Τοπικά

Κατερίνα Νοτοπούλου στη “Θ” «Απαιτείται τουριστικό προϊόν διακριτό και ανθεκτικό, με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία»

 

Η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, πρώην υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης Κατερίνα Νοτοπούλου θα παρευρεθεί σήμερα σε συνεστίαση της Οργάνωσης Μελών Ν. Ιωνίας Βόλου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην οδό Αλμυρού 9 & Λαχανά (πλησίον ΚΤΕΛ). Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «Θ» μιλά για το μεγάλο «στοίχημα» του τουρισμού στη Θεσσαλία και στη Μαγνησία, τους νέους ψηφοφόρους, ενώ ρίχνει τα «βέλη» της στην κυβέρνηση για τα ζητήματα των υποκλοπών και της οικονομίας.

-Πριν λίγες μέρες από Περιφέρεια Θεσσαλίας και ΣΕΤΕ παρουσιάστηκε σχέδιο ανάπτυξης του τουρισμού με χρονικό ορίζοντα το 2030 και «στοίχημα» τον υπερδιπλασιασμό των αφίξεων των επισκεπτών της περιοχής από 600.000 σε πάνω από 1.400.000. Πόσο εφικτή πιστεύετε ότι είναι μια τέτοια προοπτική για τη Θεσσαλία και προς ποια κατεύθυνση προτείνεται να αξιοποιηθεί στη Μαγνησία;

Ενώ στην Περιφέρεια Θεσσαλίας ανήκουν ως προορισμοί, τα Μετέωρα, οι Σποράδες, το Πήλιο, η λίμνη Πλαστήρα, δεν βρίσκεται μέσα στις πέντε περιφέρειες της χώρας που έχουν το ενδιαφέρον των τουριστών. Μόνο το 2% των τουριστών που έρχεται στην Ελλάδα, επισκέπτεται τη Θεσσαλία, η οποία εκτός από το κλασσικό μοντέλο ήλιος-θάλασσα διαθέτει και επιμέρους τουριστικά προϊόντα και πόρους.
Ο Κρατικός Αερολιμένας Νέας Αγχίαλου (ΚΑΝΑ), αν και βρίσκεται σε κομβική γεωγραφική θέση, δεν έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως σημείο εισόδου/εξόδου της ευρύτερης περιοχής, συνδέεται ανεπαρκώς με διεθνείς προορισμούς και παρουσιάζει περιορισμένη και με υψηλή εποχικότητα σύνδεση.
Ο λιμένας Βόλου στερείται σύγχρονων υποδομών υποδοχής και εξυπηρέτησης των επισκεπτών κρουαζιέρας.
Το υψηλό κόστος μετακίνησης και η μη συχνή διασύνδεση με τα νησιά των Βόρειων Σποράδων αλλά και ενδοσυγκοινωνιακά μεταξύ τους, λειτουργεί αποτρεπτικά στην προσέλκυση μαζικού τουρισμού.
Το οδικό δίκτυο που οδηγεί σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς κρίνεται ως ανεπαρκές και επικίνδυνο. Ελλείψεις εντοπίζονται και στο σιδηροδρομικό δίκτυο καθώς και στο επίπεδο των σχετικών παρεχόμενων υπηρεσιών.
Τα αστικά κέντρα αν και διαθέτουν τις βασικές υποδομές και την αισθητική ώστε να αξιοποιηθούν ως city break προορισμοί, είναι επισκέψιμα κυρίως από τον εσωτερικό τουρισμό καθώς δεν διαθέτουν κόμβο εισόδου για απευθείας διεθνείς αφίξεις.
Επομένως, για την οποιαδήποτε τουριστική ανάπτυξη δεν αρκεί μόνο η προώθηση και προβολή ενός τουριστικού προϊόντος. Εκείνο που χρειάζεται είναι μια ευρύτερη στρατηγική, πλαίσιο, η οποία στη συνέχεια θα εξειδικεύεται ανά υποπεριοχή, με προτεινόμενο εργαλείο σύνθεσης τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών (DMO).
Η στρατηγική αυτή θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της περιφέρειας της Θεσσαλίας, καθώς και τις απαιτήσεις που δημιουργούν οι νέες παγκόσμιες τάσεις στον τουρισμό (megatrends), ενώ θα υλοποιεί τον στόχο της διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Αυτό που απαιτείται είναι η σύνθεση των τουριστικών πόρων και των δυνατοτήτων για τη διαμόρφωση ενός τουριστικού προϊόντος διακριτού και ανθεκτικού, με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία.

-Τα στοιχεία των δημοσκοπήσεων δείχνουν πως ένα μεγάλο ποσοστό Ελλήνων δεν αποδέχεται τους παραδοσιακους όρους «Αριστερά, Κέντρο, Δεξιά» και ακολουθούν τελείως διαφορετικά κριτήρια στην εκλογική τους συμπεριφορά. Μάλιστα το ποσοστό προσδιορίζεται σε πάνω από 25% στις ηλικίες 17 – 24 στους οποίους έχει προβάδισμα ο ΣΥΡΙΖΑ. Τι έχετε να πείτε σε αυτό το κρίσιμο για το εκλογικό αποτέλεσμα ποσοστό νέων;
Πόσο εύκολο είναι τελικά να πειστούν οι νέοι του διαδικτύου οι οποίοι σας προτιμούν να κατέβουν στις κάλπες;

Η νεολαία βρέθηκε στο στόχαστρο των πολιτικών της κυβέρνησης Μητσοτάκη και αντιμέτωπη με μια ρητορική με υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς για τα νέα παιδιά. Η νεολαία στοχοποιήθηκε την περίοδο της πανδημίας, δεκάδες χιλιάδες νέοι αποκλείστηκαν από την τριτοβάθμια εκπαίδευση με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, δεν υπήρξε καμιά πρωτοβουλία ανάσχεσης του brain drain, ενώ οι αγώνες και οι διεκδικήσεις της αντιμετωπίστηκαν με καταστολή. Η νέα γενιά από τη φύση και τη θέση της αποτελεί το πλέον ζωντανό και ανήσυχο κομμάτι της κοινωνίας και άρα φορέα νέων, σύγχρονων αντιλήψεων και κοινωνικής προόδου. Εμείς λοιπόν εμπιστευόμαστε τη νεολαία και της αναγνωρίζουμε το δικαίωμα να ονειρεύεται ένα καλύτερο μέλλον για την ίδια και τον τόπο. Δεν περιορίζουμε τον ρόλο της ούτε τα δικαιώματά της, όπως κάνει ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του.
Και αυτά οι νέες και οι νέοι τα αντιλαμβάνονται και αυτός είναι και ο λόγος που γυρίζουν την πλάτη στη ΝΔ και εναποθέτουν την ελπίδα τους στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Ανεξάρτητα λοιπόν από το σχήμα που επιλέγει ο καθένας να τοποθετηθεί ή να εκφραστεί, αν επιλέγει δηλαδή τον άξονα «Αριστερά, Κέντρο, Δεξιά» ή κάτι άλλο, το βέβαιο είναι ότι αντιλαμβάνεται ποια πολιτική δύναμη είναι με τη Δημοκρατία και ποια με τον αυταρχισμό, τίνος οι πολιτικές φέρνουν κοινωνική δικαιοσύνη και τίνος επιτείνουν τις κοινωνικές ανισότητες, ποιος είναι με την κοινωνική πλειοψηφία και ποιος με τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα.
Όλα τα παραπάνω είναι οι λόγοι για τους οποίους η νέα γενιά θα συμμετέχει στις επερχόμενες εκλογές και θα διεκδικήσει (και) με την ψήφο της το μέλλον που της ανήκει.

-Τι περιμένετε από τη μάχη στην Α’ Θεσσαλονίκης; Τι έχει αλλάξει από την προηγούμενη αναμέτρηση στο εκλογικό σώμα της πόλης σας;

Τη δική μας πρωτιά. Κι αυτό δεν είναι ευχή, αλλά βεβαιότητα.
Την περίοδο 2015-2019 δρομολογήθηκαν μια σειρά από έργα και πάρθηκαν σημαντικές πρωτοβουλίες που έκαναν να πνέει ένα διαφορετικό αεράκι στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή. Έβλεπε η Θεσσαλονίκη ότι μπορεί να διεκδικήσει με αισιοδοξία τον δικό της δυναμικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή.
Αυτό που έχει αλλάξει είναι η απαξία και η υποτίμηση με την οποία αντιμετωπίζει τη Θεσσαλονίκη ο κ. Μητσοτάκης. Φαίνεται και από τη μηδαμινή συμμετοχή γαλάζιων πολιτικών της Θεσσαλονίκης στο κυβερνητικό σχήμα. Όμως το πιο σημαντικό είναι ότι από το 2019 κι εδώ έχουμε τη ματαίωση και καθυστέρηση κρίσιμων έργων υποδομής που θα άλλαζαν τη φυσιογνωμία της πόλης. ΜΕΤΡΟ, Μουσείο Ολοκαυτώματος, Δυτικός Προαστιακός, αγορά καινούριων λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες, δημιουργία κέντρου Logistics, Παιδιατρικό Νοσοκομείο, Σιδηροδρομική Εγνατία, είναι μερικά παραδείγματα έργων που ενώ ήταν δρομολογημένα, ματαιώθηκαν ή καθυστερούν εξαιτίας των επιλογών της κυβέρνησης. Οι κυβερνητικές επιλογές λοιπόν καταδίκασαν την πόλη στη στασιμότητα και την οπισθοδρόμηση. Υπάρχει λοιπόν μέτρο σύγκρισης και οι πολίτες της Α΄ Θεσσαλονίκης θα αποδείξουν στην κάλπη ότι διαθέτουν κριτήριο και μνήμη.

– Στην αντιπολιτευτική ατζέντα του κόμματός σας κυριαρχεί το ζήτημα των υποκλοπών. Ωστόσο, το ζήτημα που «καίει» τους πολίτες και το πρώτο που τους απασχολεί είναι η ακρίβεια. Μήπως ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει στην τελική ευθεία για τις κάλπες να επικοινωνήσει περισσότερο τα θέματα της οικονομίας;

Ξέρετε, είναι δύο αλληλένδετα πράγματα. Οι θεσμικές αντιδημοκρατικές εκτροπές που χρεώνουμε στον κ. Μητσοτάκη, οι παρακολουθήσεις ανώτατων πολιτικών, πολιτειακών, στρατιωτικών, οικονομικών παραγόντων και δημοσιογράφων, η υπονόμευση του κράτους δικαίου δεν είναι μόνο ένα πρόβλημα δημοκρατίας. Υπονομεύουν τη διεθνή εμπιστοσύνη, αλλά και τις προοπτικές της πολιτικής σταθερότητας και της οικονομικής ανάπτυξης. Και είναι αυτά που επιτρέπουν στην κυβέρνηση να υλοποιεί το σχέδιό της για αναδιανομή και συγκέντρωση του πλούτου από την κοινωνική πλειοψηφία στα χέρια ομίλων, καρτέλ, λίγων και εκλεκτών της κυβέρνησης. Η ακρίβεια, η αισχροκέρδεια, η υπεράντληση εσόδων από την έμμεση φορολογία σε καύσιμα και βασικά είδη διατροφής, οι πλειστηριασμοί και η παράδοση στα funds και στα κοράκια της ακίνητης περιουσίας του μέσου Έλληνα, χωρίς καμιά προστασία των δανειοληπτών, το πάρτι απευθείας αναθέσεων όλα αυτά δε θα μπορούσαν να γίνουν εάν στη χώρα μας λειτουργούσε ένα ισχυρό κράτος δικαίου, εάν δεν παρακάμπτονταν οι διαδικασίες διαφάνειας, ελέγχου και διαφάνειας, εάν λειτουργούσε ανεμπόδιστα η ανεξάρτητη και ερευνητική δημοσιογραφία. Γι αυτό έχουμε επιλέξει ως βασικό μας αίτημα να επιστρέψει η Δικαιοσύνη παντού. Και καλούμε όλους τους πολίτες να το υιοθετήσουν και να το στηρίξουν.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το