Τοπικά

Και έξι μήνες ίσως χρειαστεί η βυθοκόρηση Παγασητικού – «Χάθηκε πολύτιμος χρόνος» τόνισε ο Αρ. Μπασδάνης

Την ανάγκη να ξεκινήσει άμεσα η βυθοκόρηση, η απομάκρυνση δηλαδή υλικών από τον βυθό του Παγασητικού, όπου σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αρμοδίων έχουν συγκεντρωθεί περίπου ένα εκατομμύριο κυβικά μέτρα φερτών υλών από τις πλημμύρες, επισημαίνει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας κ. Αριστοτέλης Μπασδάνης ο οποίος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου τόσο για την έλευση κρουαζιερόπλοιων τη νέα χρονιά όσο και γενικότερα για την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής.
Το Επιμελητήριο Μαγνησίας ήδη απέστειλε επιστολή στο ΤΑΙΠΕΔ, όπου ακόμη ανήκει το λιμάνι, όσο και στο υπουργείο Ναυτιλίας, ζητώντας ουσιαστικά την άμεση παρέμβαση από τα κυβερνητικά κλιμάκια στο πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί από τις πλημμύρες.
Ο κ. Μπασδάνης τόνισε χαρακτηριστικά πως «ήδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος και θα έπρεπε να είχε αρχίσει η βυθοκόρηση και να μην καθυστερεί αυτή η τόσο σημαντική διαδικασία. Εμείς ως περιοχή χάνουμε τεράστιο τζίρο ως περιοχή. Αν ξεκινούσε χθες η άντληση των φερτών υλών, θα απαιτούσε περίπου ένα εξάμηνο μέχρι να ολοκληρωθεί».
Όσο δε για τα χρήματα που θα απαιτηθούν για τη βυθοκόρηση, οι εκτιμήσεις διαφόρων παραγόντων κάνουν λόγο για μερικά τουλάχιστον εκατομμύρια ευρώ και μάλιστα υπό προϋποθέσεις, καθώς το ποσό μπορεί και να αυξηθεί.

Πιο συγκεκριμένα ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου τόνισε πως «σύμφωνα με πληροφορίες για την βυθοκόρηση θα χρειαστούν περίπου 6.000.000 ευρώ στην περίπτωση που οι φερτές ύλες είναι υγιείς. Αν, όμως έχουν τοξικότητα, τότε μάλλον θα ακολουθηθεί άλλο πρωτόκολλο, και ίσως απαιτηθούν τα διπλάσια και παραπάνω εκατομμύρια ευρώ».
Ο κίνδυνος να μην μπορούν να προσεγγίσουν το λιμάνι τα κρουαζιερόπλοια, καθώς ο βυθός έχει ψηλώσει από τον όγκο της λάσπης, είναι υπαρκτός για τον κ. Μπασδάνη.
«Το 2024 αναμένεται να είναι μια πολύ καλή χρονιά για την κρουαζιέρα στον Βόλο και τη Μαγνησία και αυτή η ευκαιρία δεν πρέπει να χαθεί. Όμως για να προσεγγίσουν το λιμάνι του Βόλου τα κρουαζιερόπλοια, θα πρέπει να απομακρυνθούν οι φερτές ύλες» ανέφερε και συμπλήρωσε πως «με την κρουαζιέρα εξαρτώνται για την οικονομική τους δράση διάφοροι επαγγελματικοί κλάδοι. Γι’ αυτό και το λιμάνι του Βόλου πρέπει να παραμείνει στον χάρτη της κρουαζιέρας».

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το