Τοπικά

Κ.Παπανάτσιου: ❝Όχι άλλες καθυστερήσεις στις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου❞

Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τις απαράδεκτες καθυστερήσεις στις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου κατέθεσαν 37 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, ανάμεσά τους και η Βουλευτής Μαγνησίας κα. Κατερίνα Παπανάτσιου, με πρωτοβουλία του βουλευτή Λέσβου Γιάννη Μπουρνούς.

Στην ερώτησή τους οι Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αναφέρουν ότι “το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι μια εμβληματική πολιτική ενσωμάτωσης της αρχής της νησιωτικότητας στις κρατικές πολιτικές και μια παρακαταθήκη της προηγούμενης κυβέρνησης για τη νησιωτική Ελλάδα, ιδιαίτερα για νησιά απομακρυσμένα από την ηπειρωτική χώρα και το Αθηναϊκό κέντρο”.

Ακόμα, οι Βουλευτές σημειώνουν πως “οι πληρωμές στους νησιώτες για τα εισιτήριά τους, ενώ γίνονταν συστηματικά στο τέλος κάθε μήνα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, καθιερώθηκε με τη σημερινή κυβέρνηση να γίνονται ανά τρίμηνο ή εξάμηνο, ανάλογα με τη διάθεση των υπουργών. Το 2021, η τελευταία πληρωμή φαίνεται να έγινε πριν έξι μήνες. Οι νησιωτικές επιχειρήσεις αποζημιώνονταν κάθε τετράμηνο, η σημερινή κυβέρνηση το άλλαξε ανά εξάμηνο, ωστόσο ούτε αυτό τηρείται, καθώς εντός του 2021 δεν έχουν γίνει πληρωμές Μεταφορικού Ισοδύναμου σε οποιαδήποτε επιχείρηση.

Ίσως ακόμα πιο ενδεικτικά, η σημερινή κυβέρνηση κατάργησε στην πράξη το σκέλος καυσίμων στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, ενώ δεν έχουν καν πληρωθεί όσοι συμμετείχαν στην πιλοτική εφαρμογή του. Η επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα, όπως έδειξε η πιλοτική εφαρμογή που προηγήθηκε, θα μπορούσε να εξασφαλίσει χαμηλότερη τιμή καυσίμων στα πρατήρια και να λειτουργήσει έτσι ενισχυτικά για την ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας, αλλά και για την καθημερινότητα των νησιωτών”.

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ επισημαίνουν στην ερώτησή τους ότι “το Μεταφορικό Ισοδύναμο μπορεί να αποτελέσει βασικό εργαλείο στήριξης των πληττόμενων τοπικών οικονομιών και ανάσχεσης της ακρίβειας στα είδη πρώτης ανάγκης καθώς στο κύμα ακρίβειας καυσίμων, προϊόντων και πρώτων υλών που σαρώνει τη χώρα, οι νησιωτικές επιχειρήσεις αναμένεται να πληγούν πολύ βαρύτερα από την ηπειρωτική Ελλάδα και θέτουν τις παρακάτω ερωτήσεις στον αρμόδιο Υπουργό:
“Πότε προτίθεται να αποπληρώσει τα οφειλόμενα σε πολίτες και επιχειρήσεις από το Μεταφορικό Ισοδύναμο; Με ποιο τρόπο και σε ποια κατεύθυνση προτίθεται να διευρύνει την πολιτική του Μεταφορικού Ισοδύναμου για να στηρίξει την οικονομία και τους κατοίκους των νησιών”;

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το