Τοπικά

Υποθαλάσσια επιθεώρηση του κυματοθραύστη στο Βόλο 100 χρόνια μετά την κατασκευή του “Θ”

 

Σ13 Φ2 (1)

Η υποθαλάσσια εικόνα του λιμανιού του Βόλου θα αποτυπωθεί σε επιθεώρηση που θα διεξαχθεί, για να διαπιστωθούν οι διαβρώσεις που έχει υποστεί ο κυματοθραύστης 100 χρόνια μετά την κατασκευή του.

Ο Οργανισμός Λιμένος θα υπογράψει σύμβαση για την ανάδειξη αναδόχου υποθαλάσσιας επιθεώρησης και αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του προσήνεμου μώλου.

Ο κυματοθραύστης είναι μήκους 1000μ. και είναι κατασκευασμένος πέραν της εκατονταετίας. Η σπουδαιότητά του στη λειτουργία του λιμένα έγκειται στη συμπαγή κατασκευή του, που προστατεύει την κεντρική λιμενολεκάνη από τους κυματισμούς. Ο κυματοθραύστης αποτελεί το σημαντικότερο έργο προστασίας του λιμανιού, αλλά συνάμα είναι τόπος περιπάτου και αναψυχής. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα περιλαμβάνουν την επιθεώρηση και αποτύπωση των υποθαλάσσιων τμημάτων των υφιστάμενων κρηπιδωμάτων του προσήνεμου μώλου του λιμένα, τόσο από την πλευρά της λιμενολεκάνης.

Συγκεκριμένα θα γίνει λεπτομερής υποθαλάσσια επιθεώρηση από καταδυτικό συνεργείο. Η επιθεώρηση θα βιντεοσκοπηθεί και θα υποβληθεί μαζί με χαρακτηριστικές φωτογραφίες του κυματοθραύστη.

Η βιντεοσκόπηση όλων των ύφαλων τμημάτων θα γίνεται με αναφορά της θέσης σε μέτρα απόστασης από την γένεση του κυματοθραύστη και για όλο το ύψος της κατασκευής. Επίσης θα γίνει διερεύνηση και λεπτομερής περιγραφή σε τεχνική έκθεση του τρόπου κατασκευής και εντοπισμός και καταγραφή των προβλημάτων και των αστοχιών με φωτογραφική και σχεδιαστική αποτύπωση τόσο των ύφαλων θα γίνονται μετρήσεις ανά 15 περίπου μέτρα, για τον μετέπειτα έλεγχο ευστάθειας του κυματοθραύστη και την διαπίστωση πιθανών κλίσεων. Η εργασία αυτή θα επιτρέψει τον εντοπισμό περιοχών διαβρώσεως του πυθμένα, υποσκαφές ή και εξάρσεις, που θα συμβάλει στην εξαγωγή συμπερασμάτων για την ευστάθεια του κυματοθραύστη που θα πρέπει να εκτιμηθεί.

Το έργο θα κοστίσει 15.000 ευρώ και θα πρέπει να παραδοθεί σε δύο μήνες.

Μελέτη για το υδατοδρόμιο

Ο Οργανισμός Λιμένος θα προχωρήσει στην τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας του λιμανιού, προκειμένου να συμπεριληφθεί και η δραστηριότητα υδατοδρομίου.

Στην ισχύουσα μελέτη περιβαλλοντικών όρων του λιμένα Βόλου δεν περιλαμβάνεται η λειτουργία του υδατοδρομίου. Στην τροποποίηση, απαιτείται και μελέτη θορύβου. Στη μελέτη θορύβου θα καταγραφεί και θα αξιολογηθεί η υφιστάμενη κατάσταση του ακουστικού περιβάλλοντος, θα παρουσιαστεί η συμβολή από την προσέγγιση τυπικού υδροπλάνου στην ποιότητα του ακουστικού περιβάλλοντος και τέλος, θα εκτιμηθεί και θα αξιολογηθεί η επιρροή των κινήσεων των υδροπλάνων στην υφιστάμενη κατάσταση. Η Τεχνική Υπηρεσία έλαβε προσφορές για τη μελέτη τροποποίησης της ΑΕΠΟ, από τις οποίες οικονομικότερη είναι της GREEK MARINE AVIATION, ποσού € 6.500,00 πλέον ΦΠΑ (€ 3.000,00 για την τροποποίηση της ΑΕΠΟ και € 3.500,00 για τη μελέτη θορύβου). Η εν λόγω εταιρεία έχει εκπονήσει αντίστοιχες μελέτες και για άλλους φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το