρχα, μετά την καταστροφή.
Τα πολλά προβλήματα που δημιούργησε η πρόσφατη θεομηνία στη Σκόπελο ανησυχούν τους κατοίκους που σε τοπικά μέσα ενημέρωσης όπως η εφημερίδα Βόρειες Σποράδες σημειώνουν ότι από τα πολλά αυτοκίνητα και τα ακόμα περισσότερα μηχανάκια, τα οποία παρασυρμένα από τα ορμητικά νερά βρίσκονται πάνω από 10 ημέρες στο βυθό του λιμανιού, δημιουργείται μείζον θέμα από τους καταλύτες, που είναι συσσωρευτές μολύβδου και καδμίου.
Το θειικό οξύ που περιέχεται σε ένα συσσωρευτή μολύβδου προκαλεί αλλοίωση των επιφανειακών και υπογείων υδάτων και η επίδρασή του στην αμφίβια ζωή είναι άμεση με πρόκληση θανάτου στα ψάρια και σε κάθε άλλου είδους ζωή, ενώ το κάδμιο (Cd) είναι τοξική και καρκινογόνος ουσία.
Η διάχυση των παραπάνω υλικών στο περιβάλλον και ειδικότερα ο μόλυβδος και οι ενώσεις του, το υδροξείδιο του καδμίου και ο ηλεκτρολύτης (διάλυμα θειικού οξέως) προκαλούν σημαντικότατες επιδράσεις στο ανθρώπινο και φυσικό περιβάλλον.
Στο μεταξύ χθες έγινε προσπάθεια να πλυθούν οι κεντρικοί δρόμοι με τη συνδρομή των ανδρών του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Σκοπέλου, ενώ σε σύσκεψη των επαγγελματιών που έπαθαν καταστροφές από την πρόσφατη θεομηνία επισημάνθηκε ότι οι πληγέντες επιχειρηματίες πρέπει να αγωνιστούν μακροχρόνια για τα διεκδικήσουν ό,τι μπορέσουν από το κράτος. Η «άμεση βοήθεια» θα είναι 586 ευρώ για κάθε νοικοκυριό, τα οποία θα λάβουν από το Δήμο, ενώ οι επαγγελματίες θα λάβουν από την Περιφέρεια 1000 ευρώ.
Οι αποζημιώσεις που θα δοθούν από το υπουργείο Εσωτερικών θα είναι μέχρι 23% της βεβαιωμένης καταστροφής, ενώ για κάτι περισσότερο χρειάζεται νομική συνδρομή και προσφυγή στα δικαστήρια

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το